Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 05 maj 2025 18:27

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ] 
Forfatter besked
Dedikeret medlem

Geografisk sted: NV
Så blev det min tur til at have en for svag sjæl, til GBL og dens dejlige egenskaber.

Jeg har de sidste 2 måneder doseret 24/7, og er efterhånden godt træt af det. Men når jeg prøver at stoppe, komme rystelelser, ekstrem angst. Alle de klassiske, som gør at jeg springer på gbl lynhurtig igen.

Men hvad skal jeg gøre? Jeg ved benzoer og lyrica er guld værd til afgiftning, men spørgsmålet er om min læge vil udskrive stoffer med misbrugspotientale til en der har misbrugt GBL? Det er ved at være kritisk da jeg heller ikke har meget gbl tilbage

Nogen der ved noget om det?

Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Geografisk sted: Acidophilic environments
Jeg vil anbefale dig at trappe ned med det sidste du har, for at mildne abstinenserne! Tag lige nok til, at dine abstinenser ikke generer dig, og tag det når din krop begynder at vise abstinenssymptomer. På den måde sørger du for at gøre dine abstinenser mindre voldsomme, når du løber tør. Hvis du får nogle uudholdelige bivirkninger, vil jeg anbefale dig at kontakte din læge. Måske han kan give dig noget lignende Seroquel, som kan dæmpe dine angstanfald.

Jeg skal ikke gøre mig klog på det, men jeg tror din læge vil være tilbageholdende med at udskrive benzoer, og nok også lyrica. Men få dig en snak med ham, om ikke andet, så over telefon - jeg er ret sikker på at I kan finde en fornuftig løsning i fællesskab.

Hvis du løber tør og du er ved at flå håret af hovedet, kan du prøve at drikke et par øl/shots (ikke i kombination med GBL) for at mildne dine symptomer indtil du har fundet en løsning. GBL (=GHB, da GBL ikke er aktivt, men bliver nedbrudt til GHB som er aktiv) har ca. samme funktion i kroppen som alkohol, og alkohol kan derfor midlertidigt "tilfredsstille kroppen dér hvor der mangler noget". Rødvin indeholder GHB, så rødvin kan være en mere effektiv alkoholbaseret abstinens-killer. Men din første prioritet vil være at snakke med din læge.

Ring til ham som det første i morgen (du går en weekend i møde).

Dedikeret medlem

Tusind tak for din hjælp. Jeg har læst en masse om GHB, mens jeg har drukket GBL. Jeg ved godt det bliver til GHB, men har læst mig frem til at GBL er hårdere når det kommer til abstinenser.

Vil ringe til lægen i morgen og høre, men det jeg er mest bange for er at han ikke aner hvad GBL/GHB er. Det virker ikke som om der er stor viden om det blandt læger.
Men vil prøve at ringe til ham og høre.

Det er første gang i hele mit liv, jeg har prøvet at få abstinenser efter et stof. Jeg troede aldrig, jeg ville blive afhængelig af noget, men før jeg vidste det var jeg sgu inde i 24/7 rutine uden at tænke på det.

Jeg må dog indrømme det jeg er mest bange for er delirium, siden jeg har læst så mange ubehagelige historier.

Tusind tak for dit svar!

Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Så må han lige slå det op! Umiddelbart tror jeg der er en større sandsynlighed for at han kender GHB end GBL. Hvis han ikke kender GBL (eller GHB), så forudtag at det er GHB det handler om, og hjælp ham på vej. Brug gerne fagudtrykkene, som jeg har skrevet.

- GBL er et prodrug: omdannes til GHB
- GHB's kemiske navn: gamma-hydroxy-butansyre
- GHB er en GABA-receptor-agonist (ligesom alkohol)
- GHB har en depressant virkning ligesom alkohol
- GHB abstinenser er lidt som alkohol abstinenser
- Beskriv molekylet (hvis kemiske navn ikke virker): GHB er butan (4 carbon-atomer) med en syre-gruppe i den ene ende og en alkohol-gruppe i den anden ende

Når han har forstået hvad GHB er, så beskriv GBL:
- GBL er den cykliske form (ester-formen a.k.a. "lactone"-formen) af GHB

Jeg tror, at hvis du siger disse ting, så burde der ringe en klokke i hans hoved. Ellers må han lige klikke lidt med musen. Alternativt, så mød personligt op (anbefales).

Det er første gang i hele mit liv, jeg har prøvet at få abstinenser efter et stof. Jeg troede aldrig, jeg ville blive afhængelig af noget, men før jeg vidste det var jeg sgu inde i 24/7 rutine uden at tænke på det.

Jeg må dog indrømme det jeg er mest bange for er delirium, siden jeg har læst så mange ubehagelige historier.

Det er ærgerligt, at det skulle nå så vidt, men vær altid varsom med stoffer. GHB/GBL er særligt let at indtage, særligt let at misbruge, og særligt let at overdosere på. Du lærte det på den hårde måde, og forhåbentlig du tænker over det fremover.

Nu ved jeg ikke hvor hårde dine abstinenser er, og om du kan få delirium, men det her handler bare om, at du skal gøre noget ved problemet hurtigst muligt.

Held og lykke, og meld tilbage.

Senest rettet af syreperlen 19 apr 2012 22:48, rettet i alt 3 gange.

Dedikeret medlem

Skriver det ned. og holder en fridag fra skolen i morgen, da der er åben konsulation fra 10-11.
Tænker lidt på at tage flasken med da den er tom. (hældt i en blanding)

Tak fordi du har taget dig tid til at svare. Skal nok vende tilbage med resultat i morgen.

Dedikeret medlem

Update:

Min læge anede ikke hvad det var, så gav mig nummeret til misbrugscenteret som heller ikke anede hvad det var.

Men jeg kunne få en tid den 8 maj dernede, hvilket er for sent. Så nu er min eneste mulighed at drikke en masse alkohol for at holde abstinenser væk, eller rende på istedgade og købe nogle benzoer for at tage det værste.

Jeg troede godt nok ikke der var sådan en uvidenhed om GHB blandt læge og misbrugs"experter".

ARGHHH!

Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Hvor er det bare ufatteligt!!! Jeg tør æde min hat på, at det er pga. lovgivningen. Sagde du til ham, at det mindede om alkohol abstinenser? Bad du om noget angstdæmpende medicin indtil din tid på misbrugscenteret? Og hvad fortalte du ham om GBL/GHB?

Hvor meget GBL har du tilbage?

Pas på med alkohol, da det kan skabe et erstatningsmisbrug - og så er du lige pludselig alkoholmisbruger i stedet. Du skal bruge det som symptombehandling. Dit mål er at reducere bivirkninger og angst, ikke at blive fuld. Du må godt opleve abstinenser, men de skal også være til at holde nogenlunde ud - og det er dér alkohol kommer ind i billedet.

Derudover, så overvej at skifte læge, specielt hvis du ikke er synderligt tilfreds med ham. Det her er bare ikke godt nok (GHB er en neurotransmitter - hvis han ikke lynhurtigt kan finde ud af hvad det er, og hvis alarmklokkerne ikke ringer når han hører at du er afhængig/får voldsomme abstinenser af en GABA receptor agonist, så skal han tilbage på skolebænken).

Dedikeret medlem

Ja, jeg sagde til ham det mindede om alkohol abstinenser. Havde taget min flaske med der ned, så søgte han lige på navnet og fandt denne artikel http://ing.dk/artikel/100173-malingsfje ... landt-unge.

Sagde det var livsfarlig og han ikke anede noget om det. Og jeg havde sagt til ham at det i bund og grund var GHB, som han heller ikke anede noget om. Gav mig nummeret til misbrugscenter, som heller ikke anede noget om det, han sagde han ville spørge de andre og ringe tilbage, og da han ringede sagde han jeg kunne prøve at gå på psykiatrisk og få noget til at tage abstinenser. Men hvad fanden skal jeg sige til dem?

Jeg har kun omkring 7-10 ml gbl tilbage.

Er også bange for at komme til at erstatte mit gbl misbrug med alkohol. Det var derfor jeg havde håbet på noget beroligende, hvor der var lavet en udtrapningsplan på en uge eller ligende.

Ja, blive nok nødt til at skifte læge. Jeg husker også jeg kom til ham med social angst, hvor han spurgte mig hvad vi skulle gøre ved det??! Jeg sagde det ved jeg ikke, og jeg helst ikke ville have medicin, men så var der ikke noget at gøre sagde han.

Men tak for hjælpen endnu engang :)

Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Inside the animal
Uanset hvad, så må du forvente nogle svedeture, og at bide lidt i det sure æble, når du gerne vil ud af det..
Når det er sagt, er jeg enig i, at det er en håbløs behandling du har fået af lægen..

Har du overvejet en kold tyrker? Det er selvfølgelig nemmere for kroppen, hvis man kan trappe ned, men når du nu ikke har så meget tilabge, og så du ikke bare skifter ét misbrug ud med et andet?

Medlem

Det misbrugscenter henrik rindom er tilknyttet ved israels plads har svjv erfaring med folk med ghb problemer.

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Nordsjælland
Pas på med at stoppe fra den ene dag til den anden. Har en ven, som direkte fik at vide, at han ikke måtte stoppe, uden et substitut, af lægen. Han har vist kørt mere eller mindre non-stop 24/7 doseringer siden nytår. Jeg har selv lidt erfaring med gbl afhængighed, dog ikke 24/7 over lang tid, og der er et par ting der kan hjælpe: alkohol og benzoer, som allerede nævnt, samt Phenibut. Du bør helt sikkert overveje at investere i en lille bøtte Phenibut! Det virker hen ad gbl/ghb, men uden, at du bliver lam, og så er det mere end dobbelt så langtidsvirkende! Til gengæld bliver man også hurtigt afhængig af det, så pas på. Men i flg. min egen erfaring, er det noget af det mest effektive. Sælges som et bodybuilding supplement, da det giver en "tung" søvn og lader en restituere ;-)

Btw.. Så var mig og den ovenstående ven forbi misbrugscentret igår, bl.a. i forbindelse med gbl, og hverken min, eller hans konsulent, kendte til gbl. Sidste gang de havde haft et tilfælde af gbl-misbrug, var da den selv samme ven, var der for nogle år tilbage. :shock:

Dedikeret medlem

Lige en sidste update fra mig. Da jeg ikke kunne finde noget hjælp nogensteder, valgte jeg søndag aften på grund af mine abstinenser, at opsøge psykiratisk skadestue, da det virkelig føltes som jeg var ved at miste forstanden. Jeg sagde til dem jeg have abstinenser, hvilket man også kunne se, sved rystelser osv. Jeg sagde dog ikke til dem det drejede sig om GHB, da de anslog med det samme det drejede sig om alkohol uden at spørge mig. Og da de minder meget om hinanden, sagde jeg ikke noget.

Nå, men blev indlagt til afrusning med 150 mg stesolid først, samt en ordentlig kanyle b12 vitamin fyret i røven. og dagen efter var det fleste abstinenser væk. Jeg blev udskrevet og har sværget ved mig selv aldrig røre GBL igen. Det er simpelthen for fristende for mig.

Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Inside the animal
Sejt, at du opsøgte noget professionel hjælp, i stedet for at finde et substitut, way to go.. God vind med det hele

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Ja, det er altså skønt at høre! Håber det bedste for dig, og ses med GBL.

Held og lykke og god karma!

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede

Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Godt at høre! God vind fremover. Har du overhovedet ikke haft bivirkninger siden?

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]