Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 06 maj 2025 11:11

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hej skal jeg plukke alle svampene eller kun de store og lade de små blive tilbage og vokse sig størrer ???

Har lagt et billed ind så i kan se mit kit og hvor store de er. Har nemlig ikke helt styr på det i nu. For vil for guds skyld ikke fucke det hele op! På forhånd tak :)

http://img94.imageshack.us/img94/3469/svamp1.jpg

Medlem

Du kan roligt plukke de store nu! De ser fine ud! :-) og bare lad de små blive så de kan vokse sig større i løbet af et par dage. Btw. Husk at vaske hænder!! :)

Medlem

Geografisk sted: dyre haven
Golden teacher?
.. De ser godt ud, de store er i hvert fald klar til at blive plukket!

Donny: "why are you wearing that stupid bunny suit?"
Frank: "why are you wearing that stupid man suit?"

Junior medlem

frækt det gør jeg med det samme så :) nope det er thailandske

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Strawberry Fields
Den længst til venstre har nok stået lidt for lang tid. Du skal helst plukke dem inden hatten begynder at vende vrangen ud, ellers begynder der at vælte sporer ud.

Junior medlem

nope thailandske og det blev til 99,1 g friske ved kun de store. men lige et sidste spørgsmål, når nu de resterne små svampe har vokset sig ca lige så store som dem jeg plukket idag. er det så man skal "dunke" kittet ?? så det bliver klar til en ny omgang ?

Junior medlem

tak for de gode svar. Men det altså så kun når det er thailandske svampe man skal plukke dem inden de åbner sig ??

Junior medlem

Har lige læst at nogle ikke sprayer vand i deres kits hverdag? som jeg eller har læst man skulle fra den hjemmeside jeg købte dem fra ? eller er det måske kun de thailandske svampe man skal spraye hver dag??

Medlem

Ja, når resten af de små svampe har vokset sig større (Det er ikke sikkert de bliver lige så store som de andre i dit kit), kan du høste dem og derefter dunke kittet. Det er vigtigt at du fjerner aborter (små svampe der ikke er blevet til noget), og eventuelle rester fra de andre svampe (hvis f.eks en af svampene er knækket ved roden, når du har prøvet på at vriste den fri), så du ikke risikerer at det forrådner.

Med hensyn til at spraye sit growkit med vand, så er der vist delte meninger om det. Jeg har slet ikke sprayet mit kit med vand, og det fungerer fint. Hvis der er kondensvand på siderne af posen, burde det være nok.

Det er bedst at plukke svampene inden hatten folder sig helt ud, da svampen da smider sporer, hvilket resultere i sortfarvede svampe. Jeg plejer at plukke mine når de lige har smidt sløret.

Junior medlem

helt sikkert :) da jeg høsted dem igår var der jo stadig en del små tilbage. nu idag er de der allerede 1-2 cm store og der er alligevel halv mange. mit spørgsmål er så skal jeg lige give dem resten af dagen til og vokse i ? ellers skal jeg plukke dem nu og sætte den til og dunke ? for Man siger jo at der skal dunkes efter hver høst ikk ?

Medlem

Hvis der er mange og de stadig vokser, så ville jeg vente med at høste dem til de har vokset sig større. Derefter kan du dunke. Det er ok at høste svampene løbende, i takt med at de vokser sig store.
Citat:
Man siger at der skal dunkes efter hver høst

Det er kun når du har høstet alle svampene. Ikke hvis du har høstet halvdelen. Når resten af dine halvstore svampe har vokset sig færdige, vil der sikkert være nogle bitte små svampe der er begyndt at skyde op. Dem kan du så fjerne, og så dunke kittet.

Junior medlem

Arh mange tak for svaret champ :-)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]