Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 23:06

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

hey,

omkring kl 10 i morges indtog jeg 1 mg etizolam. Kl ca. 12:30 tog jeg yderligere 1 mg. Det skal siges at det er første gang jeg nogensinde tager noget der ligner benzoer, fik dem hjem med posten i morges. Efter første tablet følte jeg en del eufori og effekten af stoffet var klart mærkbar, dog stadig lidt subtil.. underlig substans synes jeg. Efter den anden tablet blev jeg rimelig faded, lidt samme bombede følelse som når man har drukket et par øl og effekten fra dem er ved at aftage.

Nu sidder jeg her og kan egentlig ikke mærke så meget mere, udover at jeg er lidt afslappet.

Jeg har læst mig frem til at halveringstiden er på 6 timer.. Jeg ved ikke om det er det dumt spørgsmål, men jeg kan altså ikke gøre mig klog på det her stof. Jeg skal til fødselsdag i aften ved 8-9 tiden - ville det være i orden at jeg drak mig fuld?

Endnu dummere spørgsmål - jeg føler mig ikke rigtig super træt eller bombet nu, men så vidt jeg forstår så er har jeg jo sådan set stadig stoffet i kroppen. Skal jeg forvente at jeg crasher helt om noget tid?

Håber I gider tage jer tid til at svare!

Dedikeret medlem

Geografisk sted: NV
Vil jeg sige du sagtens kan gøre. Har gjort det mange gange, men opmærkomhed er vigtigt om du bliver stivere end normalt.

Pas på blackout for guds skyld!!!!

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Halveringstiden er ikke på 6 timer, den er så vidt jeg har forstået langt langt længere.

Jeg vil mene at du ikke skal drikke alkohol når du har indtaget benzoer da det er en livsfarlig cocktail.

6990 ulfborg
Ullsgade 4a

Medlem

Hvis du tog den sidste pille klokken 12:30 så ser jeg ikke noget problem i at du drikker i aften. Det burde ikke have noget at sige efter så lang tid.

Dedikeret medlem

Vil stadigvæk mene han kan gøre det. Har før indtaget langt over, og drukket alkohol, og jeg er ikke død endnu, men det værste man skal passe på er blackouts, da det er dem der potientelt er livsfarlige.(ok, cocktailen kan også være, men der skal man op i MEGET MEGET større doser end 2 mg)

Når det kun er 2 mg etizolam, vil jeg mene man sagtens kan, hvis man holde øje!

Insane psychedelia user!

Halveringstiden er ikke på 6 timer, den er så vidt jeg har forstået langt langt længere.

Har du en kilde på det?

Medlem

jeg synes heller ikke at jeg på noget tidspunkt har været vildt påvirket, og føler mig 100% frisk lige nu... mht. halveringstiden har jeg læst mange steder, bl.a. wiki, at den ligger på 6 timer (http://en.wikipedia.org/wiki/Etizolam). Har dog også læst i et indlæg herinde at den skulle være på 3... Når man læser rundt omkring, får man generelt det indtryk at pillerne har en forholdsvis kort halveringstid. Tror måske at Puny_Pete tænker på Phenazepam som også er et lovligt RC, der har en enorm lang halveringstid. Men ja, hvis du ved noget jeg ikke er klar over så kom endelig med et link eller noget. Vil ikke ud i noget black out :)

Dedikeret medlem

Ja phenazepam er ond, 5 dages blackout sidste gang!!

Men etizolam er ikke i nærheden af det.

Dedikeret medlem

Fandt det her på wiki:

Etizolam a thienodiazepine benzodiazepine derivative, is absorbed fairly rapidly with peak plasma levels achieved between 30 minutes and 2 hours and has a mean elimination half life of about 3 and a half hours. However, its pharmacologically active metabolite alpha-hydroxyetizolam which has the same potency as etizolam is eliminated more slowly with a mean half life of just over 8 hours. So it can be classified as a short-medium action benzodiazepine.[11] Etizolam possesses potent hypnotic properties.[12] Etizolam acts as a full agonist at the benzodiazepine receptor to produce its range of therapeutic as well as adverse effects.[13] Similar to other benzodiazepines etizolam binds unselectively to benzodiazepine receptor subtypes.[14]

Medlem

okay, 8 timer altså? Så det er måske ikke så sikkert at drikke? Eller skal jeg bare holde lidt tilbage med long islands og sådan? :D

Insane psychedelia user!

Jo, du kan sagtens drikke lidt øl i aften. MEN, hav det in mente at du har rester af etizolam i systemet og drik alkohol med mådehold.

Medlem

Okay. Risikoen er, så vidt jeg har forstået, at man får blackout? Hvad menes der helt præcis med det i denne sammenhæng? Jeg har hørt en del historier om folk der har blandet alkohol og benzoer hvorefter de har fucket grumt op og glemt alt om det dagen efter. Er det det vi snakker om her?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Ah jeg fandt tråden frem viewtopic.php?f=4&t=37515

Jeg har byttet om på halveringstiderne fra phenazapam og etizolam.

6990 ulfborg
Ullsgade 4a

Medlem
Brugeravatar

Jeg slutter mig til dem der siger du godt kan tage et par øl, men tag den med ro

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]