Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 07 maj 2025 22:49

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 47 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
Medlem

Jeg var næsten 19 da jeg første/eneste gang prøvede svampe, og jeg har ikke rørt stoffer siden, det var en heftig oplevelse.
Jeg var bare heldig at jeg "vågnede" fra "den anden verden" tro mig der er folk der ikke "vågner" igen, og render rundt som grøntsager og tror de kan blive usynlige, kaste med ild, er gud osv. osv.
Jeg var indlagt sammen med en der havde været derinde i næsten 6 år på tvang(det er 2 år siden, og han er der garanteret endnu), han er overhovedet ikke til at komme i kontakt med, kort sagt havde han fået Det hvide snit gennem stoffer. Pandelapperne var fuldstændig kollapsede.

Men altså det er jo ligesom at sætte sig ind i en bil, det er også potentielt farligt, der kan opstå alverdens uheld. Man ved ikke hvem uheldet sker for, eller hvornår det sker, men tro mig det kommer til at ske for en eller anden på et eller andet tidspunkt. Forskel på stoffer og bil er jo bare at bilen har et formål, det har stoffer ikke, men det kommer jo lige så meget an på hvor man er henne i sit liv, og hvad man har lyst til.
Siger ikke at stoffer burde være bandlyst, man skal bare tænke sig godt og grundigt om inden man begynder at lege med det, og så tage de konsekvenser der eventuelt måtte følge med. :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Omicron Persei 8, on delivery mission
Forskel på stoffer og bil er jo bare at bilen har et formål, det har stoffer ikke

Jeg vil da mene, at bevidsthedsudvidelse er et udmærket formål med stoffer. Bare fordi du har brændt nallerne og endt i en langvarrig psykose, betyder det ikke, at det vil ske for de fleste andre.
Når det er sagt, håber jeg du kommer dig en dag :) Alt det bedste herfra.

Medlem

Philip Fry:
Tjooeh, det kan der være noget om, det kommer jo også an på hvad hensigten er.
Tror bare det er de færreste der sidder og laver en plan over hvad man vil opnå med sit trip, og hvad man gerne vil have bearbejdet (går ud fra at det er det du mener med formålet ?)

Forstå mig nu ret, selvfølgelig skal folk have lov til at tage stoffer, de skal da nyde deres liv og have det sjovt mens de er her, men det er jo ikke et nyttigt formål, ligesom cigaretter alkohol og junkfood heller ikke er til nytte på nogen måde, MEN det skal jo heller ikke blive for kedeligt, selvfølgelig skal man have lov til at leve :)

Men jeg tror overhovedet ikke det vil gavne en 15-årig at begynde at rode med psykedeliske stoffer, det er i de år mekanikken i hovedet er ved at falde på plads, og hvis det skal ske, synes jeg det skal vente, i hvert fald et par år-
(Kæft hvor jeg i en alder af 21 føler mig gammel, når jeg sidder her med løftet pegefinger :mrgreen: )

Men min holdning kan jo også, som du siger, være meget bygget på at jeg var uheldig.
Siger heller ikke at det sker for alle fordi det gik galt for mig, det er jo heller ikke alle rygere der dør af lungekræft eller køre galt galt i trafikken.

Håber du forstår hvor jeg vil hen, og tusinde tak :)

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Between a rock and a hard place
Ej.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Omicron Persei 8, on delivery mission
Ano: Jeg kan se, at vi faktisk er enige langt hen ad vejen :) Dejligt at se, at du ikke har en "jeg var uheldig, derfor må ingen andre gøre det"-mentalitet, som man tit ser hos folk, der har haft dårlige oplevelser.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Gør hvad føles rigtigt. Jeg foreslår at vente nogle år, men jeg var jo ikke selv meget bedre. Bare husk at læs op på set og setting, svampe er ikke bare legetøj, man kan komme virkelig, virkelig galt afsted. Men man kan også have fantastiske oplevelser. Vær ærlig overfor dig selv. Er du klar til at hade dig selv mere end nogensunde? At elsker dig selv mere end nogensinde? Helt at glemme hvem du er? For sådan noget kan man komme ud for. Stol på dig selv, men vær ærlig overfor dig selv, og HVORFOR du vil tage svampe. Hvis det bare er for sjov skyld, eller fordi det skal være svaret på et eller andet som føles vigtigt og stikker i din bevidsthed, så vil jeg foreslå du lader være. Men læs alt hvad du kan inden.

Held og lykke :)

Medlem
Brugeravatar

Man er ikke klar til at trippe svampe som 15-årig. Lige meget hvor klog eller moden man tror man er. Du er slet ikke færdigudviklet som person. Vent nogle år og slap af. Der er mange spændende ting i livet, svampe er en af dem, men slå koldt vand i blodet og vent til du er ældre. Jeg tror også du kan brænde nallerne gevaldigt hvis du tripper så ung. Det ville jeg i hvert fald have gjort, hvis jeg var 15 første gang jeg trippede.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Nej nej og nej. Vent gerne til du er en 20 år eller mere.

Junior medlem

Jeg vælger at lytte til jeres råd og vente et par år. Det er sgu en for stor chance at tage, hvis jeg gør det i min alder.
Igen, tusind tak alle. Det har virkelig hjulpet mig :-)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: hasselager
Jeg vælger at lytte til jeres råd og vente et par år. Det er sgu en for stor chance at tage, hvis jeg gør det i min alder.

godt at du lytter til andre mennesker (:

Elsker når det sjældne fænomen "HR" fungerer i praksis :D!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Blå stue afdeling 2A
NEJ, det er en dårlig idé. Selvom du føler dig stærk, er din psyke slet ikke klar til den slags endnu, giv dig selv den fordel at vente i hvertfald 4 år endnu, gerne 5-6 hvis du kan. Der er mange der glemmer at det ikke kun er de dårlige trips der giver radikale ændringer i psyken, fede trips kan give negative effekter i det lange løb, hvis man tripper for ofte.

Jeg har selv trippet for meget i en for tidelig alder (18 år), og det ærger jeg mig lidt over idag da det har forhindret en naturlig udvikling af mig.

Slå tanken ud af hovedet, og fin dig en hobby, jagt nogle damer, gør hvad der skal til for at du glemmer fristelsen. Så kan du altid genoverveje muligheden om nogle år. Husk på at du har hele livet foran dig, og at alting ikke skal nåes med det samme, vi har alle sammen været der, så vi ved hvordan det er :P

Mvh.

Alt hvad jeg skriver her på boardet er baseret på fantasi og forestillinger. Jeg tager intet ansvar for mine udtalelser, ej heller for dine beslutninger baseret her på. Mine holdninger har ingen troværdighed, og bør forstås med kraftig ironi. Jeg har intet personlig kendskab til stoffer, eller folk der tager dem. :)

Mvh.

Junior medlem

Ja, okay. Det gør jeg så :-)
Tak for rådet!

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Nordsjælland
Virkelig fedt at se en der lytter efter, når så mange, mere erfarne og ældre brugere, kommer med deres råd. Jeg startede selv herinde i en tidlig alder (ca. 13 år), og da jeg var 15-16 år, havde jeg prøvet størstedelen af de mest gængse stoffer, på trods af adskillige advarsler og henvendelser fra folk her på boardet. Jeg vil gerne være ærlig og sige, at jeg har haft så mange sindssygt fede oplevelser, men i dag, ærgrer jeg mig så inderligt over, at jeg ikke ventede. Det sætter sine spor, på godt og ondt, når man er så tidligt ude. Spor, som man nogle gange, helst ville være foruden. Gør dig selv en tjeneste og vent :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Blå stue afdeling 2A
Ja, okay. Det gør jeg så :-)
Tak for rådet!

Virkelig dejligt at der stadig findes bare et fornuftigt ungt menneske på denne jord, der lytter hvad de "gamle" sure røvhuller siger! :P

God vind på rejsen :)

Mvh.

Alt hvad jeg skriver her på boardet er baseret på fantasi og forestillinger. Jeg tager intet ansvar for mine udtalelser, ej heller for dine beslutninger baseret her på. Mine holdninger har ingen troværdighed, og bør forstås med kraftig ironi. Jeg har intet personlig kendskab til stoffer, eller folk der tager dem. :)

Mvh.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Casa Tranquila

Der er så mange der ikke lytter efter. Så du skal sku have ros for at lytte til hvad andre siger!
Hvis man lytter til erfarne mennesker, kommer man oftest længst i livet!

Junior medlem

Har erfaret, at det betaler sig at lytte til ældre og mere erfarne mennesker, så derfor retter jeg mig efter, hvad i siger :-)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Lyngfryd
Har erfaret, at det betaler sig at lytte til ældre og mere erfarne mennesker, så derfor retter jeg mig efter, hvad i siger :-)

Du er sgu en moden ung dreng, respekt :)
Og svampene render ingen vegne :wink:

NH: At være på spanden. Det er iøvrigt en gammelt dansk udtryk, der stammer fra når bønderne var løbet tør for jointpapir og derfor var nødt til at sidde ude i markerne og ryge på zinkspande og overskårne colaflasker. - Bubber

Junior medlem

Jo tak :-)
Hvad mener i om 2c-b? Kunne det være et alternativ, eller burde jeg også vente med det?

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Nordsjælland
Mange vil mene at 2c-b ikke er så dybt, som svampene. Men det er stadig ikke legetøj og generelt bør du vente med ALT psykedelisk! Jeg vil fraråde dig det og vente til du er mindst 18 og det tror jeg alle andre herinde også vil. No rush ;-)

Junior medlem

Okay, fint nok. Tak :-)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 47 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]