Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 jun 2025 20:20

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 20 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: OD på MDMA?
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Trekantsområdet
hey Psy :)
Her igår prøvede jeg MDMA for første gang i mit liv, og det var ganske fedt og ingenting der. Dog sov jeg ikke rigtig den nat, men fik en morfar senere på dagen derpå. jeg syntes det var fedt og være den tilstand så jeg købte noget med. jeg tog en streg nu her kl 23.30 og nu sidder jeg og har ondt i hovedet og skiftevis sveder og fryser, og min pande føles varmere end den plejer at være.

Har jeg taget en OD eller går dette over igen efter noget tid?
har drukket det vand som det anbefales pr time men føler mig stadig varm, og jeg har ikke fået helt den samme effekt som igår, men det er dog tæt på :)

Okay, det kan godt være jeg lyder uerfaren men har været inde og læse meget om det, men kunne ikke lige komme i tanker om hvorfor jeg har det som jeg har. derfor spørger jeg jer herinde om i kan sætte jer i mit sted og forklare hvad det er der sker for mig lige nu? :P

"Kemi, det er satme smart! :D"

Jeg er udlært elektriker med speciale i styring og regulering, så hvis nogen mangler teknisk hjælp, så skriv en PM.

(̅_̅_̅_̅(̲̲̲̲̲̅̅̅̅̅̅(̅_̅_̲̅м̲̅­­­­­­a̲̅я̲̅i̲̅j̲̅u̲̅a̲̅n̲̅a̲̅̅­_­̅­_­̅­_­̅()ڪے

"Mennesker glemmer ofte, at de psykedeliske stoffers virkning, rent faktisk tager udgangspunkt i den individuelles psyke, og at dette ofte kan forklare uventede ubehagelige virkninger."

Dedikeret medlem

hvad fanden sider du og suger for nu igen hvis du var på MDMA igår?
du skal holde 1-2 måneders pause imellem GERNE mere. Læs evt under viewtopic.php?f=4&t=6450

desuden kan der opstå serotoninsyndrom ved brug af MDMA og antidepresiv medicin !.

Pas på med din omgang med stoffer og sæt dig ind i tingende INDEN du indtar stoffet !!

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Inde i pejsen.
For at sige det pænt, så skal man mindst holde 1 måneds pause mellem hver tur, helst mere (gerne 2+ mdr)!. Det går nok over i løbet af et par timer, men rusen er, som du siger, ikke så behagelig. Pøj pøj med det mester, håber hu har lært lektien :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

er ikke på anti depressiver så ved ikke lig ehvor du har det fra :P
det er gået over igen nu her, og ja, jeg har lært min lektie nu

Jeg er udlært elektriker med speciale i styring og regulering, så hvis nogen mangler teknisk hjælp, så skriv en PM.

"Mennesker glemmer ofte, at de psykedeliske stoffers virkning, rent faktisk tager udgangspunkt i den individuelles psyke, og at dette ofte kan forklare uventede ubehagelige virkninger."

Dedikeret medlem

jeg siger det bare så du ved det hvis nu du var på medicin som MDMA ikke kan sammen med men sorry fyr det skal ikke ske igen.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det helt iorden :)
Jeg er bare glad for at i vil hjælpe :)

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: In a curious mind
Hvordan har du det så nu? :)

Umiddelbart kan man overdose ved indtagelsen af MDMA, men der skal en del til, over kortere tid end 2 aftener.
Det ville være nyttigt med flere detaljer, som din dosering, hvis du vil have mere akkurate svar, men mit gæt er at du bare mærker de "normale" bivirkninger ved bruget af det stof. Dit stofskifte bliver skudt mere igang end normalt, så du vil opleve de svedeture, næsten uundgåeligt efter min erfaring :-/ men du mister meget kropsvæske under sådan en tur, så dit yderligere ubehag skyldes sandsynligvis dehydrering - husk altid at drikke en helveds masse vand før, under og efter rusen, det er virkelig det værd! Det tager meget af ubehagen man eventuelt kan komme ud for :)

Som de andre nævner, det er vigigt at holde de pauser mellem trippene :) ikke "kun" fordi det er vanedannende, og skadeligt for neurotransmittorene i hjernen, men også for at du selv skal få meget ud af det når du endeligt tager turen. Det er ikke lige så sjovt når man har opbygget tolerance og er inde i en ond cirkel :(

//lookalike

Medlem

Hvordan har du det så nu? :)

Umiddelbart kan man overdose ved indtagelsen af MDMA, men der skal en del til, over kortere tid end 2 aftener.
Det ville være nyttigt med flere detaljer, som din dosering, hvis du vil have mere akkurate svar, men mit gæt er at du bare mærker de "normale" bivirkninger ved bruget af det stof. Dit stofskifte bliver skudt mere igang end normalt, så du vil opleve de svedeture, næsten uundgåeligt efter min erfaring :-/ men du mister meget kropsvæske under sådan en tur, så dit yderligere ubehag skyldes sandsynligvis dehydrering - husk altid at drikke en helveds masse vand før, under og efter rusen, det er virkelig det værd! Det tager meget af ubehagen man eventuelt kan komme ud for :)

Som de andre nævner, det er vigigt at holde de pauser mellem trippene :) ikke "kun" fordi det er vanedannende, og skadeligt for neurotransmittorene i hjernen, men også for at du selv skal få meget ud af det når du endeligt tager turen. Det er ikke lige så sjovt når man har opbygget tolerance og er inde i en ond cirkel :(

//lookalike

Det værste du kan gøre under et MDMA trip er at drikke en helvedes masse vand! Det er det de fleste dør af. Så det er sgu ikke så smart at sige han skal drikke en helvedes masse vand under trippet!!!!

Medlem
Brugeravatar

Så du siger man ikke skal drikke vand når man er på MDMA???

Medlem

Jo man skal drikke vand. Men kun i passende mængder. For meget vand dør man af :-)

Du kan læse lidt om det her:
http://www.erowid.org/chemicals/mdma/md ... ater.shtml

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: In a curious mind
Jo man skal drikke vand. Men kun i passende mængder. For meget vand dør man af :-)

Du kan læse lidt om det her:
http://www.erowid.org/chemicals/mdma/md ... ater.shtml

Jamen min fejl, jeg tager det i mig igen og omformulere:
Man skal huske at holde vandbalancen i kroppen, og være specieæt opmærksom hvis man er meget aktiv under rusen (eksempelvis til rave fester).

Og man skal holde øje med kropstemperaturen, huske at køle lidt ned hvis man er oppe og køre i lang tid :)

Medlem
Brugeravatar

Ja er udemærket klar over at man skal holde vandbalancen oppe, men at ligefrem dør af et moderat vandindtag, er da vist lidt en and.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Definer moderat. Nogen tror, at man skal drikke et par liter i timen, og andre tror noget andet. Man kan godt dø af at drikke for meget, men der skal vidst ok meget til - http://en.wikipedia.org/wiki/Hypothermia

Men det er bestemt ikke en and, lad være med at drikke uhørte mængder vand når I er på MDMA. Og andre stoffer for den sags skyld.

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Inde i pejsen.
http://en.wikipedia.org/wiki/Hyponatremia Det var vist det der link, du ledte efter SWIM :)

Senest rettet af Sway 21 mar 2012 00:17, rettet i alt 1 gang.

Dedikeret medlem

Definer moderat. Nogen tror, at man skal drikke et par liter i timen, og andre tror noget andet. Man kan godt dø af at drikke for meget, men der skal vidst ok meget til - http://en.wikipedia.org/wiki/Hypothermia

Men det er bestemt ikke en and, lad være med at drikke uhørte mængder vand når I er på MDMA. Og andre stoffer for den sags skyld.

THIS !!

Medlem
Brugeravatar

Moderat er ihvertfald ikke uhørte mængder vand, men en MODERAT mængde vand.. Er udemærket klar over at man kan dø af at drikke for meget vand.. Men med et moderat vandindtag dør man altså ikke.. Personligt ville jeg aldrig drikke over en liter i timen.

Junior medlem

Et par liter i timen er lige i overkanten. Hvis kroppen skal bruges 1-2 liter på en dag.

Dedikeret medlem

Et par liter i timen er lige i overkanten. Hvis kroppen skal bruges 1-2 liter på en dag.

Det kunne tænkes kroppen havde brug for lidt mere end 1-2 litter på en dag hvis du brænder rundt på MDMA ? :lol:

Medlem

eftersom LD50 ligger på omkring 7,5gram ( + - et par stykker ) for en 80 kg's mand skal der altså en del til før du OD'er.

Tror ikke du er i tvivl hvis du er ved at OD

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Man har mest brug for vand under selve trippet, og mest når det peaker. 4 timer efter jeg har indtaget MDMA plejer jeg kun at drikke et par tårer, fremfor et par liter som jeg skyller ned på comeup/peak.

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 20 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]