Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 05 maj 2025 16:06

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hej Alle

Jeg har læst herinde on and off, tager ingen rusmidler til daglig men begge mine forældre har været stiknarkomaner så jeg er ikke helt grøn inden for emnet
Grunden til jeg skriver, er at jeg blev opereret i januar og der tog jeg i næsten en måned morfin hver dag, og efter den måned var gået stoppede jeg bare fordi jeg ikke følte jeg havde behov for det mere...
Så er jeg så blevet opereret igen og reopereret, og i en periode på 3 uger taget mellem 80 og 100 mg. morfin i døgnet. Jeg begyndte at bemærke at jeg var nede når der var gået nogle timer fra jeg havde taget det, og var opppe og drønede rundt og ryddede op og var oppe når jeg lige have taget det. Det skræmte mig en del, så i torsdags besluttede jeg mig for at det skulle være en løgn, så jeg stoppede ....
Fysisk havde jeg ingen smerter mere, så der var det nemt nok, men i løbet af torsdagen blev jeg fuldstændig tung i kroppen, jeg kunne intet. Jeg følte mig influenza agtig og havde lavt blodtryk, uro i benene, min temperatur faldt og steg med en grad, problemer med at sove og appetitløshed. Sådan har det været hele weekenden, og jeg synes det er begyndt at lette lidt...
Mit spørgsmål kommer nu, er det abstinenser jeg mærker? og hvis ja, hvornår går det væk igen?
Det har virkelig skræmt mig, det er jo ikke fordi jeg ikke var klar over man kunne blive afhængig af det, men jeg er bare overrasket over den måde min krop har reageret på
Håber at få et svar.... :D

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: sydschlaraffenland
Uden selv nogensinde at have oplevet morfika abstinenser, kan jeg svare; ja.. Det er derfor du har haft influenza agtige symptomer.

Jeg kan desværre ikke svare på hvor lang tid abstinenssymptomerne varer, men tvivler på det er længere end en uge fra nu. Forhåbentlig kortere..

//blazR

Junior medlem

Stemmer 100% som abstinenser af længere tid brug. Med at dine forældre er tidligere misbrugere, siger de kloge - uden at der ligger konkrete beviser - at børn af misbrugere af narkotika er i risikogruppen over at selv blive misbruger. Men du virker som er fornuftig menneske og har set bagsiden af misbrug og denne erfaring er god at have hvis trangen kommer. Som regel varer den fysiske abstinenser 3-4 dage med svedeture, uro i kroppen, skælvninger, rystelser, diare, søvnløshed. Derefter kommer den psykiske trang til at tage mere. Jeg har hørt at pille afhængighed giver stærkere abstinenser, men jeg har aldrig selv prøvet. Hvis du er bekymret og trænger nogen at snakke med og med nogen som har forstand, vil jeg anbefale dig noget som hedder N.A. Anonyme Narkomaner. Prøv at google help-phone de har

Medlem
Brugeravatar

Ja, medmindre du har været så (u)heldig at blive smittet med influenza på samme tid som du stoppede med morfin... Anyways, 80-100mg oral morfin er ingen kæmpedosis, så det burde ikke blive til meget mere end let depression, ubehag osv. Forestil dig hvordan en ægte super narkoman på >1g IV heroin dagligt ville have det. Shiiit... Som jeg ser det har du to muligheder:

1. Klar det på egen hånd(Der findes mange gode tips & tricks rundt omkring på nettet til at mildne nedturen)
2. Gå til lægen og få hjælp til evt. nedtrapning

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg
Ja det er abstinenser.

Jeg har selv været der og vil bare sige at det psykiske er det værste, men hæng i det kan lade sige gøre. Jeg er clean den dag i dag. Det var et langt heleved at stoppe, især pga sin psyke.

Good Luck

Medlem

Du har jo fået dit svar, men vil bare lige øffe med. Ja det er abstinenser. Jeg selv fik nogle piller som hedder tradolan/dolol med et meget mildt morfin virkende stof og de fysiske abstinenser efter dem er fuldstændig som en influenza. Og så nyser man helt vildt af en eller anden mærkelig grund. Du har heldigvis ikke taget morfin længe nok til at få gjort hjernen afhængig, så din hjerne kan stadig selv producere dopamin og serotonin. Så du skal nok blive helt fin igen - frisk og glad - indenfor et par dage.

Flot at du selv opdagede du skulle stoppe !!!

Knus

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]