Okay, Agathos, det kan jeg nok blive nødt til.
Jeg har søgt lidt og fundet frem til at flere er enige om at dets subjektive effekter varer omkring 12 timer. Men vil man kunne forvente at et opiat der er ca. 60 gange stærkere end morfin, med en halveringstid på ca. 30 timer, stadig har en effekt på vejrtrækningen i kombination med andre depressanter ca. 24-40 timer efter sidste dosis?
Søndag klokken 4 tog jeg måske højst 0,3mg og så de 0,1mg i dag klokken 11. Det er måske for mange faktorer på spil som forbrænding, kropvægt, tolerance mm. til at man kan give et klart svar på mine vegne.
Men det kunne jo være nogen selv havde prøvet at stå i en ligende situation.
Ja, selvfølgelig, det er bedst at spørge en der ved mere, men af mangel på bedre kan vi nå et stykke vej, ved at lægge hjernerne sammen og tænke rationelt.
Omsætningen afhænger af mange individuelle faktorer. Når du skriver 60 gange stærkere end morfin, så må det betyde (ret mig endelig), at 1 mg., svarer til 60 mg. morfin. Så var det selvfølgelig ikke korrekt af mig, at vurdere det som mindre potent, men til gengæld tager man også væsentlig lavere doser subutex end hvis det var morfin.
Jeg tror sgu ikke du behøver bekymre dig, men det er kun godt, at du er forsigtig. Desuden er du sammen med mange mennesker og kan få hjælp, hvis du får ubehag. Men ja, du skal selvfølgelig selv vurdere det.