Jeg synes det er fuldstændig uforsvarligt at anbefale ketamin til et menneske, der ikke er vant til at omgås stoffer, fordi det simpelthen er alt for let at blive glad for og derefter afhængig af. Ketamin er simpelthen for let at være påvirket af. Det giver dig alle belønningerne, uden du selv skal gøre noget af benarbejdet. Det er ikke et psykedelium, men en bedøvelsesmiddel og Medaljens Bagside er spækket med gode grunde til at være påpasselig.
Dette har du til dels ret i, men du er også hurtig til at generalisere. Jeg vil gerne indrømme, at jeg faldt i og endte med at gøre det 2-3 gange om ugen i 3 uger, da jeg tog allermest ketamin, men det er nu 8 måneder siden jeg sidst har rørt det, og ellers er det gået ca. 5 måneder mellem hvert gram jeg har haft.
Det er altså ikke alle, der bliver hooked første gang, og der gik lang tid mellem mit første gram til mit andet (ca. et år).
Og selvom du har ret i, at det er forholdsvis nemt at blive hooked, så er mennesker forskellige, og trådstarter virker forholdsvis fornuftig - man kan aldrig vide, men et godt råd, trådstarter, er virkelig at holde de pauser mellem hver tur, og hav noget andet at tage dig til! Det er et lækkert narkotikum, det er ret uskadeligt, så please respekter det! Du er jo også kun 18, der er også ketamin mange ude i fremtiden.
Men jeg holder stadig ved, at jeg vil anbefale ketamin, netop fordi salvia skulle være sindssygt fucked.
Jeg tror også, at trådstarter mere kan ramme den ønskede effekt med ketamin end med salvia, efter at have snakket PM med TS om hvad personen gerne vil opnå med ketamin.
Jeg prøvede ketamin som sagt som mit andet stof, og det var virkelig rart, at prøve noget der var så stille, fremfor min første gang med svampe som var fuldstændig kaotisk. Der kan jeg forestille mig, at salvia ville gøre hele 'narkoverdenen' langt mere uforståelig.
Der var en herinde som brugte 2 år på at bearbejde hans salviatrip, altså. Det siger bare lidt om, hvor potent det er.