Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 29 jun 2025 22:58

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 38 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Blå stue afdeling 2A
Som de fleste andre herinde siger, så ville det nok være bedst at lade det ligge. Den generelle journalistik angående stoffer og kriminalitet i dagens danmark kunne ligeså godt være skrevet af en flok skolebørn. Niveauet er ufattelig lavt, og tingene bliver manipuleret og drejet så det fremstår præcis som baglandet ønsker det. Hvis du vælger at stille op, skal du overveje alle dine sætninger, og ord med omhu, fordi ellers bliver du bare udstillet som en ussel narkoman med social problemer, som det er set så mange gange før.

Jeg ved ærligtalt ikke om jeg vil råde dig til det ene eller andet, med mindre du er et retorisk geni med en medfødt evne til at manipulere med omverdenen. Hvis du vælger at stille op, synes jeg dog under ingen omstændigheder at du skal nævne psychedelia, men selvfølgelig bruge de essentielle værdier - Harm reduction.

Held og lykke med det hele! :)

Mvh.

Alt hvad jeg skriver her på boardet er baseret på fantasi og forestillinger. Jeg tager intet ansvar for mine udtalelser, ej heller for dine beslutninger baseret her på. Mine holdninger har ingen troværdighed, og bør forstås med kraftig ironi. Jeg har intet personlig kendskab til stoffer, eller folk der tager dem. :)

Mvh.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Synes det er et latterligt program, der for vi kan blive underholdt fortæller om kriminalitet. Der er ingen dybere mening i det program, de ved godt folk kun ser det for at blive underholdt, og tvivler på du får ret meget igennem.
Men det er naturligvis dig selv, der bestemmer om du vil stille op.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Kolding
Tough luck :(

Synes også du bør droppe interviewet.

Dedikeret medlem

Geografisk sted: sted
Hvis du får kommunikeret udelukkende positivt ud i psy.dk's favør (uden at nævne psy.dk) på en sådan måde at det ikke er muligt at klippe i indslaget, så tror jeg sgu de dropper klippet. So what's the point? Der må være andre bedre steder at starte den slags propaganda end på station2.

Geeez, det lyder som en satans bøde der ruller indad døren. Hvis station 2 betaler, så ville jeg være gået med til interviewet. Hehe, shoot me.

God vind

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Blå stue afdeling 2A
Jeg ved ikke om det er forsent, eller om du ser det her inden. Men hvis du vælger at stille op til interview, så vil jeg anbefale dig at tage din egen diktafon med og optage det hele, så du har noget at bruge hvis de skulle prøve at tage røven på dig.

Mvh.

Alt hvad jeg skriver her på boardet er baseret på fantasi og forestillinger. Jeg tager intet ansvar for mine udtalelser, ej heller for dine beslutninger baseret her på. Mine holdninger har ingen troværdighed, og bør forstås med kraftig ironi. Jeg har intet personlig kendskab til stoffer, eller folk der tager dem. :)

Mvh.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jeg ved ikke om det er forsent, eller om du ser det her inden. Men hvis du vælger at stille op til interview, så vil jeg anbefale dig at tage din egen diktafon med og optage det hele, så du har noget at bruge hvis de skulle prøve at tage røven på dig.

Mvh.

Genial ide.

6990 ulfborg
Ullsgade 4a

Medlem
Brugeravatar

Først og fremmest, uheldig situation. Jeg ville være tilbageholdende med, at stille op til sådan noget, men forstår hvorfor du føler for det. Hvis du gør det, så forvent at blive taget ved røven..

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: sydschlaraffenland
Hvad besluttede du dig så for?

//blazR

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et sted få finder.
Hey boys'n girls!
Undskyld at jeg først svarer nu, havde lige noget arbejde der skulle laves, og noget knark der skulle indtages via. de "bøder" og div andre papir som ordensmagten brugte til at beslaglægge mit knark.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Urethra, anywhere/anybody.
og noget knark der skulle indtages via. de "bøder" og div andre papir

Hvordan skal det forstås? :). Og har du fundet ud af hvordan og hvorledes?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg fatter ikke du overhovedet gider stille op til sådan noget pis. Uanset hvad du siger i det interview vil det blive vinklet i pansernes og den nuværende lovgivnings favør.

Har du aldrig set station 2?

Helt enig. Når det handler om stoffer, er det nærmest altid vinklet så det får den almene læser til at sige "hvorfor tager folk det pis?! FLERE FORBUD NUUUU" ..

Har selv været interviewet af en journalist vedrørende brug af Study Drugs for nogle år siden. Jeg fik lovning på, at jeg var 100% anonym, og alligevel endte mit navn i avisen uden mit samtykke. Hans navn er Steffen Stubager (Google it) Efter at have talt med en professor i mediejura og presseetik om sagen og fremlagt hvad der blev sagt, skrevet og aftalt, var han ikke i tvivl om, at det strider mod alle journalistikens etiske reglement om ansvar og respekt over for de, som interviewes.

Første mail til Steffen Stubager:
Citat:
> 2009/11/4 <navn censureret> >:
> >
> > Hej Steffen.
> > Jeg kan se du har brugt mit rigtige navn i artiklen, som du ellers lovede
> > skulle være anonymt og helt uden mit navn i.
> > Hvad vil du gøre ved det? Jeg er meget utilfreds med at du lyver om den
> > slags, da jeg nu kan blive genkendt - det kan få konsekvenser for mig.
> > <navn censureret>.

Svar fra Steffen:
Citat:
> Date: Wed, 4 Nov 2009 21:39:53 +0100
> Subject: Re: Ritalin
> From: stubager@gmail.com
> To: Mystery / Rush
>
> Hej <navn censureret>
>
> Der er ingen, der ved, at det er dig. Gymnasiet er ikke nævnt, og det
> er kun din alder og dit fornavn, som er nævnt.
>
> Det får ingen konsekvenser for dig. Der er xxxxxx, som hedder <navn censureret> i
> Danmark. Tro mig, du bliver ikke genkendt. Og hvis nogen endelig
> skulle tænke "hmm, det kan da være, at det er <navn censureret>", så har de
> ingen beviser for det.
>
> Det er desuden en beslutning, som redaktøren og vi har truffet i fællesskab.
>
> Skriv til mig, hvis det får konsekvenser for dig, så finder vi ud af det derfra.
>
> Med venlig hilsen
> Steffen Stubager
>

Anden mail til Steffen
Citat:
Hej igen.

Min søster har spurgt mig, om det er mig.
I skriver "<navn censureret>, på xx år, fra <en gymnasiel uddannelse> i <by censureret>". Eftersom der kun er 2 gymnasier der udbyder <gymnasiel uddannelse> i <by censureret>, begrænser det omfanget af mennesker ret meget. Vi er kun 2 der hedder <navn censureret> på <skolen> I <by censureret>, der er xx år.
Det er muligt, at redaktøren og dig har besluttet det i fællesskab, men eftersom det er mig det vedrører - ikke jer - burde du have spurgt først. Såvidt jeg husker, spurgte du, og jeg ønskede at forblive anonym. Du nævnte at du ville 'kalde mig noget andet, i artiklen'.
Jeg håber ikke jeg får konsekvenser, men udfra artikelen kan det ret nemt bruges til at identificere mig.

<navn censureret>.

Han har ikke svaret på min sidste mail, dags dato, 2012.

Steffen Stubager mente åbenbart, at han og redaktøren sagtens kunne bringe mit navn i avisen - på trods af hans løfte om fuld anonymitet. Interviewpersonens (Interviewofferet?) konsens prioriteres tilsyneladende lavere end deres egen selviscenesættelse.

- Bare en heads up :)

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: DK
"Skriv til mig hvis det får konsekvenser for dig, så finder vi ud af det derfra".

Hold da kæft en amatør. De ødelægger det for dem selv. Man kan hverken stole på dem eller politiet.

Most of the physical world is unseen.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et sted få finder.
Nej det lyder da godtnok skidt det der :(
Jeg har ikke besluttet mig for noget endnu, har snakket med en journalist fra Station 2, hvorefter at han sagde at han vil ringe tilbage. For, har dog nogle værktøjer, som vil hjælpe mig gevaldigt, og har en journalist i baghånden som har givet mig masser af råd og indsigt i hvad og hvordan at journalister arbejder.

Har lige fået post idag. Selvom jeg aldrig er blevet taget med stoffer før, så har jeg fået en bøde på 11.400 kroner :evil: :(
Forbandede røde regering!! - og stigende bødetakster!

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
Har lige fået post idag. Selvom jeg aldrig er blevet taget med stoffer før, så har jeg fået en bøde på 11.400 kroner :evil: :(

Hvad har den røde regering at gøre med at du er blevet snuppet og de stigende bødetakster? Efter hvor meget du blev snuppet med, synes jeg faktisk det lyder til at være billigt sluppet hvis det ikke får yderligere retsligt efterspil.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Obama skrev:

1. Det er virkelig ekstremt billigt sluppet, hvis de konfiskerede de mængder du nævnte tidligere.

2. Bødetaksterne steg løbende gennem hele den blå bloks regeringsperiode, så hvor meget du end ønsker at nedgøre den siddende regering, er de borgerlige ikke anderledes på dette område. Måske skulle mudderkatapulten rettes mod Dansk Folkeparti i stedet?

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: DK
Måske skulle mudderet kastes på samtlige partier, med undtagelse af enhedslisten og liberal alliance.

Most of the physical world is unseen.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Away...
@Mystery: Få fat i en advokat med det samme! De har klar overtrådt reglerne og jeg er pænt overbevist om, at du kan få en klækkelig erstatning for svie og smerte med den sag...
Sådan noget svineri!

Insane psychedelia user!

Du kan helt sikkert få en erstatning, Mystery.

En af mine bekendte var ufrivilligt med i en sation2 udsendelse hvor de ransagede hans hjem, uden at sløre hans ansigt og hvor de flere gange nævnte hans navn. Det er ca. 2 år siden. Men for et par måneder siden vandt han sagen i retten og fik en pæn sum penge...

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 38 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]