Jeg ryger for det meste kun skunk, så det er det vaporizeren skal bruges til. Mht MFLB: Hvor lang tid holder et batteri i den? Eller måske nærmere hvor meget skunk kan ét batteri fordampe? Hvordan er MFLB at dampe på ift andet rygegrej; hvad kan den sammenlignes med? Joints, pipe, chillum bong, etc. Hvor meget øvelse kræver det før det kører og er det svært at kontrollere temperaturen?? Siden ingen har skrevet noget om anskaffelsen går jeg ud fra det er imod reglerne? Men er den til at få fat i DK? Behøver ingen links eller forhandleradresser. Bare et JA ellet et NEJ, så jeg ikke bruger unødvendig tid på at finde den i Danmark.
Jeg synes Volcanoen virker for vild, men også lidt monstrøs i det. Jeg skal jo bare ha' mit cannabis og ikke en maskine som man skulle tro kunne fremstille andet knark. Eller hvad
/Dega
Et opladet batteri holder til ca. 4-5 sessioner (fyldte kamre), efter min erfaring, men afhænger jo også af hvor længe man damper på den. Der kan ca. være 0,1-0,2 g skunk i kammeret, og 0,1 har flere gange gjort mig godt skæv. Der medfølger 2 batterier til den, og man kan købe en strømadapter til den, så den kan sættes i en stikkontakt, hvis man skulle have behov for mere, dog med engelsk stik.
Vaporizer er lidt anderledes end almindelig rygning, man føler ikke på samme måde at man indhalere det, og man får (logisk nok) ikke den tunge røg i lungerne eller når man puster ud. Det er derfor ikke rigtigt sammenligneligt, men det der kommer tættest på er imo. rent nol eller andet tilsvarende koncentreret cannabis på rist i en pibe. Det er også lidt en anden rus, ikke så bombastisk, men mere snigende og mentalt orienteret, men jeg har i hvert fald ikke været i tvivl om at jeg har været skæv, de gange jeg har brugt den.
Anden gang jeg fyldte den følte jeg, at jeg havde meget godt styr på det, man skal dog lige være opmærksom på at vende skunken i kammeret, da varmen kommer nederst, og man ellers risikere enten ikke at vaporize 20-30% eller at brænde tilsvarende mængde på, så det bliver sort og harskt for halsen. Temperaturstyringen er rimelig intuitiv, når man presser ind på batteriet afgives der varme, og når dampen begynder at komme ud af glasrøret slipper man batteriet og suger.
Ja forhandlerlinks til stoffer og stofrelateret materiale er imod reglerne at henvise til, det er ens egen hovepinde. Selv bestilte jeg min fra udlandet, og er der en ikke europæisk-standard oplader med, er det bare at købe en til, da der ikke er noget specielt ved den ift. andre batteriopladere. Dog er det ikke alle genopladelige AA batterier der virker, selv hvis man afisolerer batteriet, men enkelte gør, så der kan være penge at spare fremfor at købe flere 'original' batterier.
MFLB er lidt en en-mands vaporizer, hvor Volcanoen egner sig bedre til at fylde en ballon op og sende rundt som normalt ryge ritual. Den ene gang har prøvet Volcanoen, synes jeg dog at dampen i ballonen blev lidt harsk til sidst lidt sammenligt med hvis man ikke suger færdigt på bong eller tjubang, og derefter suger røgen der har stået lidt.
Men ved ikke om ham der sad og fyldte balloner, bare skam-dampede skunken så den brændte på.