Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jul 2025 18:20

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Salvia??
Junior medlem

Hey peeps.

Er for noget tid siden blevet introduceret for et par videoer på youtube, hvor forskellige folk sidder og ryger "salvia" på deres bong eller piber. Når de så har pustet røgen ud igen, sidder de totalt lammet og flækker af grin, det minder lidt ligesom når man suger lattergas. Men har også set en få den sygeste paranoia på, og frygter lidt ved at prøve.
Jeg tænkte på et par ting..

1. Hvad gør det ved en - altså hvilken effekt har det.

2. Hvad er det? en form for plante, krydderi eller hvad.

3. Kan det skaffes lovligt eller er det ulovligt.

4. Hvad er jeres holdning, og har nogle af jer prøvet det?

På forhånd tak ;)!

Titel: Re: Salvia??
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Between dimensions - Hell and Heaven
1: det får dig til at hallucinere meget kraftigt (kendt som et af de vildeste hallucinogen der eksistere)
2: Det er en plante, den er yderst svær at få fat i da den ikke laver frø, så man skal købe en plante et sted
3: Salvia er ulovlig i danmark
4: har selv suget meget salvia og personligt er det, det spykedeliske stof jeg bedst kan lide, det var det første jeg prøvede og det eneste jeg sådan rigtig vil tage af psykedelika
http://lmgtfy.com/?q=Effects+of+salvia+Divinorum
//Zh4d0w

Kāmasūtra: "If food be mixed with the fruit of the thorn apple it causes intoxication". "It also advises a man to anoint his penis with honey infused with datura and long peppers before sexual intercourse to make his partner "subject to his will"
Bagsidens gule sider - Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.

I'm Back!!! ;) Watch out Psy.dk

Junior medlem

Mange tak :), du kan evt. ikke lige beskrive trippet vel? og hvor lang tid varer det ?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Lyngfryd
Velkommen til lawnx... En anden gang er du velkommen til lige at bruge 10 min. på selv at søge lidt her på sitet, for alle dine spørgsmål kunne du hurtigt have fundet svar på selv ret hurtigt.

Her er alle trip rapporterne som omhandler Salvia Divunorum: viewforum.php?f=55

Her er der en del info omkring Salvia Divinorum:http://www.psychedelia.dk/wiki/index.php/Salvia_Divinorum

Desuden lader det til at du overhovedet ikke har sat dig ind i hvad du har med at gøre... Det er ikke ligefrem legetøj. Lyder lidt som om du bare har set nogen youtube film af folk der har røget salvia og har det grineren, også tænker du at selv kunne være sjovt at prøve. Men sæt dig mere ind i det først.

NH: At være på spanden. Det er iøvrigt en gammelt dansk udtryk, der stammer fra når bønderne var løbet tør for jointpapir og derfor var nødt til at sidde ude i markerne og ryge på zinkspande og overskårne colaflasker. - Bubber

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Umiddelbart ville jeg ikke sige du skal prøve nogle psykedeliske stoffer uden at læse om dem, lader ikke til du har. Du får både et bedre trip/mere sikkert og reducerer chancen for en psykose eller andet. At du kalder det for et krydderi viser lidt at du (eventuelt) ikke er gammel nok? Der er ingen aldersgrænse på hvornår, men af hvad jeg ved er det på ingen måde sundt at gøre før din psyke er færdigudviklet. 19-20 år altså.

Start med svampe. Salvia lader til at være et af de mere voldsomme entheogener.

Søg på Erowid.com og læs et par timer.

Hvor gammel er du?

Senest rettet af WatchTHEPEEP 13 apr 2012 13:48, rettet i alt 2 gange.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
Tag og læs nogle triprapporter viewforum.php?f=55

Jeg har prøvet det en enkelt gang og jeg var alene og jeg kom til at fylde for meget i piben - jeg fortryder begge ting i dag, mest dét at jeg tog for meget. Min reaktion da jeg kom til mig selv, var at springe op fra den stol jeg sad i for derefter at være MEGET tæt på at vælte. Fik så fat i en vindueskarm og jeg kunne stå og kigge ud, indtil jeg ligesom kunne stå på mine ben og jeg kom i tanke om hvad fanden det var jeg havde lavet... For eftertiden vil jeg dog kun tage stoffet med en sitter, man kan nemt komme til skade fordi Salvia fucker med din tyngdekraftsfølelse. Op og ned og frem og tilbage er bare nogle af de begreber man fuldstændig mister al forstand om, for ikke at tale om noget så simpelt som "hvad" man er - et menneske... Det er selvfølgelig kun en kraftig dosis der sparker én derud, men det kan være svært vide præcis hvor meget der skal til - så start lavt :) Det tager ikke mere end 5-10 min. max hvis det bliver røget, men det føles ikke som 5-10 min...

Medlem

du var ikke rigtigt på salvia. verden forsvinder på salvia. du kommer ind i en anden dimension. det er så kraftigt som DMT, bare anderledes. Du kan leve hele livstider igennem på de fem til ti minutter som det varer. Det kan ikke understreges nok at gennembrudsdoser af salvia ikke er til at spøge med. Det tog mig to år at integrere mit trip fuldstændig. TO ÅR, okay?

Medlem

Geografisk sted: Omnipresent
Citat:
Start med svampe. Salvia lader til at være et af de mere voldsomme entheogener.

Kunne ikke have sagt det bedre selv. Ganske vist er man hurtigt inde og ude af trippet igen, men det er virkelig ikke til at spøge med. Det eneste jeg kan huske fra salvia, er at jeg ikke kan huske en skid af det og vågnede random steder efter den værste/stærkeste effekt var overstået. Hvis du endelig skal rode med Salvia, så start med et 5-10x ekstrakt (10x vil sige at der er ekstraheret salvinorin - det aktive stof i salvia - fra 10g, pr gram. Altså vil 0,1g 10x salvia svare til 1g almindelig tørret salvia). Tripper er et must de første par gange.

Denne guide kan måske være til glæde :)
http://www.sagewisdom.org/usersguide.html

what is it worth - if anything at all?

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
du var ikke rigtigt på salvia. verden forsvinder på salvia.

Er det mig du tænker på? Min verden forsvandt... Det første jeg kunne se da "verdenen" kom igen, var at den faldt fra hinanden som en glasmosaik der splintredes... Da jeg nåede til vinduet og begyndte at lære min krop at kende igen og fandt ud af at det var græs og træer jeg kiggede på udenfor, begyndte jeg at få det bedre... Jeg ved ikke om jeg har fået det integreret, føler ikke at der var noget at integrere...

Dedikeret medlem
Brugeravatar

start med salvia uden ekstrakt. en af mine tætte venner badtrippede på x5, første gang han røg.
salvia uden ekstrakt, giver dig en idé om, hvad du kan forvente af x5, x10 etc., samtidig med det giver et rigtig godt og sikkert trip

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: I am everywhere
Nu er det self. ikke alle der har den samme oplevelse af salvia. Men jeg skal kort prøve at beskrive et typisk trip for mig:

Det starter med en prikken i tæerne, der hurtigt breder sig til en følelse af at min krop bliver sprættet op nedefra og foldet ind i en anden dimension. Det er som om at min krop fysisk er en del af denne dimension, men samtidigt strækker den sig langt videre end min krop, selvom den hænger sammen med den og føles som en del af mig.
Jeg har ingen idé om at jeg tripper mens det står på, og bagefter føles oplevelsen meget virkelig. Som om jeg vitterligt har været en del af/er en del af en anden dimension.
Efter selve trippet er overstået, som når man ryger det vare max 5 min, følger en nærmest meditativ fase, hvor man føler sig enormt afslappet og let i kroppen og sindet.

En god idé er at ligge sig ned og lukke øjnene umidelbart efter man har røget for at få maximal effekt og undgå at man kommer til skade. Da man ingen styr har over sin krop mens man tripper og desuden ingen idé har om at man tripper, vil en tripsitter være en god idé.

Og nej det er ikke den samme plante som kryderiet salvia, den er bare i samme familie. Alm. krydre salvia indeholder stoffet thujon (som også findes i malurt og muskatnød) som også er euforiserende og i store mængder hallusinerende. Jeg har dog aldrig fået mnogen effekt ud af thujon-holdige planter. Og i store mængder er thujon også ret giftigt.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Between dimensions - Hell and Heaven
jeg startede med x10 og den har givet mig det stærkeste trip ind til videre men har også prøvet x20 men det var slet ikke lige så vildt, det er et spørgsmål om vendor/ kvalitet

//Zh4d0w

Kāmasūtra: "If food be mixed with the fruit of the thorn apple it causes intoxication". "It also advises a man to anoint his penis with honey infused with datura and long peppers before sexual intercourse to make his partner "subject to his will"
Bagsidens gule sider - Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.

I'm Back!!! ;) Watch out Psy.dk

Medlem

du var ikke rigtigt på salvia. verden forsvinder på salvia.

Er det mig du tænker på? Min verden forsvandt... Det første jeg kunne se da "verdenen" kom igen, var at den faldt fra hinanden som en glasmosaik der splintredes... Da jeg nåede til vinduet og begyndte at lære min krop at kende igen og fandt ud af at det var græs og træer jeg kiggede på udenfor, begyndte jeg at få det bedre... Jeg ved ikke om jeg har fået det integreret, føler ikke at der var noget at integrere...

Det lød ikke rigtig som om du kom ind i "salviadimensionen" selvom du selvfølgelig ikke beskrev dit trip så detaljeret :D

Junior medlem

tak guys :D lyder lidt vildt, og vil nok starte lidt stille ud og self læse lidt mere om det :)!

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]