Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 jul 2025 21:38

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Geografisk sted: Hvidovre
Hej med jer

Nu har jeg røget i nogle år efterhånden og er derfor kendt med cannabis. Og jeg elsker at ryge.

MEN et problem jeg gerne vil debattere er, hvorfor får man så meget fråder på? Kan man gøre noget for at stoppe fråderen?

Jeg æder (næsten) altid hjernedødt meget, faktisk har jeg ingen mæthedsgrænse, når jeg er skæv og det er irriterende. For man kan jo faktisk ikke spise så meget mad. Mavesækken kan jo ikke kapere det.. Desuden er det mega nederen altid at tænke på mad, når jeg er skæv. Selvfølgelig kan det varriere, men i bund og grund er det sku lidt et problem efterhånden..
Det der er lidt funky er, at hvis jeg har røget ret ekstremt i nogle dage, så vender min situation: Så kan jeg nemlig ingenting få ned, andet end røg ;D Så er min sult fuldstændigt væk.Er det ikke mærkeligt?
Er der nogen, som har det på samme måde, eller som kan komme med nogle tips?

Jeg læste et oplæg herinde om fråder, og en person skrev surt tilbage til oplæggeren, at det handlede om selvkontrol. Delte meninger, siger jeg bare!

:peace:

Medlem

Du kan prøve at spise dig mæt i frugt og grøntsager evt. Det lægger ikke så tungt, og giver en mere rar følelse i maven end fastfood. Hvis du sørger for at spise en masse små mellemmåltider i løbet af dagen, vil det nok mindste trangen til at gå amok i en madrus senere på dagen :) Hvis du ser tv eller lign, imens du spiser, fjerner du opmærksomhed fra maden, og det gør at du kan komme til at spise mere, end hvis du har din fulde opmærksomhed på maden.

Junior medlem

Jeg spiser bare rigtig meget generelt, da jeg har højt stofskifte. Så spiser mange måltider dagligt og en masse sundt som mætter, som fx fiber - gulerødder, riskiks og ærter.
Og den mængde mad og normale sult bliver bare forstærket 80 gange, når jeg er skæv.

Men tak, det kunne godt være. Synes bare, at det er ligegyldigt om jeg er mæt inden jeg ryger - jeg kan stadig spise..

Junior medlem

Geografisk sted: Aalborg
Normalt får jeg også æder på og helst noget ulækkert fastfood cola osv. men på for ca. et år siden røg jeg meget mere end nu og kom til skade med min hånd på min læreplads som smed. Det blev så til en uge hvor jeg røg fra morgen til aften men fik stort set intet at spise ??

Junior medlem

Var det fordi du ikke var sulten, eller fandt du først ud af senere, at du ikke spiste noget i den uge?

Medlem

Min trang til mad bliver også forstærket vildt meget når jeg er skæv. Det er en bivirkning/kvalitet ved cannabis, som gør det en glimrende medicin, hvis man er syg og har svært ved at spise. Men det kan selvfølgelig også være lidt irriterende, hvis man, som du nævner, ikke har lyst til at spise så meget.

Junior medlem

Geografisk sted: Aalborg
Jeg tænkte ikke på mad og når jeg prøvede at spise blev jeg hurtigt optaget af noget andet men må også indrømme at der var tale om et misbrug af cannabis :?

Junior medlem

Ja okay.
Jeg ved bare ikke, hvad der skal til før jeg ligesom bliver "mæt". Det er anstrengende, for jeg ryger sådan pænt tit. Selvfølgelig spiser jeg ikke så meget hver eneste gang. Det værste er, at jeg altid er den af vennerne, som kan spise mest. Så ser de endnu mere skævt på en.. suuk.
Kunne bare være rart, hvis man kom udenom at have fråder og bare kunne nyde sit flow. For det kan godt ødelægge ens koger lidt.
Jeg vil bare heller ikke tage afstand til cannabis eller skifte det ud med noget andet, pga noget så ligegyldigt, men alligevel stort emne for mig.

Kan du/I følge mig, eller skal jeg bare tage mig sammen? :D

Medlem

Hvis dine venner ser skævt på dig fordi du spiser mere end dem selv, er det dem der burde oprette en tråd og spørge om hjælp. Du har ret til at spise lige så meget du har lyst til. Jeg er sikker på der er mange herinde der spiser lige så meget som dig når de har røget :) Don't worry.. At ha' fråder er en del af cannabis-rusen

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det sker, fordi centeret for fråder i hjernen (jah, kender sgu ikke så meget til selve videnskaben) bliver aktiveret af thc'en.
Kun sundt for dig at æde, når du er skæv. Personligt fik jeg det forfærdeligt, når jeg ikke fik fed mad, sukker eller lign., når jeg var skæv.
En cola er et must, når man ryger.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nordkysten
Når jeg stopper med at ryge hash, så skrumper mit appetit ind til ingenting og jeg tror ikke det er helt unormalt.

Det er særligt behovet for søde sager der bliver fremprovokeret ved rygning af cannabis, det har nok også noget at gøre ved det tab af hæmninger man kan opleve.

Personligt kan jeg godt lide fråderen, jeg synes det er én af de mindre irriterende bivirkninger ved rygning af cannabis. Jeg har før oplevet at æde for vildt igennem, men jeg tror det handler om selvkontrol ellers bør man skrue lidt ned for røgen, hvis man føler den styre for meget. (:

Som det også er blevet nævnt, så spis så varieret og sundt som muligt - det mætter MEST!

Groft brød, friske nødder, frugt og grønt osv.

Jeg plejer engang imellem at smide en god blanding af frugter og grøntsager i en skål og blende det til at kølig suppe som jeg hurtigt tyller når behovet for lidt sødt og sundt er tilstede. Det går stærkt, det er sundt og det kan hjælpe på den søde tand.

Skaf en stavblender hvis du vil ha minimalt med rengøring efterfølgende. :)

Dedikeret medlem

Jeg troede faktisk at fråderen forsvandt, ligesom cottonmouth og røde øjne. Jeg forestiller mig at du/i gør rigtig meget ud af det at spise, og at have fråder på når i ryger, og så er mad blevet en nødvendig del af at ryge. Ligesom med alle andre vaner man ikke bryder sig om, så skal du selv holde igen, og regulere det til du er tilfreds. Sådan lyder mit gæt, men ret mig endelig hvis du slet ikke kan relatere.

Junior medlem

Tusind tak for de fede svar. Godt at i kan sætte jer ind i min sag :-) Helt klart stof til eftertanke og helt enig - man må regulere sin rygning efter hvordan man selv er. Rygning er måske en helt individuel sag?

Personligt ryger jeg alt det, jeg kan få fingrene i... Jeg vil bare gerne ryge. Er der noget weed, som giver mere eller mindre fråder på? Eller som har andre specielle bivirkninger??

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]