Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jul 2025 21:00

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hej alle sammen.

Jeg har cirka røget hash på daglig basis i lidt over et år men er nu stoppet, da jeg har oplevet angstanfald, hvilket jeg aldrig før har været udsat for i mit liv før. Jeg oplevede hurtig hjertebanken og unormal høj puls når jeg blev skæv og valgte derefter at kvitte de uundværlige pinde. Jeg tog til lægen for at få mit hjerte tjekket, men der var intet galt. Dagene efter jeg stoppede fik jeg få milde angstanfald og mine tanker kører virkelig på højtryk konstant efter jeg er stoppet. Jeg kan nogen gange blive helt kuller oppe i hovedet pga. mine tanker. Det er næsten ubehageligt.
- Det skal lige siges, at jeg kun er oppe på 5 dagen uden joints.
Så derfor vil jeg høre om der er nogen af jer herinde, som har oplevet noget lignende efter et rygestop?

Håber at høre fra nogen af jer, ha' det nice! :)

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: syd for kosmos
Jeg har aldrig oplevet andet end positive ting når jeg har kvittet hashen, udover svedige og søvnløse nætter - det plejer dog at forsvinde efter et par dage. Jeg har røget hver dag i 5 år, og er selv på pause lige nu, dog har jeg snydt lidt, og røget 10-20mg på piben inden jeg har lagt mig til at sove - det hjælper en del på søvnen og sveden. Nedtrapning yaaay! :)

men jeg kan jo eller ikke side og suge rohypnoler i bongmix hverdag for så stiger tolerance jo

Medlem

Ja, det er ret almindeligt at være ængstelig i en periode efter et rygestop. Det samme er et små-forvirret sind og tankemylder, så ingen grund til bekymring. Jeg er sikker på du vil opleve at få det bedre og bedre de næste par uger.
Hvis du holder dit stop, vil du virkelig kunne mærke en kæmpe forskel på energi-niveau og generelt velvære. Man kan næsten mærke hvordan livskraften vender tilbage i krop og sind :)

EDIT: Rigeligt motion kan også være rigtig gavnligt i din situation.

Held og lykke!

Medlem

Sjovt at du nævner det.
Jeg har også oplevet pludselig vild hjertebanken! Meget underligt, har også næsten lige fået tjekket mit hjerte og det er erklæret 100% raskt, så det er psykisk vel?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Min erfaring fortæller mig også at ens humør bliver påvirket. Det svinger i højere grad fra den ene yderpol til den anden. Før rygestop har der ligesom eksisteret en neutral tilstand med låg på... Disse svingninger er ret irriterende, men nok også sunde at gå igennem...

(Baudelaire 1860).

Junior medlem

Friheden:
Jeg ved ikke om det er psykisk...mange siger at tung og uregelmæssig hjertebanken kan forekomme når man er skæv men det gjorde mig utilpas eftersom jeg aldrig havde oplevet det så intens før når jeg røg, men min læge erklærede mit hjerte helt rask. Den uregelmæssige hjertebanken var også en af de faktorer der gjorde, at jeg stoppede her i sidste uge. Jeg følte ikke, at jeg havde det godt længere, når jeg røg. Jeg blev nogen gange paranoid når jeg blev skæv - hvilket jeg aldrig har oplevet før!

Hodja: Jeg kan godt følge dig. Daglig forbrug af hash gør en mere "ligeglad" og ens hjerne er ikke ligefrem på overarbejde. Det er den tilgengæld nu! Jeg får næsten ondt i skalden over, at tænke så meget! Håber satme snart, at jeg falder til ro. Men jeg kan mærke tydelige forbedringer....i form af mere overskud og klarhed i hovedet, hehe :)

Jeg har bare været ret nervøs eftersom jeg har haft så store nedture på efter jeg er stoppet.

Medlem
Brugeravatar

Jeg har faktisk også oplevet noget lidt belastende... jeg har haft en periode med ret tung røg her i de sidste 2 måneder eller noget, og nu har jeg ikke røget i næsten en uge - og jeg bliver bare helt vildt nemt irriteret!!! små ting der ikke havde rørt mig før er bare pisse irriterende her på det sidste. Jeg troede i starten at jeg bare havde været uheldig, men det kan vel også godt skyldes at man ikke har røget i lidt tid.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jeg kan også blive let irriteret, hvis jeg har røget meget og så ikke ryger i et par dage.
Bare slap af og vent, det skal nok blive bedre. God karma osv.

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hodja: Jeg kan godt følge dig. Daglig forbrug af hash gør en mere "ligeglad" og ens hjerne er ikke ligefrem på overarbejde. Det er den tilgengæld nu! Jeg får næsten ondt i skalden over, at tænke så meget! Håber satme snart, at jeg falder til ro. Men jeg kan mærke tydelige forbedringer....i form af mere overskud og klarhed i hovedet, hehe :)

Jeg har bare været ret nervøs eftersom jeg har haft så store nedture på efter jeg er stoppet.

Præcis... Og medicinen til de nedture bliver fede, og så kører den.. Men det er træls at nedturene kommer. I mit tilfælde var det et stykke tid efter rygestoppet. Ca. 2 uger, da de begyndte at spille ind...

(Baudelaire 1860).

Junior medlem

Jeg siger tak for de betrykkende tilbagesvar - jeg var sgu lidt nervøs for, at den var gal, men det virker som om, at det er naturlige "bivirkninger" efter et rygestop :)

Junior medlem

De fleste tjaldere har vel prøvet en form for nedtur efter man stopper/holder en pause, men tænk over den første pind man ryger igen efter sådan en måned :D
Totaly worth it ;)

Junior medlem

Jeg røg en pind for to dage siden og jeg nåede derefter frem til den konklusion, at jeg ikke "skal" ryge det næste lange stykke tid. Jeg har det ikke behageligt med, at være skæv, så jeg holder mig uden problemer fra joints det næste lange stykke tid.

Jeg har efter lidt over en uges rygestop stadig få nedture på, men håber at det snart går over.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]