Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 06 maj 2025 13:26

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Første gang?
Medlem

Hej psy.dk

Mig og 5 af mine kammerater skal tage såkaldte "atlantis svampe" i starten af sommerferien, vi vil bare gerne have lidt gode råd til hvordan vi kan få det bedst mulige trip. Vi har tænkt os at tage svampene med 15 minutters mellemrum. Pusheren som vi køber af siger at det ikke er begynder svampe men vi kan bare tage små doser så virker det fint. Med hensyn til selve trippet er det let at få bad-trip af det? Og i så fald hvor slemt er det? Har læst meget om det og har fundet ud af at trippet vare i hendholdvis 5-10 timer, er effekten den samme som LSD? Hvis jeg spørger dumt er det fordi jeg aldrig har prøvet det før. Vi skal gøre det med en som har prøvet det før så er ikke så bange for at noget skal gå galt.
Vi har tænkt at gøre det ude i en skov og bare sidde og chille for det skulle vidst gøre trippet endnu mere fedt? Hvis man nu skulle gå hen og få et bad-trip hvad kan man så gøre for at dæmpe det? Og er der nogle ting som vi ikke skal indtage for at gøre trippet dårligt?

Håber på mange gode svar. :hm:

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Hej Casper, og velkommen til psy.dk

Prøv at søge lidt rundt, for som du nok kan tænke dig til, så er du ikke den første der spørger, hvordan det er at tage svampe første gang :)

viewtopic.php?f=5&t=9540

http://www.psychedelia.dk/forum/viewtop ... =4&t=30987 - en der spørger hvordan det er første gang

Søde rbp der spørger: http://w.psychedelia.dk/forum/viewtopic.php?f=2&t=9643 - god tråd

http://www.psychedelia.dk/forum/viewtopic.php?t=9638 - mere læsning

Vi har tænkt os at tage svampene med 15 minutters mellemrum - det her forstår jeg ikke? Hvorfor ikke tage hele dosis på én gang?
Det varer nok ikke 5-10 timer. I vil sandsynligvis være ret væk de første 3 timer, hvor det efter denne tid mest af alt nok vil minde om en rigtig god skævert, dvs. grineflip og gak.
Hvis I skulle få et badtrip, så ville jeg anskaffe mig nogle benzodiazepiner før I går igang - men husk nu, at psychedelia.dk ikke er til anskaffelse af stoffer - du kan læse regelsættet her http://w.psychedelia.dk/regler/ , hvilket er en god idé, nu hvor du er ny bruger.

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede

Medlem

Tak :)

Medlem

Hej, og velkommen til. Ang. Jeres setting, så vil jeg forslår at i gør det inden døre, eller tæt på jeres hjem. Da det kan være meget overvældende at få angst i en skov, især hvis der er langt hjem :)

Medlem

Tak helt klart noget vi lige vil overveje, jeg tænker bare lidt det er ikke så smart at være hjemme når ens forældre er der :D?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Det er slet ikke smart. Det kan ødelægge alt.

Prøv nu at læse lidt, jeg har linket det til dig i min første post.
viewtopic.php?f=5&t=9540
viewtopic.php?f=5&t=9540
viewtopic.php?f=5&t=9540

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede

Junior medlem

Nu skriver du at i skal tage dem i sommerferien, så jeg håber ikke at mit indlæg er forgæves.

Aller først så er atlantis "svampe" teknisk set ikke svampe - det er de såkaldte trøfler. Trøfler skulle efter sigende ikke have så kraftig en effekt som svampe (jeg har ikke selv prøvet svampe, kun trøfler). Det giver som regel et fint trip med en masse dejlige følelser, tanker og en bunke visuals oveni, men som med alt andet er der jo også muligheden for at en af jer får et dårligt trip.

Et normalt trøffel-trip varer ca. 4-6 timer, afhængig af dosis og personen. Efter 6 timer er man som regel faldet ret meget ned på jorden igen. Jeg har ikke selv prøvet et bad trip, og så vidt jeg ved er det også ret sjældent (det kommer meget an på ens personlighed), men jeg har hørt at det forholdsvis nemt skulle kunne "behandles" ved f.eks. at gå en lille tur. De andre har ret: gør det tæt på hjemmet første gang - om ikke andet er det rart at vide, at man nemt kan komme hjem. Min personlige mening er at i skal finde et uforstyrret sted i naturen tæt på jeres hjem, og så prøve det der. Det er flot at være i naturen når du tripper på trøfler, det er 100% min favoritmåde at trippe på. Gør det gerne om dagen så i kan se de flotte farver osv. Personligt kunne jeg også forestille mig at det er nemmere at få et dårligt trip om natten? (Her må i andre gerne byde ind?). Som константин siger ovenfor, så lyder det ikke som en god ide at gøre det med forældrene hjemme.
Planlæg jeres trip grundigt, og medbring evt. noget at drikke + evt. noget frugt.

Og med hensyn til om der er nogen ting i ikke skal indtage: Hold jer væk fra alkohol og andre rusmidler mens og før i tripper. Dels fordi det er jeres første trip, men også fordi i så får den rene oplevelse.

Husk kun at gøre det hvis i har lyst, og ikke ud af (gruppe)pres, og husk at passe på jer selv.

Medlem
Brugeravatar

Du skal ikke være så bange for at bad trippe... Hvis du får en tanke du kan mærke kan føre til et bad trip, så skal din hjerne bare have noget andet input - et andet stimuli. Hjernen får hele tiden en masse stimuli, det kan være et objekt, en lugt, noget din ven sagde osv. osv. Tænk på stimuli som et frø. Et frø der plantes i din hjerne, vokser op og forgrener sig ud i alle mulige andre tanker, som på en eller anden måde er associeret med den originale tanke - frøet. Giver det pis nogen mening? Din hjerne får et input, og så smider den en masse ting tilbage som den associerer med det input.

Når du tripper kan et input hurtigt fylde hele dit sind med associationer, og hvis det var en negativ tanke kan hele din sindsstemning hurtigt blive negativ - og så laver du flere negative associationer osv.

Men ligegyldigt hvor meget det føles som om du ikke kan komme ud af det, så tror jeg stadig du kan ændre det. Du skal bare have et andet kraftigt stimuli. Det kræver ikke at du fokuserer på noget andet i mere end 0.5 minutter, så er du nede af den forgrening i stedet. Og så bliver dit humør langsomt bedre igen. Det er dog vigtigt at du kan acceptere at have grimme tanker. At du er okay med at være bange eller ked af det. Ellers kommer du til at sidde og tænke "tænker jeg stadig på dén der grimme tanke?" - og det gjorde du ikke, men det gør du certainly nu!

Giver det mening? :) Set og setting... Sørg for at have en masse ting at lege med osv. Jeg har kun selv haft et trip hvor den mentale del også var med én gang - på 4-ho-mipt (jeg er ret ny). Og jeg følte mig ekstremt klar i hovedet, og kunne føle alt hvad der foregik i hovedet på mig. Det var betryggende, da det gjorde det let bare at lade grimme tanker ligge. Jeg kunne forstå hvorfor den var kommet, og jeg accepterede den var kommet, og så gav jeg mig ellers til at lave noget andet.

I kunne også sørge for at have et par benzoer liggende. Det er en trøst i sig selv. Skulle det blive slemt, så tag hvad der svarer til 1mg xanax fx. Så dræber i ikke trippet, men gør det mere håndterbart.

Ps: weed booster trippet, men tilføjer en paranoid kant og flækker jeres korttidshukommelse som sædvanlig.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Lad være med at trippe hjemme mens dine forælre er hjemme, hvis de hverken er godkender det, er indforstået med det og/eller kender til det. Det kan, og vil ofte, udløse et badtrip. Jeg kender det selv fra personlig erfaring. Jeg har selv gjort det, selv hvor disse krav ikke var opfyldt, med success i mine spæde år, men jeg kan love for at jeg også har badtrippet meget over det flere gange. Jeg vil virkelig, virkelig foreslå at du droppet idéen om at gøre det på den måde. Planlæg det ordentligt. Gør det et sted hvor du/i ikke bliver forstyrret, og først og fremmest ikke bekymrer jer om at blive forstyrret. Bekymringen er den vigtigste af alt. Stil dig selv, helt ærligt, spørgsmålet om du er 100% cool med det? Jeg kender folk som kunne. Men jeg ved de fleste ikke kan, og jeg selv i bare lidt stærke doser (dosen med svampe er altid en smule utilregnelig!) slet ikke kunne. Der er ingen hastværk, der skal nok opstå en god mulighed og et godt tidspunkt. Nu da det er sommer og rimelig varmt er det også muligt at gøre det udenfor. Der er ikke rigtig nogle ting i skal passe så forfærdeligt på med at indtage, bortset fra andre stoffer. Som villanova junction siger kan hash/skunk/pot gøre en paranoid og smadre korttidshukommelsen samt forstærke trippet for nogle (mig inkluderet, men jeg synes det er fedt nok :) ), mens det for andre kan sætte en dæmper på en. Så tjald er en risiko, ikke en du vil løbe hvis det først er på vej ned af bakke.

Jeg er uenig med Ulla ift. angsten udenfor. Sålænge i medbringer hvad i kunne få brug for (vand, mad, musik osv.) er det fantastisk udenfor! Bare også husk at det kan være lidt en byrde at rende rundt med rygsæk med en masse ting i. Og husk, selvom du evt. kunne føle du SKAL have vand eller lign. så dør man altså ikke af at rende rundt et par timer uden på svampe.

Når jeres dealer siger det er "begynder svampe" er det bare noget fis. Der findes ikke "begynder svampe" det handler alt sammen om dose, og udover det er der ikke rigtigt noget 'begynder' over svampe. Når du over et slags 'threshold' eller rigtig lav-dosis, så kommer du altså til at opleve noget rigtig weird man ikke helt kan forberede sig på, udover at forsøge at forberede sig på at være åben (og jeg mener virkelig åben). Nogle svampearter er dog svagere end andre, men hvis i kan så find ud af arten (Cubensis, Semilanceta, Azurescens etc.) og lav doser ud fra det. Eller så lad være med at gå over 1,5 gram (tørret). Men som sagt, husk at vær ærlig og åben overfor dig selv. Du skal være sikker på at det virkelig er venner du kan stole på og være ærlig overfor. På et svampetrip kan man indse virkelig sindsyge ting og tror mærkelige ting... ikke bare nogle banale ting som kan få en til at føle sig skamfuld, ked at det, eller lign. men virkelig, virkelig eksistentielle rundt-på-gulvet jeg-er-sindsyg hvad-er-jeg kriser. Det kan dog også være fucking, ekstatisk, sindsygt fedt så bare tag det som det kommer og flyd med den du ikke vidste du var!

Håber i har et godt trip! Udforsk verdenen og ha' det sjovt! :D

Medlem
Brugeravatar

Ja, jeg kan heller ikke forstå der skulle være angst udenfor. Selv når man møder nogen. Det kommer an på om ens hjerne knytter noget negativt til det.

Men ja, man kan indse nogle ret sindssyge ting, men hvis det er noget du ikke kan lide, så spørg dig selv om det overhovedet kan passe, eller om det overhovedet betyder noget. Eller også bare giv dig til at lave noget andet. Som jeg sagde, så kan man altså - ligegyldigt hvor kraftigt det føles - godt ende med at komme ned ad en helt anden sti i sit trip, hvor det andet kommer til at virke som en fjern fortid. Og når først du indser du kan dette, så giver det en masse ro i sig selv.

Medlem

Tak for svarene, men det blev så til 2C-B istedet, vi hørte det skulle være vildere end svampe. Det var pisse fedt! :D

Medlem
Brugeravatar

Lol... Havde ikke set indlægget var så gammelt, men kan da godt huske jeg har læst din trip rapport :D 2C-B er rigtig flot visuelt, men indtil i har prøvet svampe eller lignende, så har i ikke set den anden side af sagen :D Ikke at jeg selv kan kalde mig særlig erfaren.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]