Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 14:13

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 46 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Ja, ginseng virker. Det skal være det der flydende hvor man tager en hætte af det eller hvor meget man nu skal tage.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

500mg koffein? Really? Pas nu på hjertet Punny.

Det er ikke smart at træne på stimulanser - så er det jo ikke dig selv men dig+stof der udfører træningen. Jeg synes også det er rigtig nice at blæse afsted på koffein til træning men det er en usund vane at gøre det hver gang, brug det når det er nødvendigt f.eks. efter en lang dag hvor man ikke har energien til at træne.

Ja, s, de virker, men du kan lige så godt drikke en kop kaffe.

500mg koffein er fint at træne på. 500mg sætter ikke mit hjerte i galop.

Du bør ligge på 3-6mg koffein pr kg kropsvægt, og ja jeg vejer 92kg så 5*92 = 460mg. Det er også her omkring jeg ligger. Til en person uden tolerans skulle mindre dog godt kunne gøre det.

Træningstoleransen øges også væsentligt med koffein i blodet og man er mere vildsk og køre hårdere på under sættene, derfor er koffein en fast bestanddel af mit pre-workout.

Men inden du begynder på koffein og sådan nogle ting inden træning så kig lige på din søvn og kost, er disse optimeret?

6990 ulfborg
Ullsgade 4a

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: over stok og sten
En god sort kop kaffe ~100 mg, alt efter volumen og styrke selvfølgelig :)

Du får nok ikke meget ud af koffein hvis du i forvejen har et dagligt misbrug.(Morgen kaffe, formiddags kaffe, formiddags kaffe, middags kaffe osv... )

Uden tolerance er 200mg dog en nok maks man skal kaste sig ud i første omgang

hehe har intet misbrug af kaffe :) skal dog lige ha en kop om morgenen og så en lattè i løbet af eftermiddagen, så jeg ville altså godt ku regne med, at sådan en koffein tablet ville kunne hjælpe mig?

Jeg har heller ikke noget hash misbrug men jeg skal da lige have en joint om morgenen og en en eftermiddags pibe også.........
Anyway er det virkeligt nødvendigt at "booste" sig på noget når man skal træne ? sund kost, og godt med søvn om natten burde da være nok... eller det er måske for naturligt ? :lol:

og nu ved jeg ikke rigtig hvad jeg taler om (as usual) men når man køre på energi kroppen egentlig ikke "har" er der så ikke noget med at man slider mere end man gør godt ?

Senest rettet af Mr.Pink 10 jun 2012 20:56, rettet i alt 1 gang.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Så tag 2 koffein tabletter 20min før træning, det er 400mg koffein, det er fint til et lille kick.

6990 ulfborg
Ullsgade 4a

Dedikeret medlem
Brugeravatar

500mg koffein er fint at træne på. 500mg sætter ikke mit hjerte i galop.

200mg kan godt give hjertebanken hos mig, uden tolerance. Den ene gang jeg fik taget 400mg ved en fejl havde jeg det ret dårligt. Vejer så også kun 68 og dyrker ikke noget motion på højt niveau

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

http://www.bodybuilding.dk/artikler/kos ... iddel.html

6990 ulfborg
Ullsgade 4a

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Blå stue afdeling 2A
Puny_pete: 500mg koffein inden træning - er du helt væk?
Hvis du ikke får hjertebanken af 500mg koffein så har du en EKSTREM høj tolerance. 500mg koffein svare til 5 stk. Bodylab Energizer fra bodylab, hvis du bruger dem. Drikker du også kaffe til daglig?
Jeg tager kun en pille inden træning (100mg koffein) og det virker super, hvis jeg tygger pillen i stedet for at sluge den, får jeg markant hjertebanken der tager ca. 1 minut om at stabilisere sig igen efter hvert sæt, specielt full body øvelserne (squat, dødløft ex.).

Gør dig selv den tjeneste at skære dit forbrug ned. Det er meget usundt at have den form for press på hjertet, specielt hvis du træner på den måde dagligt.
Det er ikke ment som et hetz - bare pas på dig selv.

Til trådstarter: Som de andre siger så bør du skifte over til noget mindre hidsigt, koffein er et rigtig godt bud.

Mvh.

Alt hvad jeg skriver her på boardet er baseret på fantasi og forestillinger. Jeg tager intet ansvar for mine udtalelser, ej heller for dine beslutninger baseret her på. Mine holdninger har ingen troværdighed, og bør forstås med kraftig ironi. Jeg har intet personlig kendskab til stoffer, eller folk der tager dem. :)

Mvh.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Kaffe til daglig, tjah tjoh, engang imellem. Igen, det anbefales at bruge mellem 3-6mg/kg kropsvægt hvis man vil bruge det som præsentationsfremmende middel. Dem jeg træner med snupper også omkring 400-500mg, den ene som skal til og stille op i DM i junior bodybuilding snupper også 500mg koffein før træning.

Der er endda nogen som tager op til 700-800mg, men der har jeg sagt til dem at de skal skære ned til max 500mg og det har de så gjort.

Hvis i kan nøjes med 100mg, så cool, så gør i da bare det. Men jeg kan sagtenes drikke 3 store kopper kaffe og sove bagefter osv, måske har jeg høj koffein tolerans, det vil jeg heller ikke afvise. Men 400mg koffein før træning er ikke unormalt. Alle jeg kender som er seriøse tager 400mg.

Jeg bruger ikke bodylabs energizer, jeg har min egen lille 100g ren koffeinpulver bøtte hvor jeg vejer 400-450mg af før træning, putter det i en kapsel eller sluger i et glas vand.

6990 ulfborg
Ullsgade 4a

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Punny hvem er det der "anbefaler" dette? Tænk nu!

Desuden så er det jo egentlig doping for du vil ikke kunne præstere det samme uden og det er ikke cool - og hvis du har tolerance får du ingenting ud af det.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Blå stue afdeling 2A
Hmm jeg synes bare det lyder som en ret høj dose.. Men nuvel, hvis du ikke føler at det påvirker dit kredsløb alt for meget, så er det vel sådan det er. Jeg kender godt til de anbefalede mængder (3-6mg/kg kropsvægt), måske er jeg bare sensitiv overfor stoffet.
Bare lyt til din krops signaler, og følg retningslinjerne så burde det ikke kunne gå helt galt.

Mvh.

Alt hvad jeg skriver her på boardet er baseret på fantasi og forestillinger. Jeg tager intet ansvar for mine udtalelser, ej heller for dine beslutninger baseret her på. Mine holdninger har ingen troværdighed, og bør forstås med kraftig ironi. Jeg har intet personlig kendskab til stoffer, eller folk der tager dem. :)

Mvh.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jeg har kørt på 400-450mg koffein 5-6 gange om ugen i et års tid nu og jeg har aldrig mærket noget, heller ikke engang nogen hjertebanken i starten. Måske let øget puls med et par taktslag, det kan jeg prøve at måle næste gang.

6990 ulfborg
Ullsgade 4a

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Strawberry Fields
Nu er der forskel på dig der bodybuilder, og så en lille pige der skal til at gå igang med at træne.

Check hvad erowid siger om koffein: http://www.erowid.org/chemicals/caffein ... dose.shtml

Almindelig dosis: 50-150mg
Stærk dosis: 150-400mg
"Heavy" dosis: 400+mg

Medlem
Brugeravatar

kunne jeg så evt. starte med at prøve at ta 50 mg, vil det mon være nok? eller skal jeg starte ud med 100 mg eller mere. jeg vejer 48 kg.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Er sikker på din morgenkaffe er på mere end 50mg, så du kan sagtens starte på 100 uden problemer :)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: sydschlaraffenland
Altså nu misforstår jeg måske noget fuldstændigt.. Men, for mig at se er det da kørt helt af sporet.

*s*, er det energi til almindelig kondi-/styrketræning du ønsker?
Kan forstå du ikke vil have synlige muskler, men er det meningen du skal tabe dig?

De høje doser der anbefales(+400mg) synes jeg er voldsomt højt, men YMMV. Start ud med 100, måske 150 hvis det er for energiens skyld.

//blazR

Medlem
Brugeravatar

nej jeg ønsker slet ikke synlige muskler, og det er ikke som sådan for at tabe mig, det er for at få noget mere energi til fitness, da jeg er ret energi forladt lige pt.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: sydschlaraffenland
Så start du bare lavt ud med koffein og se om ikke det giver dig rigeligt energi. Træningen i sig selv giver jo også energi, både fysisk og mentalt. Stimulanser bør jo kun bruges som en slags springbræt om man så må sige(IMO)..

Hvis du går op i træning, ved du nok at det er vigtigt ikke at forbrænde muskelvæv.. Uanset om de skal være synlige eller ej, er det ikke sundt. Det KAN stimulanser og træning i hvert fald føre til i grelle tilfælde og selvfølgelig mangelfuld kost.

Medlem
Brugeravatar

ja det er jeg klar over, men for en kort periode er det okay :)

Medlem
Brugeravatar

Hun er jo ret lille, skal vi ikke bare nøjes med at anbefale 100mg, så hun ikke ender med en rigtig ubehagelig oplevelse? Nu hvor i ikke kan lide mit fucking ginseng :P

Medlem
Brugeravatar

tror jeg prøver ginseng først, er godt nok skeptisk, men har besluttet med mig selv at dét nok er et forsøg værd, syns ikk dét lyder rart dét i skriver med koffein = hjertebanken mm.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 46 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]