Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 30 jun 2025 19:48

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nordkysten
Hey dejlige psychedelia! Jeg har fra fredag til søndag hygget mig med ca. 1,5mg subutex,

Jeg tog den sidste dose imorges kl. 11 og den var ca. på 0,1mg. Men det er jo for helvede 1. Maj imorgen og subutex har en halveringstid på 30 timer. - Så nu bliver jeg lidt i tvivl om hvor meget jeg egentlig må drikke til festlighederne imorgen.

Jeg har kun taget buprenorphin nasalt, vil det på nogen måde forkorte virketiden/halveringstiden?
Kan jeg drikke løs imorgen, eller skal jeg være påpasselig med det?

Nogen eksperter på området tilstede? På forhånd tak.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Woow, er der virkelig ingen der har noget at sige? Noget erfaring, kloge ord eller lign?

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: DK
Woow, er der virkelig ingen der har noget at sige? Noget erfaring, kloge ord eller lign?

Jeg har aldrig prøvet subutex og kender ikke forfærdelig meget til det, så derfor har jeg holdt mig tilbage. Men jeg kender lidt til stofgruppen og subutex må være en af de mindst potente, indenfor den gruppe. Er 1,5 mg. ikke en relativt lav dosis?

Det problematiske ved den gruppe (særligt i kombination med andre depressanter) er først og fremmest åndedrættet (som du formentlig ved), men hvis halveringstiden er 30 timer, så mener jeg ikke der er noget farligt ved at drikke i morgen. Du kan evt. starte forsigtigt ud tidligt og drikke mere op af dagen.

Most of the physical world is unseen.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Okay, Agathos, det kan jeg nok blive nødt til.

Jeg har søgt lidt og fundet frem til at flere er enige om at dets subjektive effekter varer omkring 12 timer. Men vil man kunne forvente at et opiat der er ca. 60 gange stærkere end morfin, med en halveringstid på ca. 30 timer, stadig har en effekt på vejrtrækningen i kombination med andre depressanter ca. 24-40 timer efter sidste dosis?

Søndag klokken 4 tog jeg måske højst 0,3mg og så de 0,1mg i dag klokken 11. Det er måske for mange faktorer på spil som forbrænding, kropvægt, tolerance mm. til at man kan give et klart svar på mine vegne.

Men det kunne jo være nogen selv havde prøvet at stå i en ligende situation.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Okay, Agathos, det kan jeg nok blive nødt til.

Jeg har søgt lidt og fundet frem til at flere er enige om at dets subjektive effekter varer omkring 12 timer. Men vil man kunne forvente at et opiat der er ca. 60 gange stærkere end morfin, med en halveringstid på ca. 30 timer, stadig har en effekt på vejrtrækningen i kombination med andre depressanter ca. 24-40 timer efter sidste dosis?

Søndag klokken 4 tog jeg måske højst 0,3mg og så de 0,1mg i dag klokken 11. Det er måske for mange faktorer på spil som forbrænding, kropvægt, tolerance mm. til at man kan give et klart svar på mine vegne.

Men det kunne jo være nogen selv havde prøvet at stå i en ligende situation.

Ja, selvfølgelig, det er bedst at spørge en der ved mere, men af mangel på bedre kan vi nå et stykke vej, ved at lægge hjernerne sammen og tænke rationelt.

Omsætningen afhænger af mange individuelle faktorer. Når du skriver 60 gange stærkere end morfin, så må det betyde (ret mig endelig), at 1 mg., svarer til 60 mg. morfin. Så var det selvfølgelig ikke korrekt af mig, at vurdere det som mindre potent, men til gengæld tager man også væsentlig lavere doser subutex end hvis det var morfin.

Jeg tror sgu ikke du behøver bekymre dig, men det er kun godt, at du er forsigtig. Desuden er du sammen med mange mennesker og kan få hjælp, hvis du får ubehag. Men ja, du skal selvfølgelig selv vurdere det.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg drak stille og roligt, indtog 7-8 gestande og der var absolut ingen problemer. (: Tak for hjælpen!

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Jeg drak stille og roligt, indtog 7-8 gestande og der var absolut ingen problemer. (: Tak for hjælpen!

Det var jo så lidt, for det var mildest talt lidt famlende. Men dejligt at høre, at det gik godt.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]