Folk med sociale problemer, svært ved at være sig selv, er i den allerstørste risiko for at blive dybt afhængige af disse stoffer. Det er min erfaring i hvert fald. Nedenstående citat er et godt fingerpeg om, at du kun skal tage ghb til fester, eller helt lade vær.
men jeg har det stadig ikke godt med mig selv, har ofte virkeligt svært ved at være mig selv, og det er netop dét GHB syndes at kurere, og mere til.
Her er et uddrag fra en undersøgelse af ghb/gbl misbrug i England, som kort beskriver det:
Citat:
Consistently, patients reported that they valued the effects of GBL, and liked the person they became when taking it. However, although taken initially to enhance sociability, the result of becoming dependent upon the drug was the opposite—many reported that they became ‘drones’, introverted, unmotivated and failing to maintain contact with relatives and non-GBL-using friends. Seven reported having lost jobs as a result of GBL dependence, and several others cited concerns at work—such as passing-out or absenteeism—as the precipitant to seeking treatment.
Eight of the 17 had been to hospital with overdoses, and two had suffered fractures as a result of collapsing abruptly.
Det starter med at kurere problemet, men ligeså snart afhængigheden træder ind, bliver det bare endnu være end det var før. Jeg har selv haft de samme problemet som dig, lyder det som om, og jeg har prøvet denne løsning. Det fungerede faktisk godt i flere år, utroligt nok. Men så sker der noget uventet, man ryger i kulkælderen, og før man ved af det ... Er man fanget.