Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 05 maj 2025 19:09

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 20 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Hey boys and girls.

Jeg står lidt i en situation hvor jeg overvejer at bede om hjælp., inden det går helt galt.
Jeg har overvejet lidt og ringe og bestille en tid hos min læge, meb jeg bekymre mig alt for meget om hvad han vil gøre.

Jeg vil jo gerne ha hjælp til at få det bedre, da jeg virkelig er bange for at det skal ende galt. Nu hvor jeg har truffet den beslutning, er jeg bange for hvad han vil gøre. F.eks, hvis der er en ting jeg bestemt ikke ønsker er det en tur på psyk., og det er det jeg er bange for han vil gøre.

Kan han tillade sig det?

Junior medlem
Brugeravatar

Alt efter hvor langt ude man er tror jeg kun de kan råde dig til hva de mener er bedst for dig og så er det jo op til dig om du vil tag imod hjælpen/behandlingen

Medlem

Det er jeg godt klar over. Jeg er bare ik så god til det med uvisheden, og hvad der sker. Det kan jeg ik rigtig håndtere.

Men kan han tvinge en ind i behandling man ikke vil?

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
ikke hvis du ikke er til fare for dig selv eller andre...

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg
Som Snoezel siger.. Kun hvis du er til fare for dig selv eller andre..
Gik selv til lægen for lidt over et år siden, efter et kæmpe misbrug af MDMA amfetamin og alkohol.
Det havde påvirkert mig så slemt at jeg endte med at blive diagnoceret med depression, angst og socialfobi.
Blev henvist til Psykiatrisk hospital i Aalborg, men det var overhovedet ikke tvang - og kunne gå derfra lige så snart jeg havde lyst eller ikke gad mere. Efter 3 dage derude blev jeg så henvist til en psykolog og startede på antidepressiv medicin (Sertralin HEXAL).

Det kan kun gøre godt, at gå til lægen hvis du har det dårligt på nogen måde - så kom afsted. :)

Medlem

Yeah i know. Er vel på en måde til skade for mig selv, efter et kraftigt tilbagefald. Selvom jeg virkelig kan love mig selv at jeg ik gør det igen, så tror jeg ik helt på jeg kan overholde drt. Meningen var os jeg ville ringe her til morgen, men kan fandme ik få mig selv til det.

Hvornår er man til farer for sig selv?

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg
Yeah i know. Er vel på en måde til skade for mig selv, efter et kraftigt tilbagefald. Selvom jeg virkelig kan love mig selv at jeg ik gør det igen, så tror jeg ik helt på jeg kan overholde drt. Meningen var os jeg ville ringe her til morgen, men kan fandme ik få mig selv til det.

Hvornår er man til farer for sig selv?

Har du lyst til at dø? Tænker du tit over at tage dig eget liv?
Så er du til farer for dig selv, men det er stadig ikke nok til at de vil tvangindlægge dig.

Da jeg første gang gik til lægen sad jeg og græd fra jeg gik derind til jeg kom ud..
Fortalte ham om en episode hvor jeg havde prøvet at tage mit eget liv, men forklarede også at det jo egentlig ikke var det jeg ville, for selvfølgelig har man jo ikke lyst til at dø.. Man vil jo gerne leve videre, bare ikke på den måde man har det nu og nogle gange kan det være svært at se andre muligheder end det..

Tro mig, der skal være en meget stor fare for at du vil tage dit eget liv, før de tvangsindlægger dig..
På den anden side, gør det virkelig så meget hvis du bliver tvunget derind? Du vil jo få det bedre i sidste ende, det kan jo ikke blive værer end det er nu. Prøv at se de positive konsekvenser ved at gå til lægen istedet for at fokusere på de negative, selvom det selvfølgelig godt kan være svært.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
Hvis man har prøvet at tage sit liv mere end én gang....

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Vejle
Først tænker jeg, hvad det er du vil have hjælp til? Vel sikkert at stoppe en eller anden form for misbrug inden det tager overhånd. Og på hvilken måde tænker du det kan ende galt? Det er altid fint at kontakte sin læge, men hvis det eer for at stoppe et misbrug, vil du så medicineres ud eller i behandling? Lægen kan godt nedtrappe/udtrappe dig af et evt misbrug, jeg mener bare at er misbruget for stort og over længere tid så er der klart behov for behandling, også skal du have fat i et misbrugscenter. Personlig syntes jeg læger er fine at have en dialog med, men det eer langt fra alle der har den forståelse og indsigt det kræver at få mennesker clean fordi det eer så voldsomme kræfter man er oppe imod. Taler af erfaring. Hvis jeg var dig ville jeg kontakte et misbrugscenter og tage en snak med dem. Nu ved jeg så ikke hvordan din psykiske tilstand er, men mange behandlings forløb tager sig også af denne del. Ønsker dig go´vind, og håber du får styr på det hele :)

Medlem

Det er ikke en tanke jeg går konstant med, men nogen dage er bare dårligere end andre og det er der jeg får tanker om at skade mig selv. Nogen gange lykkes det mig at skubbe tanken væk, andre gange går det bare galt. Det har ellers gået sådan rigtigt godt med ik at gøre det, men efter et slemt tilbagefald så føler jeg næsten at jeg bliver nødt til at gøre noget.

Måske skulle jeg bare se tiden an

Junior medlem
Brugeravatar

Men søde..
Ring til lægen.. Og få den hjælp du behøver.. Det var jo det samme jeg gjorde..

Dedikeret medlem

Jeg er sikker på at lægen ikke tvangs indlægger dig fordi du har selvskadet - du gør det vel som de fleste under kontrolerede forhold for at smertefixet flytter fokus fra noget psykisk uhåndterligt? I så fald er du jo ikke at betegne som til fare for dig selv, så hvorfor indlægge dig.
Jeg tilslutter mig de andre - ring til lægen.

Mvh

Medlem

Fso du har på en måde ret og dog ik. Jeg har altid haft kontrollen på det punkt, men ikke længere. Det skræmmer mig at jeg ik længere har kontrollen over det.

Men tak for svar.

Junior medlem
Brugeravatar

Det er derfor du ska ringe til lægen og få et behandlingsforløb med dem.. Så ring.. Jo hurtigere jo bedre!

Medlem

Har os sendt en mail afsted igennem emailkonsultationen, så nu kan jeg bare vente på et svar.

Det er noget nemmere i stedet for at skulle ringe.

Medlem

For satan han er hurtig til svare tilbage.

Venter til jeg kommer hjem og tjekker

Dedikeret medlem

Godt gået du fik rettet henvendelsen, dejligt at læse her under morgenkaffen.

Medlem

Godt gået du fik rettet henvendelsen, dejligt at læse her under morgenkaffen.

Yeah det er okay. Giver en lidt en letheds følelse, at man har rettet henvendelse.
Bare tanken om hvad han skriver, som jeg ik er så pisse glad for

Dedikeret medlem

Det skal nok gå.

Medlem

Citat:
Det lyder som om du har det skidt, prøv at finde en tid senere i denne uge hos mig på www.aftalebogen.dk
Måske du har brug for psykiatrisk bistand?
vhTA

No shit Sherlock, os det jeg har prøvet fortælle dig de par år ^^
Sikke en *****

Så jeg jo bare nosse mig sammen til at møde op, men tak FSO.
Det skal nok gå på den ene eller anden måde, hvis ikke nu så senere.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 20 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]