Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 22 jul 2025 10:41

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 21 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Medlem

Jeg er af natur en smule indadvendt, og da jeg ikke kan lide alkohol, bruger jeg i stedet amfetamin, når jeg er i byen..

Jeg har aldrig brudt mig om at holde mig vågen flere dage i træk, og tager aldrig mere end at jeg nemt kan falde i søvn, når jeg kommer hjem ....

Jeg tager altid kun lige nok til, at jeg kan få en god snakker på :)

Kunne aldrig finde på at tage det på hverdage .....

Så mit spørgsmål er, hvornår bliver det skadeligt for mig ? Kan jeg tage det hver weekend ? Eller hvorledes ?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Fuldtidsforvirret på fyn
Hej =)

Der er der desværre nok ikke nogen facitliste på. Men det er vigtigt at du hele tiden holder øje med om du gør det "af lyst" eller af trang. Amfetamin kan være et stof fanden har skabt, hvis man ikke passer på. Nogle føler at det er MEGET svært at gå i byen uden at være påvirket af amf, når de først har taget det. (inklusivt mig selv!).

Hver weekend kan ikke være god HR. Amfetamin har en tendens til at ramme meget hårdt psykisk, ved hyppig indtag. Så syntes du skal skære ned på det allerede nu. Better safe than sorry!

Det er selvfølgelig også vigtigt at spise sundt op til og efter endt rus. Men det ved du sikkert =)

Junior medlem

Hej du.

Har selv taget meget amfetamin før i tiden. Har du overvejet at prøve evt. Ritalin i stedet for? Det virker lidt hen ad amfetamin, bliver kaldt 'babyamfetamin'. Det virker mildere, og jeg selv oplever ikke nær så stor psykisk påvirkning dagen(e) efter. Desuden bliver jeg heller ikke blæst af det - bare frisk og har mere lyst til at snakke.. ;)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Det bliver skadeligt det øjeblik det kommer i blodet på dig. Du ryger i en kemisk induceret stresstilstand hvor kroppen presser sig selv over evne, og det har den altså ikke godt af.

Hvis du alligevel gerne vil tage det ind i mellem, så foreslår jeg ca. en gang hver anden måned. Så sikrer du dig at du er fuldt restitueret hver gang, og at du har noget tid til at have det godt også uden stoffet.

Medlem

Har aldrig selv været den store fan af amfetamin. Har ikke taget det mere end 5 gange. Synes simpelthen ikke det er nedturen værd. Jeg får altid en virkelig slem nedtur flere dage efter.
Nu siger du, at du ikke tager mere end du kan falde i søvn når du kommer hjem. Jeg tror dog hurtigt det kan gå hen og blive en rigtig dårlig vane med amfetamin, at du skal have mere og mere, og i længden tænker du sku ikke over hvor meget der ryger op i næsen. Tror ikke det er så nemt at styre i længden. Specielt ikke hvis du overvejer om du kan tage det hver weekend.
Jeg synes det er mange andre alternativer, men holder mig selv til alkohol.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Har aldrig prøvet AMF, men Ritalin kan jeg rigtig godt lide til at gå i byen på. Dog har jeg sat lidt regler op for mig selv. Max en gang hver 6. uge og kun til "store" arrangementer som store fester, nytår hvor man tænker der skal lidt gang i den. Ellers holder jeg mig til milde skunkpinde og lidt alkohol!

Gider ikke sidde med den følelse at man ikke kan gå i byen uden et bestemt drug.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Vil mene at du på relativt ansvarlig vis godt kan indtage amfetamin, så længe du holder 6 ugers pause imellem dine ture (meget gerne mere!), og ikke overdriver alt for meget med doserne. :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

problemet er at du kan risikere at du lige pludselig får trang til det i hverdagene, eller på andre upassende tidspunkter.
Men ellers synes jeg godt nok også du har en ansvarlig omgang, ihvert fald sammenlignet med mange andre amf brugere/misbrugere her på sitet.

Synes det er en dårlig idé at tage det hver weekend. Det bliver hurtigt til et ritual, til en vane du ikke vil slippe, og til sidst misbrug. Så hellere springe nogle byture over, eller drikke og ryge som afveksling, selvom du skriver du ikke er vild med det. eller holde sig ædru? som man siger, scorer man også meget bedre, når man er ædru

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

problemet er at du kan risikere at du lige pludselig får trang til det i hverdagene, eller på andre upassende tidspunkter.
Men ellers synes jeg godt nok også du har en ansvarlig omgang, ihvert fald sammenlignet med mange andre amf brugere/misbrugere her på sitet.

Synes det er en dårlig idé at tage det hver weekend. Det bliver hurtigt til et ritual, til en vane du ikke vil slippe, og til sidst misbrug. Så hellere springe nogle byture over, eller drikke og ryge som afveksling, selvom du skriver du ikke er vild med det. eller holde sig ædru? som man siger, scorer man også meget bedre, når man er ædru

Synes sku ik det er særlig vanedannende og appellerende at tage i hverdagene. Medmindre man virkelig er en trucker brian så tror jeg chancen for hverdags afhængighed er relativ lille.

Synes sku nærmere det er coke man skal passe på, hvis vi ska snakke vanedannende stimulanser.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Fuldtidsforvirret på fyn
Jeg kender op til flere personer som er/var afhængige af speed i hverdagen. De fik den selvtillid som de ønskede, og kunne derfor ikke lade det ligge igen. Så at sige at risikoen ikke er der er nok ikke helt sandt. Men selvfølgelig, er kokain nok det værste set på daglig basis.

Medlem
Brugeravatar

Blodsplat skrev:
Men selvfølgelig, er kokain nok det værste set på daglig basis.

Hvorfor det ?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Between dimensions - Hell and Heaven
Fordi kokain virkelig trækker tænder ud men henhold til afhængighed.
det siger smæk i ansigtet på dig i 45 min og så det det ny streg ----> virkning 45min ----> ny streg
det bliver ved og ved, fordi følelsen så tryk og din selvtillid ryger i vejeret men kun kort tid.

//Zh4d0w

Kāmasūtra: "If food be mixed with the fruit of the thorn apple it causes intoxication". "It also advises a man to anoint his penis with honey infused with datura and long peppers before sexual intercourse to make his partner "subject to his will"
Bagsidens gule sider - Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.

I'm Back!!! ;) Watch out Psy.dk

Dedikeret medlem

det siger smæk i ansigtet på dig i 45 min og så det det ny streg ----> virkning 45min ----> ny streg
det bliver ved og ved, fordi følelsen så tryk og din selvtillid ryger i vejeret men kun kort tid.

//Zh4d0w

This !

coke er en bitch på det punkt ! :rocking:

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

//Zh4d0w

This !

coke er en bitch på det punkt ! :rocking:

Og fordi det har alt som amfetamin ikke har. Det skrymper ikke pikken sammen, tværtimod, den bliver jern hård og du bliver jern liderlig :D. Du kan også sove på det, og har nul tømmermænd dagen efter. Aldrig har jeg mødt så komplet og luksuriøst et stof før.. Men afhængighedsskabende? Er det så også i den grad!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det skal siges ved meget høj forbrug kan "tømmermænd" i form af nedtur være utrolig styg, og den bedste måde at modvirke den er at gå imod nedturen fx. noget der er sket som man ikke kan få sagt til forældre, kæreste osv.
real life experience:
havde suget Koka hårdt i 12 dage i træk og så holde med et, jeg var blevet ransaget af panserne ugen forinden og var bange for at sige det til hende, fordi jeg ikke vidste hvad hun ville sige og det kørte min nedtur virkelig hårdt på.
jeg greb telefonen og ringede og fortalte hende det om min gigantiske nedtur gik væk.

Ps. idag er det sjældent jeg røre kokain fordi de 12 dage startede med 1g. og det er ca et halv år siden

//Zh4d0w

Kāmasūtra: "If food be mixed with the fruit of the thorn apple it causes intoxication". "It also advises a man to anoint his penis with honey infused with datura and long peppers before sexual intercourse to make his partner "subject to his will"

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Det skal siges ved meget høj forbrug kan "tømmermænd" i form af nedtur være utrolig styg, og den bedste måde at modvirke den er at gå imod nedturen fx. noget der er sket som man ikke kan få sagt til forældre, kæreste osv.
real life experience:
havde suget Koka hårdt i 12 dage i træk og så holde med et, jeg var blevet ransaget af panserne ugen forinden og var bange for at sige det til hende, fordi jeg ikke vidste hvad hun ville sige og det kørte min nedtur virkelig hårdt på.
jeg greb telefonen og ringede og fortalte hende det om min gigantiske nedtur gik væk.

Ps. idag er det sjældent jeg røre kokain fordi de 12 dage startede med 1g. og det er ca et halv år siden

//Zh4d0w

Andet er vel heller ikke at forvente, efter så mange dage med en hård stimulans. :)

En af de bedre oplevelser jeg havde var fire dage med meget rent kokain, hvor jeg var påvirket en 5-8 timer dagligt. Intet problem med at sove og ingen hangovers.
Det var dog sjovt at bemærke at på omkring tredje til fjerde dagen, begyndte de ønskværdige effekter af kokain virkelig at forsvinde.. Cravede i øvrigt også coke en smule i månedsvis efterfølgende (psykologisk).. Cocaine is a hell of a drug!

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

I hvilket omfang følte du at de 12 dage med coke skabte en afhængighed for dig?

Personligt har jeg aldrig stødt på så afhængighedsskabende et stof som coke. Ku slet ik forestille mig hvor meget det ville fucke med en, at tage det dagligt i så lang tid..

Medlem

Tusind tak for alle svarene! Jeg holder nogle ædru og alkohol påvirkede byturer så :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

nu er jeg normal meget viljestærk af natur,
Citat:
I hvilket omfang følte du at de 12 dage med coke skabte en afhængighed for dig?

effekterne som du selv siger forsvinder efter nogle dages brug, bare ikke mit, hvor det stadig var fuld kraft på hver snit jeg tog.
det som sagt startede med 1g. og det tog for vildt fat i mig men på 12 dagen sagde jeg stop til mig selv.
jeg købte en masse skunk og sov meget af de dage efter, så det er nok derfor jeg ikke har været til abstinenser ud over at jeg kunne lige pludselig begynde at bløde ud af næsen.

//Zh4d0w

Junior medlem

hejsa jeg bruger amf dagligt, føler ikke afhængighed eller noget når jeg ikke får det, men bliver bare super træt.
tager normalt mellem 1/2 -3 g/dagen

hvad er skaderne ved dette ? jeg har gjort det i 1½ år nu ca.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 21 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]