Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 06 maj 2025 09:42

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Hejsa 8) .. jeg er ved at bestille et grow kit hjem, men skal nu til at vælge imellem svampe og er ærlig talt lidt på bar bund
Her de svampe der kan vælges imellem og lidt om dem:

1 - B+ Myceliumbox
Without a doubt the Bee plus is the largest of all cubensis mushrooms. Perhaps the B+ is even the most resilient. Stories are not uncommon of people disposing the substrate of this Magic Mushroom Grow Kit in the garden after depletion, only to find B+ growing there the year after.

2 - Cambodian Myceliumbox
Found close to the Cambodian Khmer temples and brought to be researched in the Western world. Available in a Magic Mushroom Grow Kit for several years now, these magic mushrooms, with shell shaped caps are perhaps the most easy to cultivate. The Cambodia Magic Mushroom Grow Kit have the mushrooms grow in dense flushes.

3 - Mexican Myceliumbox
The mushrooms that grow out of this Magic Mushroom Grow Kit are perhaps the most well know magic mushrooms. Mexican is often tried by people for the first time, though this is an allround mushroom. Mexicans have slim stems and large, often wavey caps with a light brown colour.

4 - reasure Coast Myceliumbox
Treasure Coast cubensis grows in the largest flushes. Even though the mushrooms in the Magic Mushroom Grow Kit do not grow particularly big, they grow in humongous clusters. Occasionally white, albino Treasure Coast mushrooms can be found between those clusters. The extreme potency of these rare ones, makes it definitely worth it to go treasure hunting...

Jeg kunne så godt tænke mig at lige høre om der er nogen der kan anbefalede en af dem frem andre ;) ?

jeg hælder mest til mexican, da det er det jeg ofte høre folk snakke om.
Håber der er nogen der har et par inputs
Mvh.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Omicron Persei 8, on delivery mission
Jeg skulle mene, at der er bred enighed om, at Cubensis er mere eller mindre ens uanset strain. Du kan næsten ikke lave fejl, hvis du bestiller en ready-to-use growbox, så det er helt op til dig selv, hvilken strain du kunne tænke dig at dyrke.

Du kan læse lidt om de forskellige variationer af Psilocybe Cubensis her (kræver dog vist nok login):
http://www.shroomery.org/forums/showfla ... er/7955834

Shroomery kan også anbefales søge info om svampedyrkning på. De har al den information, du kommer til at få brug for.

Medlem

Geografisk sted: dyre haven
Som fry også siger, cubensis strains er stort set ens.

Donny: "why are you wearing that stupid bunny suit?"
Frank: "why are you wearing that stupid man suit?"

Medlem
Brugeravatar

Tak for linket Philip, det var lige hvad jeg manglede :D

Medlem

Geografisk sted: Omnipresent
Se evt den her video, den giver en del eksempler på mange af de p.cubensis strains der er til salg forskellige steder på nettet:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=GG_3BRVkSk4&feature=colike[/youtube]
Det er ikke helt sandt de er ens, der er lidt forskel på hvor resistente de er og hvordan de ser ud, men de giver stort set alle den samme effekt. Psilocybin er jo ens i alle svampene, men i nogle strains som azurescens og cyanescens er der også baeocystin, samt en lidt forskellig alkaloid sammensætning. Hvorvidt det giver et anderledes trip skal jeg ikke kunne sige, har ingen erfaringer selv.

what is it worth - if anything at all?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Omicron Persei 8, on delivery mission
Se evt den her video, den giver en del eksempler på mange af de p.cubensis strains der er til salg forskellige steder på nettet:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=GG_3BRVkSk4&feature=colike[/youtube]
Det er ikke helt sandt de er ens, der er lidt forskel på hvor resistente de er og hvordan de ser ud, men de giver stort set alle den samme effekt. Psilocybin er jo ens i alle svampene, men i nogle strains som azurescens og cyanescens er der også baeocystin, samt en lidt forskellig alkaloid sammensætning. Hvorvidt det giver et anderledes trip skal jeg ikke kunne sige, har ingen erfaringer selv.

Jeg skulle da også mene at P. Cubensis indeholder baeocystin. Det er da et fællestræk for alle psilocybinsvampene. Om Azurescens og Cyanescens har et relativt højere indhold, skal jeg dog ikke gøre mig klog på. Dog ville det være logisk, at de forskellige svampe havde forskellige alkaloidsammensætninger.
Derudover synes jeg ikke, det giver mening at snakke om Azurescens og Cyanescens som "strains", da de som sådan ikke har noget med Cubensis arten at gøre. Det er forskellige arter og ikke afarter af Cubensis.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Steve Holt!..... land?
Mener jeg har læst i "Forbyde hallucinogener? Forbyd naturen at gro!" at Cubensis er en af de psilocybin svampe der indholder meget lidt baeocystin,
mens Spids nøgenhat(Psilocybe semilanceata) er en af dem med mest i.
Sten Larris argumenterer at det en af grundene til de skulle virke mere hallucinerende.
Denne skala(http://www.erowid.org/plants/mushrooms/ ... nfo4.shtml) fra Erowid underbygger det meget godt

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Neden under min kat
Har efterhånden dyrket et par håndfulde forskellige cubensis strains og ikke mærket forskel i effekten. Og i det overordnede udbytte har de også ligget meget tæt op af hinanden, da dem der der producerer større svampe vokser lidt langsommere og de små giver plads til flere svampe på kagen/substratet.

Vil dog anbefale en nybegynder at holde sig fra penis envy, da de kan være svære at tage sporeprint af, hvilket man altid bør gøre, for at have noget at dyrke videre på. Pas bare på, selvom svampe ikke er afhængighedsskabende, kan svampedyrkning godt være det :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Pas bare på, selvom svampe ikke er afhængighedsskabende, kan svampedyrkning godt være det :)

True dat! :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]