Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jul 2025 10:22

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 35 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
Medlem

Da det var i streger jeg tog, vil jeg forsøge mig med 100mg i bombe næste gang da de skulle være vildere og først derefter går jeg til 200mg men der skal gerne gå et stykke tid imellem men har en plan om at gøre det ikke den her fredag men næste fredag igen er det dumt?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

... og så ruller møllen... pas nu på!
Ja, jeg synes at det er for tidligt at tage det igen, du har ikke bearbejdet oplevelsen nok på 2 uger. Jeg selv var 17 første gang jeg tog stoffer og jeg er glad for at jeg brugte nogle måneder til at tænke over dem inden jeg gjorde det igen.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Citat:
Ændringer i hjernen
MDMA er et udmærket fest-stof, men det kan ikke bruges hyppigt uden at give forandringer i hjernen.
Overhold pausen på ca. 3-4 uger
Tag ikke Ecstasy to dage i træk
Redoser aldrig/sparsomt over en aften.
Forskning viser, at der kan være forandringer i hjernen op til 2 måneder efter et forbrug. Virkningerne af ofte brug kan givetvis hobe sig op over længere tid og give mærkbare psykiske forandringer. Stop i en periode, hvis du udvikler tolerans. Pauser giver kroppen tid til at blive normal igen.

3-4 uger skal dog ses som MINIMUM.

Så ja, det er dumt at tage MDMA igen efter blot 2 ugers pause.

Vær nu lige lidt tålmodig, du tog det på en søndag hvor du skulle i skole næste dag - det er allerede dumt, og nu vil du tage det igen blot 12 dage efter din sidste gang. Cmon mand, din MDMA løber ikke nogen vejne.

Så please, vær sød at lytte til hvad folk siger denne gang.

6990 ulfborg
Ullsgade 4a

Medlem
Brugeravatar

Jeg må slutte mig til de andre. 3-4 uger er absolut minimum. Du risikerer bare at MDMA bliver nederen.

Og hvis du synes 100mg er pissegodt, så er der i mine øjne ingen grund til at tage 200mg. Der er ingen grund til at være grådig og presse citronen, den mentalitet går sgu ganske dårligt sammen med drugs.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Og forresten, 200mg er ikke bare det dobbelte af 100mg, responskurven er ikke lineær, den er så vidt jeg ved, eksponentiel.

Prøv 150mg oralt, om MINDST en måned.

6990 ulfborg
Ullsgade 4a

Medlem

Okay jeg vælger at lytte venter lige nogle uger endnu så :-) Dog vil jeg aldrig nogensinde indtage stoffer oralt, da jeg synes det er for ulækkert.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Ah, for at smide noget op i næsen er ihvertfald ikke ulækkert, nej, den naturlige vej at indtage noget er sgu for klamt, personligt så blender jeg mine havregryn og ligger det op som en stor streg jeg sniffer til morgenmad.

Det der med at spise havregryn, fy for den lede rødbede, nej en stor lang streg er bedre!

I'm sorry, men hvorfor er det ulækkert at indtage noget oralt? Knuser du også 2 stk. panodiler og sniffer hvis du har hovedpine istedet for bare at sluge dem med et glas vand?

Citat:
vil jeg forsøge mig med 100mg i bombe næste gang da de skulle være vildere og først derefter går jeg til 200mg

Hvordan vil du ellers indtage en bombe end at sluge den?

6990 ulfborg
Ullsgade 4a

Medlem
Brugeravatar

Okay jeg vælger at lytte venter lige nogle uger endnu så :-) Dog vil jeg aldrig nogensinde indtage stoffer oralt, da jeg synes det er for ulækkert.

.... ligefrem ulækker :hm: .... mdma vil jeg til hver en tid fortrække at bombe nu til dags frem for at sniffe det, det er lige før jeg personligt vil kalde det spild at sniffe det :) .. rusen virker så meget mere lækkert og blød når det bliver taget oralt frem for nasalt. Kunne også forstille mig at det var bedre for maven en for næsen ?

Medlem

Mig der har taget fejl af oralt og analt haha kæmpe koger :D

Junior medlem

Nu er jeg kun selv 17, og har ingen erfaring (udover med cannabis), så har egentlig ikke rigtig ret til at skrive dette, men jeg synes virkelig ikke at du virker moden nok, ud fra dine posts til at indtage MDMA.
Altså.. På en søndag? Hvad tænker du/i dog på..
At du allerede var klar på at tage det igen, under 2 uger efter, viser også bare at du ikke har læst op på stoffet.

Medlem
Brugeravatar

Synes også det her ligner noget der kunne udvikle sig rigtig grimt. Nu har jeg ingen børn, men hvis du var min søn, ville jeg fandme været bekymret. Jeg ved godt det er super sjovt, nyt og spændende, men narkoen er der også når du er blevet lidt ældre. Håber virkelig du vil vente nogle år med at eksperimentere med MDMA, da MDMA virkelig kan fucke dig op på en virkelig grim måde. Tro mig. Drik øl eller ryg weed, gem den hårde narko til du er klar.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Du har med al sandsynlighed ikke tænkt dig at ligge MDMA på hylde i et par år, nu efter du har prøvet det. Så har i stedet tænkt mig at sige: hold LANGE pause. 2-3 måneders lange pauser. Hvis du gør det her er du ude for risikozonen. Du opbygger ingen tolerance, du mister ikke "MDMA magien" og du får minimale skader, hvis overhovedet nogen. Og så lad naturligvis være at æde helt op til et gram på en aften.

Problemet opstår imo når man indtager det 1-3 gange om måneden. MDMA'en mister lynhurtigt sin magi, og bliver det misbrugt lidt for meget så ender du med go sandsynlighed med en langvarig depressiv/angst induceret tilstand hvor du skal sidde og æde sørgelige lykkepiller om morgenen.

- Derfor, som de andre siger, ja MDMA er sjovt, men for faan hvor skal du respektere det.

Medlem

Nej jeg er ikke for umoden til at tage mdma jeg har læst meget på stoffet inden jeg gjorde det første gang ellers havde jeg slet ikke turdet gøre det så det i skriver er jeg ikke enig i. Jeg ved det er farligt at tage stoffet derfor holder jeg også de pauser der skal til for at det forbliver nogenlunde ufarligt. Og som nævnt tidligere kan jeg sagtens styre det grunden til at jeg sagde at 2 uger var en fin pause var at det blev sagt længere oppe i posten jeg er self villig til at holde længere pauser hvis det holder risisi nede. Tak for svarene alle :-) :peace:

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Du har nok ingen idé om hvor hurtigt det kan gå lige pludselig. Så er der fest hver/hver anden weekend, så kommer der nogle nye stoffer du skal prøve, og så går det stærkt.
Jeg skal ikke kunne udtale mig om du er moden nok eller ej, men jeg håber du ved, at man skal holde sine pauser og have et liv ved siden af stoffer, specielt når man er så ung som dig - og at du virkelig tager det seriøst.

Jeg begyndte først som 20-årig at tage stoffer, sammen med nogle langt mere erfarne, og det har været hele ventetiden værd, specielt set i betragtning af, at jeg kunne have prøvet de fleste stoffer før.
Jeg taler udelukkende af egen erfaring, men jeg håber du har hjernen og viljen det rette sted.

Hold mindst en månedspause og lad ikke stoffer udfylde et tomrum du eventuelt måtte gå og have.

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede

Medlem

Du har nok ingen idé om hvor hurtigt det kan gå lige pludselig. Så er der fest hver/hver anden weekend, så kommer der nogle nye stoffer du skal prøve, og så går det stærkt.
Jeg skal ikke kunne udtale mig om du er moden nok eller ej, men jeg håber du ved, at man skal holde sine pauser og have et liv ved siden af stoffer, specielt når man er så ung som dig - og at du virkelig tager det seriøst.

Jeg begyndte først som 20-årig at tage stoffer, sammen med nogle langt mere erfarne, og det har været hele ventetiden værd, specielt set i betragtning af, at jeg kunne have prøvet de fleste stoffer før.
Jeg taler udelukkende af egen erfaring, men jeg håber du har hjernen og viljen det rette sted.

Hold mindst en månedspause og lad ikke stoffer udfylde et tomrum du eventuelt måtte gå og have.

Modtaget, mange tak :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 35 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]