Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 18 jul 2025 19:35

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Derealisation
Medlem

Hej psych... jeg har læst en del omkring på nettet omkring det her i flere uger nu, men har svært ved at få svar på mit konkrete spørgsmål...

Jeg røg hash for første gang for et år siden til en festival. Jeg var meget fuld og fik det meget dårligt. Efter festivalen begyndte jeg så småt at ryge hash og fik en del badtrips. Men jeg fortsatte fordi jeg synes det var sejt. Røg ikke særlig tit (mit max forbrug har været 1-2 gange om ugen, og det var sjældent jeg røg så tit). Men nu sidder jeg her, 1 år efter, og har tit en følelse af at miste kontakten med virkeligheden (er stoppet med hash for et par måneder siden).

Jeg kan sidde og stene ud i luften, ligesom når man er skæv, og så først opdage det et par minutter efter... og kan blive meget bange nogle gange, fordi jeg tror jeg er sindsyg.

Er det noget alvorligt tror i?? stil gerne spørgsmål har ikke skrevet det hele

Junior medlem

Yo!

Du siger du bare sidder og stener ud i luften? det er vel ret normalt, kender du ikke det at en person bare sidder og kigger på dig, uden at personen rigtigt ser dig, hvorefter du så vinker og han kommer tilbage til virkeligheden? Det er ret normalt.

Problemet er sikkert bare at du skal finde noget mere indhold i dit liv? Så sidder du hvertfald ikke bare derhjemme og stener ! :mrgreen:

Anywayzzz jeg tror ikke du er syg, men jeg er helt sikker på du ikke er den samme som før du røg hash. Det er måske det der skræmmer dig? Men der er ikke andet end at acceptere at sådan her er du, og komme videre med livet :) .

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Udendørs
Hvad går du rundt og laver til daglig? :) Hvad gør dig glad i hverdagen?

Junior medlem
Brugeravatar

Enig med Darji. Det med at du sidder og stener er ganske normalt. Du er måske bare mere opmærksom på det fordi du "forsøger at opsøge" bivirkninger ved dit hash forbrug, hvis du forstår mig. Det er meget normalt når man tager/ryger noget første gang vil jeg mene :)

Bambi :peace:

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Urethra, anywhere/anybody.
Hej psych... jeg har læst en del omkring på nettet omkring det her i flere uger nu, men har svært ved at få svar på mit konkrete spørgsmål...

Jeg røg hash for første gang for et år siden til en festival. Jeg var meget fuld og fik det meget dårligt. Efter festivalen begyndte jeg så småt at ryge hash og fik en del badtrips. Men jeg fortsatte fordi jeg synes det var sejt. Røg ikke særlig tit (mit max forbrug har været 1-2 gange om ugen, og det var sjældent jeg røg så tit). Men nu sidder jeg her, 1 år efter, og har tit en følelse af at miste kontakten med virkeligheden (er stoppet med hash for et par måneder siden).

Jeg kan sidde og stene ud i luften, ligesom når man er skæv, og så først opdage det et par minutter efter... og kan blive meget bange nogle gange, fordi jeg tror jeg er sindsyg.

Er det noget alvorligt tror i?? stil gerne spørgsmål har ikke skrevet det hele

Hvor gammel er du? Men det der med at gå ved siden af sig selv kender jeg særdeles godt. Det behøver ikke havde noget med tjalden at gøre.. Jeg går ud fra at du er et ungt menneske i udvikling, og der sker mange ting undervejs.
Da jeg var 16-17 år følte jeg at jeg gik ved siden af mig selv, og aldrig rigtigt var til stede.. Som om jeg var fastlåst i en lomme mellem virkeligheden og noget andet. Tror det er meget naturligt at man har svært ved at hvile i sig selv hele tiden i den alder. Nu ved jeg ikke hvor gammel du er, men idag får jeg selv stadigvæk nogen glimt af den følelse, og en undren over hvem jeg egentlig er.. Men jeg er dog ikke bange for at det er sindssyge, og jeg er ret afklaret med det :).
At du kan sidde og stirre ud i luften og først opdage det bagefter er altså ikke heller ikke nødvendigvis et tegn på sindssyge overhovedet.. De fleste mennesker kender til at være lidt distræt engang imellem. Fænomener som at putte ting i køleskabet der ikke hører til der, eller at sidde og kigge ind i computerskærmen uden at læse, se eller forholde sig til noget på den, er ganske almindelige, og behøver ikke betyde at man er lige til en spændetrøje af den grund.

Senest rettet af Halose 14 jun 2012 14:08, rettet i alt 1 gang.

Medlem

enig, tror ikke at det er THC der har gjort det, alle oplever den slags engang imellem

peace out!

Medlem

Hvad går du rundt og laver til daglig? :) Hvad gør dig glad i hverdagen?

Jeg styrketræner, og går meget op i kost og sundhed.. Men har ikke rigtig overskud til det nogen gange, pga. mit problem.

Medlem
Brugeravatar

Jeg har oplevet det samme alene i toget omtrent en uge efter roskilde for et par år siden. Der gik jeg også i panik i et lille øjeblik, da det bestemt føles meget underligt. Men det er ikke noget du skal tage dig af, du bliver bare nødt til at acceptere du har det sådan lige nu, men jeg kan love dig at det går væk igen. Det er ikke noget med at være sindssyg, jeg tror nærmere bare hjernen er lidt træt eller stresset. Så tag den med ro :)

Det værste du kan gøre er faktisk at kalde det et problem, og frygte det. Angst er lige netop noget der kan forårsage disse øjeblikke. Du skal bare være ligeglad med det, og stol på mig når jeg siger det bare er en brain fart og det går væk igen :)

Medlem

Jeg har oplevet noget i samme stil, en følelse af at miste kontakten med virkeligheden. Som villanova junction skriver, er det helt sikkert din hjerne der er lidt stresset og kører på højtryk, og det er ikke noget du skal være bange for. Du er ikke ved at blive sindssyg! Når du føler du er ved at miste kontakten med virkeligheden, så prøv evt. at læg dig ned på ryggen eller i en anden afslappende stilling, og slap af i hele kroppen. Vær opmærksom på dit åndedræt, og træk vejret langsomt.
Ja, du skal bare være ligeglad med det, som v. j. skriver i indlæget ovenover, det skal nok gå væk igen på et tidspunkt. Det er ikke farligt. Det lyder måske lidt underligt, men hvis du kan, så prøv at nyd det, og være glad for at du har det.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]