Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 30 jun 2025 23:19

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Muskatnød?
Junior medlem

Har hørt mange steder man kan blive skæv af muskatnød på en eller anden måde. Passer det? :shock:

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: I mulmehulen
Ja, det passer.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Ja, men som alle andre siger: lad være med at gøre det.
Det er ubehageligt, du risikerer dilirium. Trippet skulle angiveligt først sparke ind efter 6 timer, så lige pludselig står du altså og er helt fra den. Desuden skulle det give den vildeste ørkenkæft, grove tømmermænd, men tilgengæld ikke nogen underholdning under trippet. Don't do it man.

Og nu vi er her:
bananskræller og peanuts virker ikke. Oregano giver ikke en weed-alike rus, det samme gælder legal buds, solid smokes etc. har aldrig hørt om en urt, der kan give samme tilfredsstillelse som weed, hvis det er den rus man søger.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Lyngfryd
ja det passer, muskatnød indeholder thujon http://www.stenlarris.dk/HALU/HSAMUPA.HTM

NH: At være på spanden. Det er iøvrigt en gammelt dansk udtryk, der stammer fra når bønderne var løbet tør for jointpapir og derfor var nødt til at sidde ude i markerne og ryge på zinkspande og overskårne colaflasker. - Bubber

Dedikeret medlem
Brugeravatar

og safrole og myristicin, begge ret ubehagelig stoffer (medmindre man da omdanner safrolen til mdma)

vil ihvert fald mene det er en dårlig måde at indtage thujon på. Så hellere ryge malurt, det smager også væsentligt bedre

Medlem

Det er fuldstændig irrelevant at muskatnød indeholder thujon. Det har aldrig været på tale at dette stof skulle være skyld i muskatnødderusen. Myristicin og elemicin er langt mere interessante i denne sammenhæng.

Det er en skodrus. Drop idéen.

Medlem

Geografisk sted: Omnipresent
Citat:
Desuden skulle det give den vildeste ørkenkæft

Absolut fedeste danske ord for cottonmouth jeg nogensinde har hørt :lol:

Citat:
Oregano giver ikke en weed-alike rus, det samme gælder legal buds, solid smokes etc. har aldrig hørt om en urt, der kan give samme tilfredsstillelse som weed, hvis det er den rus man søger

Enig, men nogle opiater og kratom kan faktisk komme ret tæt på. Det er lidt OT, men har fx brugt kratom til at trappe ned på/stoppe weed. :)

what is it worth - if anything at all?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: NRBX
Paspå med det

Dosen der aftersigne skulle kunne give en rus, ligger meget tæt på den dødelige dosis.
Så lad vær, det er ingen grund tll at spille rusisk roulette med dit liv.

Køb noget hash og ryg det istedet

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Du kan læse mere her: viewtopic.php?f=10&t=39329&p=539591&hilit=muskatn%C3%B8d#p539591

Det er slet ikke for alle, så jeg ville i hvert fald fraråde dig det. Tror bare du får nedern på.
Ja, ryg noget hash eller drik en øl i stedet. Du har tid til det hele.

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede

Junior medlem

Rørte ca. 14 gram muskatnød (Preground) i en smoothie for et par timer siden, og har taget en smule codein oven i for at chille lidt ud inden trippet kicker, nu får vi se, vil rapporterer tilbage med en mindre rapport lørdag... Lige nu er jeg en smule lightheaded (ikke den typiske opium laid back) men mon ikke alle de negative ting nok skal komme... Og i bagklogskabens djævelske lys var det måske lidt dumt, da der efter sigende skulle være en hangover der føles som om gud lægger en lort på din sjæl og skal til min nevøs konfirmation kl 11 imorgen....

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Men... Hvorfor?

Seriøst?

Hvorfor?

Du skal til konfirmation kl 11 imorgen, indtager et stof alle fraråder fordi det er rendyrket diarré i ansigtet og med en hangover af samme karakter, alt dette vidste du, alligevel æder du det, i jagten på at lamme dig.

Hvorfor bliver jeg nød til at spørge igen?

6990 ulfborg
Ullsgade 4a

Junior medlem

Fordi jeg er snot dum og glemsom og havde opfattet det som at konfi først var til kristi himmelfarts dag, indtil min mor så pænt påpegede at jeg skulle få strøjet skjorten til imorgen en halv time efter jeg havde indtaget det ;) Grunden til det netop blev idag var nettop på grund af den lange hangover og en ekstra weekend dag til recovery passer mig fint.

Grunden til jeg i det hele taget ønsker at prøve det, er nok mere personlige årsager end så meget andet... vil ikke bevæge mig ud i en argumentation da den ville være komplet latterlig og sentimental :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nordkysten
En af mine venner fik sig også lidt over 15-17 gram. Første døgn var vist lidt spændende for ham, han er alligevel meget god til at ignorere bivirkninger og sådan. Dag 1 og 2 efter indtagelsen bestod af en ond kraftesløshed. - jeg formoder han var nysgerrig og ville se hvad det havde at tilbyde - nærmere føle det på egen krop. Så må man jo også forsøge at tage hele oplevelsen med, både godt og skidt :)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: over stok og sten
jooo.... men så snupper jeg sgu også lige en skefuld warfarin bare for at prøve det på egen krop.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Fuldtidsforvirret på fyn
Jeg håber du havde nogle rigtig dårlige hangovers! Det kan måske lære dig, ikke at indtage muskat mere - og for den sags skyld andre underlige ting. Køb noget ordentlig knark, det vil du være bedst betjent med i længden!

Junior medlem

Geografisk sted: Esbjerg
Sys ikke det var særlig flinkt sagt. Der er så mange herinde der tager/bruger alverdens ting. (som jeg personligt sys er dumt, og til tider lyder folk også som de vilde narkomaner, som bare vil tag noget selvom de er påvirket af noget andet, hvor det ikke kan blandes etc)
min point er, at jeg ikke kan se forskellen om man intager muskat, MDMA eller bare ryger en fed i ny og næ.
Kan godt være det ikke giver "tømmermænd" men det hele er sku da både dumt og skadligt i sidste ende. Så bare fordi i ikke sys det er god ide at indtage det, kan man sku da ikke tillade sig at sige: "Jeg håber du havde nogle rigtig dårlige hangovers!"

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Der er jo rimelig stor forskel når forummet går ud på skadesreduktion at man så fraråder noget så klamt som muskatnød, marzine eller mephedrone f.eks?

6990 ulfborg
Ullsgade 4a

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Ørkenkæft! :D :D

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]