Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 06 maj 2025 10:44

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hej folks!
Jeg ligger inde med 15-20 gram tørrede psilocybin svampe, der er et år gamle. De har været opbevaret lufttæt i mørke, har I nogen idé om de stadig kan være potente? Tænker at jeg vil prøve en 5-7 gram - men det kan hurtigt blive lidt af en overraskelse, hvis de stadig sparker røv. Det er ikke Cubensis - Men jeg kan faktisk ikke huske det specifikke strain. Golden Teacher eller McKennai?

På forhånd tak :)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

De sku gerne stadig være ret så potente.

De eneste svampe jeg har læst om, som hurtigt mister potens ved tørring, er azurescens. Og hvis du spiser 5-7g tørrede normalt, så er det ihvertfald ikke dem du har fat i. :)

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: På bunden af havet
har selv nogle svampe liggende der er 2 år gamle, de virker stadig fint. selvfølgelig har de mistet lidt potens men ikke noget betydeligt. 5-7 gram lyder lidt voldsomt hvis du ikke er vant til disse doser, har personligt aldrig taget mere end 3,5 gram.

Junior medlem

Wouw okay - ja. Så er jeg sgu glad for, at jeg spurgte!
Plejer heller ikke at tage 5-7 gram. Det var egentlig bare i den forventning, at de nok ikke var så potente længere. Så tror jeg da vidst lige, at jeg skruer dosen lidt ned ;) McKenna dosen må vente til jeg har 'vænnet' mig til entheogener igen.

EDIT: Iøvrigt var jeg af den opfattelse af Cubensis indeholdte et enzym, der nedbrød psilocin? (eller var det azurescens?) Mener at have læst det i Dale Pendells Pharmako - Gnosis.

Medlem

Hvor meget vejer en enkelt tørret svamp ca :) ?

Junior medlem

0,3 gram vil jeg tro.
Synes gerne 2 gram plejer at være 6 'voksne' svampe.

Medlem

Okay, mange tak :)

Medlem

Ano: Anskaf dig en vægt! Det er ikke til at sige hvor meget en tørret svamp præsis vejer, da de varierer i størrelse. Og du kan få et vildt trip hvis du går ud fra at 1 tørret svamp vejer 0,3 g. hvis den faktisk vejer 1 g.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: På bunden af havet
Den største svamp jeg høstede vejede 39g som frisk. så brug en vægt som ludvig siger.

Medlem

Det var ikke derfor jeg spurgte, sidst jeg rodede med det, endte jeg i en psykose, og der brugte vi ikke vægt. Derfor jeg ville høre hvad de ca vejer :)

Medlem
Brugeravatar

Det er godt nok dårlig HR gufBerg!

Du skal have fat i en vægt, Ano! Du kan sagtens købe en fin vægt til 100 kr. 0,1 grams intervaller er fint, men en 0,01 koster ikke alverdens mere og du vil kunne bruge den til meget mere..

Junior medlem

Slap af, Annuller. Jeg sagde vil jeg 'tro'. Med andre ord tror jeg, at Ano har et hovede og er i stand til at bruge det. Jeg kender ingen, der ville tage en dosis psilocybin baseret på et rudimentært gæt fra en fyr på internettet. Skal vi også inkluderer en LD50, så vi kan sikre os at folk ikke æder flere kilo af stadset og dør af en overdosis?

EDIT: Okay, det lød lidt vredere end nødvendigt :) - Vi bør blot gå udfra, at brugerne herinde besider en nogenlunde intelligens.

Medlem

Ano skrev:
Citat:
Det var ikke derfor jeg spurgte, sidst jeg rodede med det, endte jeg i en psykose, og der brugte vi ikke vægt. Derfor jeg ville høre hvad de ca vejer :)

Det er ikke til at sige. fra 0,1 til 3-4 g. alt efter størrelse. Det lyder ikke sjovt med psykose! Hvordan har du det i dag?

Medlem
Brugeravatar

Det er jo stadig gætterier, og der er også andre end Ano der læser dette topic, som måske kunne finde på at bruge dit 'doserings forslag'.. Du kan ikke bare gå ud fra at folk ikke vil bruge dit råd, og Ano tog også dit svar for gode vare ser det jo ud til. Der er ikke nogen standart vægt på svampe, så det med 6 svampe plejer at være 2 gram er stadig ikke et godt råd.

Junior medlem

I beg to differ. Jeg kan ikke tænke for andre. At gå efter den hypotetisk laveste fællesnævner er imo grunden til, at amerikanere idag kan sagsøge firmaer fordi de ikke vidste, at en kat ikke kan tørres i ovnen. Jeg synes, at usikkerheden i mit gæt er implicit og let forståelig.
Men Ano: Jeg håber ikke, at du havde tænkt dig udelukkende at bruge mit estimat ang. svampevægt. Hvis du føler dig misinformeret, så undskylder jeg.

Medlem

Ano skrev:
Citat:

Det er ikke til at sige. fra 0,1 til 3-4 g. alt efter størrelse. Det lyder ikke sjovt med psykose! Hvordan har du det i dag?

Tjoeh, nogenlunde, har et par timer ind imellem hvor jeg er meget paranoid/angst, det er dog meget sjældent efterhånden. Engang hver 3. måned tror jeg, hvor tankerne bare kører for fuld skrue.
Er heldigvis blevet bedre til at få styr på mig selv, så jeg ikke havner i panik stadiet som tidligere.
- Det første par måneder af min psykose var slet ikke sjov, det kan i store træk sammenlignes med et voldsomt bad trip på svampe, der bare fortsætter fra du står op til du går i seng.
Ellers kæmper jeg med et meget misantropisk forhold til folk og udover det nogle synsforstyrrelser der udfolder sig i HPPD - visual snow og silhuetter.

Medlem

Annuller & gufBerg:
Nu skal i ikke slagte hinanden fuldstændig:)
Jeg var bare nysgerrig på hvor meget de vejede, og har ikke tænkt mig at spise svampe igen, sidste gang var en gang for meget.
Ville bare høre, for vi delte en god håndfuld til 3 personer, da jeg tog det, og jeg synes dosen så rimelig heftig ud.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: sydschlaraffenland
Edit: her havde jeg skrevet noget vås hvor jeg havde forvekslet Ano med trådstarter.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]