Jeg forstår slet ikke den indledende foragt for at dyrke tobak, den ene hobby kan vel være ligeså god som den anden og dyrkning af tobak er knapt så kriminelt som de andre foreslag der nævnes. Jeg bruger over 500W på lys til planter og meget få af dem indeholder alkaloider, ihvertfald i mængder der gør dem til rusmidler..
On topic:
Tørring af tobak er tangerende til en kunst og det vil kræve en del tålmodighed og læsning at komme i nærheden af industriens kvalitet, men det er dog også muligt for den dygtige at overstige den. Der er rigtig mange måder at tørre på og jeg vil anbefale dig at google løs og evt. læse et par af de mange bøger der er skrevet om tobaks tørring. Emnet er enormt fordi der er så mange variationer og måder at opnå det endelige resultat på. Grundlæggende kan man dog sige at det vigtige er ikke at tørre for hurtigt eller langsomt, der er mange enzymatiske nedbrydningsprocesser der forløber i tobakken i lang tid efter høsten og det rette vandindhold samt temperature er alfa og omega for hele processen.
Mht akacie honningen så kan jeg næsten ikke forestille mig at det kan komme til at smage godt. Måske hvis du kort svitser tobakken i lidt honning kunne det give lidt aroma uden at klistre tobakken til og give en harsk røg, men det er bare en tanke.