Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 05 maj 2025 14:48

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Nedtur????
Junior medlem

Efter den væreste måned i mit liv (og det siger ikke så lidt) har jeg den sidste måned fået ghb hver dag både om eftermiddagen og om aften.. ikke så jeg væltede rundt, men nok til at jeg kunne resten af verden ud... jeg valgte så fredag morgen at det var slut med det pjat.. nu er jeg så kommet igennem 4 dage hvor der har været alvorlig mangel på mad, væske og søvn... en habil hverdages bruger fortalte så min kære mand i går at jeg har nedtur på Og han så mig kun i 2 min... men hvordan kan jeg få det? Skal man ikke være langtidsbruger før det bliver sådan????

Dedikeret medlem

Efter hva jeg har forstået med GHB/GBL misbrug skulle en uge i flasken være nok til at skabe psykiske problematikker :)

Men jeg har desværre ikke den store viden omkring GHB så der er nok en anden som kan give dig bedre svar :)

Held og lykke med det.

Medlem

Jeg tror det er ganske almindeligt at opleve nedtur, dårligt humør, ubalance i kroppen, efter at have brugt ghb et par gange om dagen i en måned, specielt hvis man har brugt det til at komme på afstand fra problemer i hverdagen. Det er vigtigt at man får spist , drukket en masse vand og får hvilt sig. Det hjælper også at røre kroppen, løbe eller gå en tur. Det mindsker nedturen.. det kan tage lidt tid før ens krop kommer i balance igen, men mad, væske, søvn og motion har en del at sige.
Hvis man stadig har uløste problemer fra en meget hektisk måned i sit liv, vil det også være en god ide at få bearbejdet dem, eller snakket om de problemer.
Du skal nok komme dig over nedturen, men det tager nok lidt tid.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: sydschlaraffenland
Uden selv at have erfaringer med hverken GHB- eller GBL abstinenser, tror jeg det er ret normalt.

Hvis ikke jeg tager helt fejl, skyldes nedturen det man kalder "dopamin rebound".

//blazR

Junior medlem

Der bliver heldigvis taget Professionel hånd om månedens elendighed, så der kan jeg ikke klage:-) .... regner med at jeg er ved at være over det væreste.. fik sovet hele formiddagen, har spist sundt og godt i 2 dage nuO:-) og har brugt hvad der føles som 100 dage (i går og i dag) på at være aktiv... tror hjemmet er så rent at man kan spise over alt uden at få skidt med, og har travet vores nabolag tyndt så snart jeg følte trang/nedtur... det eneste jeg nu har er at jeg ryster som et espeløv.. har ALDRIG før prøvet at tage noget hver dag, når det har været vildest har det været 2 gange på en måned

Junior medlem

For mig at se er det et spørgsmål om energi. Citerer man Chris McDonald (<3) lyder det, at nu mere energi man har, des gladere er man. Nu mindre energi, des ringere. Depressanter, lige så vel som de fleste (alle?) psykoaktive stoffer, påvirker ens energibalance, gør en 'smadret' på den ene eller anden måde. Intuitivt giver det god mening: Kroppen skal jo bruge ekstra energi på at bearbejde stoffet, bruge ekstra energi på at kontrollere basale motoregenskaber, at holde styr på tanker (som ved psykedeliske stoffer, etc).

(For resten, det er overhovedet ikke videnskabeligt det jeg siger her. Det er blot baseret på mine egne erfaringer og Chris McDonalds lære.)

TL;DR, man mister sin 'livsenergi', (zzZzz-ord), ved at tage stoffer, og så får man nedtur. Derfor er det pisse godt, at du spiser en masse mad, får sovet og gået en masse ture! Mere skal der måske ikke til

Junior medlem

Så tror jeg at vores grønthandler får en ny fast kunde.. sportsbutikken får solgt nogle flere løbesko og sengen bliver så benyttet som den skal:-) :-) noget positivt er der altså i den her nedtur... jeg kommer i form, udvikler kæmpe fortænder og bliver endnu slanker end jeg er nu.. JAAAAAA:-) :-) :-)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Godt! hæng i! Få skovlet en god potion mad ind, din krop har brug for de kcal, få udløst nogle endorfiner vha motion og få din søvn.

6990 ulfborg
Ullsgade 4a

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]