Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 13:24

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
http://www.reuters.com/article/2008/07/ ... 6220080710

Reuters skrev:
(Reuters) - Rastafarians caught in possession of marijuana in Italy may now have legal recourse, thanks to a high court ruling made public on Thursday.

Italy's Court of Cassation ruled that since the Rastafari religion considers marijuana a sacrament, its members should be given special consideration when it comes to possession -- and how much makes a drug trafficker.

The case before the judges dealt with a reggae musician who was sentenced to 16 months in prison by a lower court in Perugia after being found in possession of enough marijuana to roll 70 cigarettes.

The Court of Cassation annulled his sentence, saying the amount appeared appropriate for personal use considering the heavy amounts that Rastafarians smoke, and ordered an appellate court in Florence to review the case.

"He was convicted because of the amount ... for trafficking, but it was for his own personal use," said the defendant's lawyer, Caterina Calia.

Rastafari, a religion that emerged in Jamaica in the 1930s, considers Ethiopia its spiritual home and that country's former emperor, Haile Selassie, a divine figure.

Up to 10 percent of Jamaicans identify themselves as Rastas, but they are virtually unheard of in Roman Catholic Italy.

(Reporting by Phil Stewart)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Omicron Persei 8, on delivery mission
Jeg fornemmer at et pludseligt boom af rastafarier i Italien er på vej :P

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
Jeg fornemmer at et pludseligt boom af rastafarier i Italien er på vej :P

:lol:

Det er fandme en fucking joke... Hvad kræver det for at få en religion kendt gyldig? Jeg kunne finde på mange gode historier til at retfærdiggøre "religiøs" brug af alle mulige dråågs! :P

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: På bunden af havet
vildt alligevel

Tror jeg starter en religion der hedder Narkoisme, hvor at stoffer er min direkte forbindelse til guderne. hver gud har sit eget narko så for at tale med alle mine guder kræver det at jeg har et bredt arsenal af narko med mig hvor end jeg er.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]