Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 08 maj 2025 00:13

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Det er første gang jeg er blevet taget af politiet, så jeg er lidt i tvivl om, hvordan det fungerer. Men altså, jeg havde været et eller andet sted i KBH for at købe godt og grundigt ind, da jeg ikke rigtig har nogen kontakter herhjemme (kun indirekte), og derfor stort set ikke kan få fat i kvalitet. Før jeg dog nåede at komme hjem, blev jeg tvunget i kontakt med et par politibetjente. Jeg vil her lade være med at uddybe, hvordan jeg blev opdaget, da det skyldtes den lettere urealistiske tanke, at det er helt almindeligt at gå rundt i byen uden meget andet end en madkasse. Food for thought!

Nu til det relevante. Jeg fik konfiskeret lidt under 1 gram hash (kashmir) og 9-10 gram højpotent skunk. Jeg skulle derefter skrive under på en seddel, hvor jeg med min underskrift tilkendegjorde at de havde taget det fra mig (kan man benægte dette???). Jeg fik derefter at vide, at det skulle sendes til analyse, og at jeg ville få en bøde. Det lod til, at de blev overbevist om, at der blot var tale om et indkøb, der skulle holde i længere tid; omvendt, at jeg ikke havde hensigt om videresalg. Jeg fik derefter lov til at gå.

Mine spørgsmål er da:

Hvor stor en bøde kan jeg ca. regne med? Er det rigtigt, at jeg får en bøde for besiddelse af under 10 gram hash + en bøde for under 50 gram skunk (jvf. et eller andet skema jeg fandt). Kan jeg da regne med en bøde på 2000 + 2000 kroner? (pænt smart måde at tjene penge på i hvert fald...)

Hvordan betaler jeg bøden, og skal jeg selv tage kontakt til politiet, eller bliver der automatisk sendt relevant information til min bopæl? Jeg må indrømme, jeg er begyndt at blive urolig for, at der står en bøde og venter et eller andet mystisk sted inde på internettet. Jeg har på nuværende tidspunkt ventet 9 dage.

På forhånd tak for svarene!

Site Webmaster
Brugeravatar

Flyttet til Jura.

"Det hendte paa et Theater, at der gik Ild i Coulisserne. Bajads kom for at underrette Publicum derom. Man troede, det var en Vittighed og applauderede; han gjentog det; man jublede endnu mere. Saaledes tænker jeg, at Verden vil gaae til Grunde under almindelig Jubel af vittige Hoveder, der troer, at det er en Witz." - Søren Kirkegaard

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nordkysten
Altid træls at høre den slags historier!

Efter min erfaring så sender de bøden til dig, det er meget forskellige hvor lang tid der går.

Jeg har desværre ingen ide om hvad bøden bliver på, men måske er du heldig og så har en af politimændene har kylet en portion af din ryger i egen lommen, så daler beløbet på din bøde jo en smule. (:

Medlem

du kan godt regne med der går 1-2 måneder før du får bøden, men den kommer med posten. :)
Når du får den har du mulighed for at få den halveret hvis din indtægt er under et bestemt beløb om måneden, som jeg ikk kan huske hvad er, samt du kan lave en afdragsordning over maximalt 6 måneder. :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Syd for Skagen
^^ Det er en indtægt på under 150.000 om året

DDSIT: LÆS OP PÅ DIT STOF kong.svamp, inden du udtaler dig om noget du tilsyneladende ikke aner en skid om...
kong.svamp: øhm har du HTX på 2 år med fyskik OG kemi på A?

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]