Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 jul 2025 00:26

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 30 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: sydschlaraffenland
Jamen det var du faktisk ovenstående jeg gjorde - blot med 50mg. 5-meo-dmt. Vandet er fordampet men det efterlod en olie istedet for et pulver :(

Admin
Brugeravatar

Ville det ikke være muligt bare at komme freebasen i noget vand, og så tilsætte en syre lidt af gangen under svag opvarmning til din base er opløst. Og så lade dit vand fordampe?

Det viser sig jo, at det godt kan lade sig gøre. Jeg skrev det for at være sikker på, man har alt freebase i opløsning. Freebasen skal være i opløsning før det kan reagere med syren. Hvis freebasen er meget ringe opløselig i vand kan det godt tage lang tid, hvis man kører det hele i vand kun.

@blazr: Prøv at stil det et varmt sted og inddampe. Vand er ikke ret flygtigt, det er måske derfor du er endt med en "olie". I øvrigt skal du ikke stille noget et sted, der slutter helt tæt, hvis du gerne vil ha noget til at fordampe fra det. Siger vel lidt sig selv :)

-Jimmy Carter

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Ville det ikke være muligt bare at komme freebasen i noget vand, og så tilsætte en syre lidt af gangen under svag opvarmning til din base er opløst. Og så lade dit vand fordampe?

Det viser sig jo, at det godt kan lade sig gøre. Jeg skrev det for at være sikker på, man har alt freebase i opløsning. Freebasen skal være i opløsning før det kan reagere med syren. Hvis freebasen er meget ringe opløselig i vand kan det godt tage lang tid, hvis man kører det hele i vand kun.

Ok, dummeflad til mig, næste gang bør jeg nok læse HELE tråden før jeg udtaler mig. Er det en brugbar undskyldning at jeg lige var stået op og i gang med med min første kaffe og smøg? Jeg har også junkie-kylling-undskyldningen hvis den anden ikke var god nok "jeg havde ikke fået min morgen "medicin" endnu"
Mine tanker var ikke nået længere end at tilberede et skud dope ( Og nej jeg starter ikke min morgen med et skud dope ) :) . Det er jo også bare en base, i dette tilfælde morfin/heroin base, man kommer på en ske, hælder lidt vand over og lidt syre -gerne citronsyre- og så varmer til det er opløst.
Men nu jeg tænker mig om så kommer det måske ikke så meget bag på mig at krystallisering ville blive et problem. Her er det nok nødvendig med nogle ordenlige opløsningsmidler, og en syre hvor man har en ide om at det er en praktisk mulighed for krystallisering. Koger man brun "heroin" citratet ind får man noget brun goo på sin ske. Hvis man er heldig kan det være stift nok til at det opføre sig som en krystal så man kan knuse det til et pulver. Men det pulver er meget hygroskopisk og bliver hurtig goo igen.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

I øvrigt skal du ikke stille noget et sted, der slutter helt tæt, hvis du gerne vil ha noget til at fordampe fra det. Siger vel lidt sig selv :)

"Jeg lod det stå i en metalskål med låg over, som ikke sluttede helt tæt." skrev jeg :P Tænkte bare at det skulle fordampe langsomt. Men det gør det vel med vandig opløsning alligevel.

Skulle jeg f.eks stille opløsningen i et vandband eller på en kogeplade på laveste styrke? Ovn ^^ ?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Hmmm.. Nu lå jeg lige og undrede mig ^^

Jeg kan forstå at man kan opløse freebasen i et solvent og blande med en vandig syreopløsning, som så omdanner freebasen til salt; citrat i dette tilfælde. Og det burde kunne fordames og give et tørt salt?
Så vidt jeg også har forstået kan solventet springes over hvis det f.eks skal indtages rektalt - freebasen opløstes i hvert fald fint i de 5 ml. vand med ca. 15mg. citronsyre.

Kan den smule overskydene syre være med til at saltet blev til "olie"?

Og så er det jeg tænker.. Kunne man undlade vand? Opløse citronsyre i rensebenzin og tilsætte syre - evt stille i fryser?
Eller er jeg helt galt på den her? Det er blot en undrende idé.

//blazR

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jeg grubler og grubler.... :hm:

Jeg har planer om at lave n,n-DMT salt også og fandt "The DMT Handbook" - men tænker om metoden her kan bruges til 5-MeO-DMT ligeledes? Eller en lignende metode måske..

"Previously documented experiments show that many of the salts of DMT
are notoriously hard to crystallise, with some exceptions. One of these is the DMT Fumarate
salt (produced with Fumaric acid) which will be made here.
When it comes to isolating the salt that is formed, we are in luck. Both freebase DMT and
Fumaric acid are soluble in Acetone, but the DMT Fumarate salt is not. This means that when
the two solutions come into contact, the rapidly formed DMT Fumarate will precipitate out of
the solution and crystallise."

Jeg påtænker at fremskaffe fumarsyre til at konvertere DMT freebase til fumaratsalt.

Spørgsmålet er jo så om acetone er at foretrække i forhold til 5-MeO-DMT. Går stærkt ud fra at freebasen er opløselig i acetonen, men vil det udfælde fumaratsalt ligesom med n,n-DMT?
5-MeO-DMT fumarat er vel ikke opløseligt i acetone? ^^

//blazR

Admin
Brugeravatar

Det lyder som en god plan med fumaratet^^

Som bindegal er inde på, er citratet måske hygroskopisk (suger vand fra luften), og blir derfor hurtigt til noget snask/olie.
Uden at have nogen praktisk erfaring, vil jeg sige citronsyre er så godt som uopløseligt i rensebenzin.

-Jimmy Carter

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jeg takker :)

Når jeg får fremskaffet fumarsyre, kan det være jeg forsøger mig med det. Men har ikke så frygteligt meget 5-MeO-DMT tilbage at lege med.

Acetat-saltet er selvfølgelig også en mulighed.. Mon det ville være hygroskopisk også?

Jeg kan forstå at Harmin/Harmalin acetat er uopløseligt i koldt saltvand - ville det samme mon været tilfældet med 5-MeO-DMT acetat?
For så kunne en fremgangsmåde vel være at opløse 5-MeO-DMT freebase i lun eddikkesyre og opløse salt deri. Stille det i køleskab i ½ døgns tid.

//blazR

Admin
Brugeravatar

Om saltene er hygroskopiske, eller hvor opløselige de er, kan jeg kun gisne om. Det er nok bare med at prøve sig frem. Eller endnu bedre, se om andre har prøvet det :)

-Jimmy Carter

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Altså Imp, dine gisninger kunne jeg godt tænke mig at høre uanset hvad mht. acetat eller fumarat. Eller noget helt tredje måske :)

Jeg har søgt efter både 5-meo-dmt fumarat og acetat, men synes ikke jeg kan finde nogen der har krystalliseret det, eller i det hele taget forsøgt sig med inddampning/krystallisering. Det jeg har fundet, har været omkring omdanning til salt i opløsning(sublingual, rektal, IV/IM indtagelse).

På et tidspunkt må jeg få fremskaffet noget mere 5-MeO-DMT at lege med. Tror jeg vælger at lade resten være til rygning.
Rektal indtagelse forlængede oplevelsen, minimerede bodyload til nærmest ikke-eksisterende, men "spild" i forhold til hvor intenst rygning af det er. Ca. 10mg + 20mg med 10 minutters mellemrum var da en dejlig oplevelse, men der manglede noget...

Lader vidst idéen ligge indtil videre, men jeg er meget interesseret hvis nogen har noget at tilføje :)

//blazR

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 30 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]