Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 15:49

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Varde Kommune
Hej Psychedelia.

Jeg har gået med et spørgsmål i noget tid, har forsøgt selv at finde svaret på nettet og her inde.
Men det lader ikke til at være blevet snakket om før.
Jeg er begyndt for en uges tid siden at ryge hash fra en pibe (uden tobak)
Men smagen er sq lidt træls, så tænkte på om man ikke kunne give hashen en anden smag uden at
tilføje tobak? Ved ikke om det kan lade sig gøre, men evt give det en smag af appelsin...
Opløs hashen i opvarmet presset appelsin saft og brænd det af i en work.. Vil det ikke kunne give det en god aroma?
Eller er det en håbløs idé og spild af hash?

BlueBear

Dedikeret medlem

spild af hash. prøv med skunk hvis du syntes hash smager grimt :D

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: På bunden af havet
vil ikke anbefale dig at ryge ting med sukker i. der er massere af tobak alternativer på markedet, det er bare at søge, ved også der er blevet oprettet en række tråde her på siden omkring emnet.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: L.A.
Jeg tror, hvis du virkelig ikke vil have det skal smage som det gør, at du bliver nødt til at mikse det med tobak. Evt. køb nogle blunts med smag - der er et utal af forskellige slags du kan give dig i kast med. Man kan selvfølgelig stadig smage hashen og tobakken, men det giver det alligevel et ekstra pift. Det er dog noget jeg personligt hurtigt får for meget af, men det har sikkert også noget at gøre med jeg kun har smagt en masse forskellige med vanilje, hvilket jeg hurtigt synes bliver for meget. :)

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Kolding
jeg ved at en af mine gode venner har haft gode erfaringer med citrongræs, dog ved jeg ikke hvor sundt det er

Dedikeret medlem

Opløs hashen i opvarmet presset appelsin saft og brænd det af i en work.. Vil det ikke kunne give det en god aroma?

Det kommer til at blive en ulækker og heterogen sjasket masse. Hvis du brugte ren appelsinolie ville det kunne lade sig gøre, men jeg tror det vil smage forfærdeligt og give en meget harsk røg. :)

Som Buttkraken foreslåer er en-eller-anden aromatisk urt nok den bedste vej at gå hvis du vil tilføre smag til hash. Plante dele derimod er relativt lette at præge med en smag, du skal faktisk bare lagre det i et glas med det du ønsker det skal optage smag fra (som snaps..). Til en hvis grad er det kun fantasien der sætter grænser, men hvis det er specielle smage er det bedst hvis du kan få fat i noget der har været i vand nogle dage umiddelbart efter høst så meget af den oprindelige aroma er forsvundet.
Jeg har bl.a. oplevet vandtørret skunk præget med bacon-smag (selvom det måske mindede mere om røget skinke..) som faktisk var okay - om ikke andet var det specielt.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Gartneriet
Jeg har prøvet at ryge hashen i blunt wrap. Du laver det ligesom en "bombe" til amf, cola osv. Bare sørg for du har en hel frisk blunt, gerne varmet mellem hænderne så den er ekstra blød. Smulder dit tjald ud som til en joint eller pibe/bong mix, derefter tager du ca. 1/3 af et blunt wrap, putter tjalden i og lukker den forsigtigt. Så ellers bare i piben eller på bong/bang/what ever og så ryger du :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]