Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 22 jul 2025 19:36

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

hej,

jeg har for tiden optur over at blande methylphenidat med alkohol. Indtager nogle tabletter på 10 mg (ikke depot), altid kun 1 ad gangen. Over en hel nat bliver det som regel til 60-70 mg i alt. max. Jeg er begyndt at bemærke at tit, når vi kommer hjem fra byen om morgenen og gerne ryger en eller flere joints, begynder ritalinen at give en vild rastløshed og hjertebanken, hvilket i sig selv vel er meget normalt. Det oplever jeg næsten også bare efter 10 mg. Hvad jeg til gengæld synes er rimelig uhyggeligt er at min venstre arm + bryst bliver helt lam og kold. Det er nu sket flere gange, og ubehagen stopper som regel først morgenen efter. Samtidig mærker jeg et kæmpe tryk for brystet. Hvad skyldes det? Overbelaster jeg mit hjerte ved den her kombination?

Medlem
Brugeravatar

Ja den kombination lyder som en hård omgang for hjertet, hvis du absolut vil indtage den kombination, så prøv at hold det til at minimum og ellers sørg for at dit hjerte ikke lider yderligere overlast i hverdagen.
:peace:

Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Geografisk sted: Acidophilic environments
Hmm, jeg ved det ikke helt med sikkerhed, men du har nogle af de samme symptomer som folk, der har hjertekrampe (angina pectoris) eller er ved at få et hjertestop (cardiac arrest, eller akut myokardieinfarkt (på dansk)). Jeg synes det er ret bekymrende symptomer du beskriver. Det er IKKE meningen at du skal have disse bivirkninger.

Symptomerne på hjertekrampe og hjertestop er:
- Pludselig opståede brystsmerter bag brystbenet.
- Der er ofte udstråling af smerterne til venstre arm.
- Smerterne kan også stråle ud til højre arm, hænderne, underkæben, maven, øret eller ryggen.
- Der kan være svær svimmelhed eller besvimelse.
- Der kan være svær åndenød eller mere åndenød end vanligt, måske opstået pludseligt.
- Klemmen, knugen eller trykken for brystet eller i hele brystkassen. Typisk i forbindelse med anstrengelse eller psykisk stress.
- Eventuel udstråling af smerterne til arme, kæbe, tænder, øre, mave eller mellem skulderbladene.
- En kvælende fornemmelse i eller omkring halsen.
- Tyngdefornemmelse, følelsesløshed eller sovende fornemmelse i arm, skulder, albue eller hånd, oftest i venstre side.

Her er smertezonerne skitserede alá wikipedia:
Billede Billede

Mit råd er at undlade at tage komboen, da amfetamin er meget hård ved hjertet, og oveni dette kommer en påvirkning af hjertet fra alkoholen og cannabis. Få tjekket hjertet og kredsløbet hos lægen så snart som muligt.

Medlem

tak for svarene. jeg burde måske have nævnt at jeg er en ung fyr. Jeg har (efter at have lavet tråden) snakket med en kyndig der var ret så sikker på at det intet havde med mit hjerte at gøre. Han sagde ligesom syreperlen at det lignede ganske rigtigt lidt symptomerne på hjertekrampe og hjertestop, men at det ikke var noget man skulle bekymre sig for medmindre man var gammel og forkalket....

Senest rettet af BryGs 28 maj 2012 23:04, rettet i alt 1 gang.

Medlem

jeg har dog alligevel tænkt mig at tage op og få det hele tjekket hos lægen, bare for en sikkerheds skyld...

Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Geografisk sted: Acidophilic environments
At man er ung er desværre ingen garanti. Se at få tjekket det, så er vi i hvertfald dén teori mindre.

Det er som sagt ikke meningen at du skal opleve de bivirkninger du beskriver.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]