Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 jun 2025 13:03

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg har kvittet smøgerne og hashen, hvilket jeg for alt i verden vil fortsætte med.
Men elsker at ryge; har slet ikke behov for at ryge cigaretter fra morgen til aften, og til hver eneste lejlighed, der byder sig længere, men af og til savner jeg at ryge. Bruger urtecigaretter 1-2 gange om ugen måske, men de gør det ikke rigtigt for mig.
Jeg er på min 7. dag for rygestop, så ved ikke om trangen til røg måske bare skyldes, at min hjerne stadig hungrer efter nikotin? Men ihvert fald er jeg flere gang blevet budt på vandpibe, hvilket jeg har afvist af frygt for at blive ryger igen (altså cigaretryger).
Er det en begrundet frygt? Jeg ved godt det er individuelt, hvad der skal til for at man falder i igen, men hvad siger jeres erfaringer? Kan jeg ryge vandpibe, eller skal jeg bare suck it up, og holde mig fra røg?

Medlem

Hvis jeg var dig ville jeg bare en ryge en pind med rent dansk pot eller lignende med en lav THC procent, det vil højst sandsynligt ikke gøre dig specielt påvirket med en enkelt eller en halv pind. Men hvis du for alt i verden vil holde dig fra alt cannabis så vil jeg da foreslå dig at ryge tørede jordbærblade eller lignende, det har en god smag mener jeg personligt selv og indeholder ikke alle de syntetiske stoffer som alt andet tobak der bliver taget skat på.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg vil helt klart anbefale dig at tage et kig på el-cigaretter / e-cigs. De her helt vidunderlige IMO. Jeg har slet intet behov for at ryge cigaretter, når jeg har dem. Du kan selv vælge nikotindosen, jeg kører selv på meget lav dose, så kan man sidde og fedte med røgen (dampen) lidt længere tid af gangen. Du kan også starte højt, 20mg eller sådan noget, og så gradvist skrue ned for styrken, evt. lande på 0mg til sidst og bare nyde dampen uden nikotin.

Jeg bruger selv Ego-C, og Green Smoke. Det er faktisk meget billigt i forhold til cigaretter. Desværre er det ulovligt at købe i Danmark, så man skal bestille det hjem fra udlandet. Der kan det godt være en ulempe, hvis man løber tør for væske, eftersom man ikke bare lige kan gå ned i kiosken på hjørnet og fylde sig op igen, men man er nødt til at vente 1-2 uger før det er modtaget med posten - så man skal sørge for at man hele tiden har nok væske. Men ellers er det rigtig smart

Medlem

Min erfaring siger mig, at der ikke er noget der hedder "at falde i igen" hvis du kommer til at ryge en smøg(mod alt forventning), efter du er stoppet med at ryge, sker der ingenting. Du bliver ikke afhængig af den ene smøg. det gør du heller ikke, hvis du ryger 100 eller 1000 mere. En dybdegående hjernevask, er hvad der skal til for at blive afhængig af cigaretter.

Det er ikke selve cigaretterne der gør dig afhængig. Det er din tro på, at cigaretter er en god ting, som gør at du bliver ved med at ryge dem.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tak for svarene :)
Jeg ryger ikke hash mere, så kan ikke tage min rygetrang med cannabis (det hjalp ellers før i tiden).
Bruger urtetobak af og til (i stil med jordbærblade), men de gør det ikke rigtigt for mig; nyder dem ikke, og det samme gælder e-cigaretter.
Er helt uenig i at én cigaret ikke giver tilbagefald. Har kun set det modsatte ske, gælder alle rusmidler, men der er selvfølgelig forskel på menneske.

Men igen, tak for svarene

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Wonderland
Da jeg stoppede med at ryge for 2 års tid siden, brugte jeg selv vandpiben når rygetrangen blev for stor. Det første stykke tid røg jeg vandpibe mere eller mindre hver dag, men skar ned på den lidt efter lidt, og efter en måneds tid var jeg helt røgfri.
IMO var brug af vandpibe langt lettere at skære ned på end kun at skulle skære ned på smøgerne.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

fedt man! :D tak cheshire, det var lige, hvad jeg ville høre :)

Medlem
Brugeravatar

Hvis du kun er interesseret i at eliminere røg og ikke nikotin, kunne du investere i en e-cig eller hvad de nu hedder. Kender et par stykker som stoppede med at ryge ved hjælp af sådan en.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

om 4 dage er nikotinen ude af min krop, vil helst ikke have mere ind :) har ikke noget imod røg, det skal bare ikke være almindelig tobak :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]