Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 18 jul 2025 19:03

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hey folks.
Skal ryge noget skunk, har røget før men aldrig selv lavet.
Er total presset, så vil gerne have en god ryger, ryger normalt det der svarre til en færdiglavet for en fiffy på staden.
Men skunk "fylder" jo helt anderledes.
Har taget op af hvad der ca svarre til en 50'er.
Hvordan skal forholdne være mht. skunk/tobak ?

Medlem

Jeg ville lave den 70/30 skunk/tobak. men alt fra 10/90-100/0 kan også sagtens lade sig gøre.

Når jeg har lavet skunk joints har jeg altid bare puttet en lille sjat tobak i, for at få den til at brænde bedre.
ca en halv cigaret til et halvanden smøgs cone.

Medlem

Mix det skunk du gerne vil have i, og tag en smule tobak..

Medlem

kommer også helt an på kvali

Junior medlem

gik straks igang med 70/30
Det er perfekt :)
det er en lille 110'er så kvali skulle være ok :)

Et andet lille spørgsmål, er samtidig ret oprevet idag, synes ikke lige jeg kan "chille",
Er det fordi det er skunk og ikke hash at jeg har det sådan, eller spiller psyken virkelig så meget ind at jeg i stedet for at chille "freaker" helt ud og har mange ticks osv. ?

Medlem

er du ikke vandt til at ryge det grønne for det er en mere high og ikke sådan sofa lukker

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Gartneriet
Som svar på dit spørgsmål vil jeg sige det er meget normalt.
Jeg bliver selv forvirret og underlig i hovedet og laver mange små ryk i kroppen. Ruster også lidt i kroppen og især hovedet. Men er sikker på det er fordi jeg har altid købt og røget tjald og meget sjældent skunk.

Tjalden giver mig den gode chiller og jeg føler mig altid godt tilpas. Har dog lige røget noget god tjald på min bang og lige nu har jeg den der underlige effekt fra skunk. Sikkert nok fordi det er lidt tid siden jeg sidst har røget på min bang og ikke har røget noget siden mandag.
Og så selvfølgelig fordi tjald normalt gør en stoned og afslappet og skunk gør en mere høj og energisk.

Hvis der er andet mht. dit spørgsmål så skyder du bare løs :)
Mvh

Junior medlem

Crap .
Har aldrig rigtig sat mig ind i skunk, ØV!
Har bare brug for en chiller, ikke en optur :P
WHatever, kan man godt ryge nok til at man bliver træt og sover ?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Gartneriet
Tjaah det kan du vel godt :)
Ellers få lidt at spise og evt. drikke et par øl. Syntes øl giver et godt lille buzz når jeg er for skæv og vil falde lidt til ro. Plejer gerne at bunde en guld dame og så nyde nummer 2 :) - Husk dem på dåse er bedst ;)

Hvis du har mulighed for det så smid dig på sofaen med et tæppe og sten et eller andet i tv :)

Mvh

Medlem

Crap .
Har aldrig rigtig sat mig ind i skunk, ØV!
Har bare brug for en chiller, ikke en optur :P
WHatever, kan man godt ryge nok til at man bliver træt og sover ?

Når jeg har røget skunk har jeg altid været sådan høj, let, små-euforisk, og efter 3-4 timer begynder jeg at blive træt og sløv, synes du skal sætte en grineren film på, nyde din rus, og prøve at sove bagefter:)

Junior medlem

Tak tak :)
Tja, synes ikke jeg kan få den ønskede rus ud af det, men whatever.
Sådan er det bare :)

Medlem

jeg ville ellers til enhver tid ryge skunk frem for hash :)

Junior medlem

ok :)
Men vil gerne bare "sove",
Kan ikke sove osv. så regnede med en ryger ville hjælpe på at jeg havde det skidt med en masse og lægge mig i seng ;)
Synes skunken gør mig for kvik

Junior medlem
Brugeravatar

Det skal slet ikke mixes ;)
Alt hvad der er grønt skal ryges rent :cheers:

Bambi

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Island of Wak-Wak
Det kommer helt an på drøjden af det skunk du har og din tolerance. Personligt kommer jeg 70/80% af en ristet smøg i per 125mg så er jeg sanseløs skæv i 3 timer. Men det er også ret drøjt det jeg har fat i. Godt råd start lavt medmindre du ved det er noget knap så godt. Der er sjællet behov for store mængder. Forholdet imellem tobak og skunk er lidt op til dig, er der for lidt tobak er det svært at ryge og ret stærkt. Er der for meget er det lige omvendt. Rent virkningsmæssigt gør det også en forskel har du en joint med 90/100% skunk vil meget at skunken ryge selv dvs, uden at du får det ned i lungerne fordi det ikke brændet optimalt. Det jeg har kan slet ikke ryges rent i joints, jo det kan det men så går det meste up in smoke og jeg skal tænde kostant og hele tiden, samt at det ikke smager som jeg kan li det.

Prøv dig frem. Smagen er den vigtigste faktor for mig. Der er som regel et punkt man finder frem til med lige det batch og den sort man nu lige har fat i, hvor balancen gør at det smager perfekct er blødt og behageligt og virker som ønsket.

Junior medlem

ja okay :)
Tror bare jeg holder mig til de små hårde klumper fremover ;)
Men tak for hjælpen folkens.
Det er rart nok at der findes sådan nogle forummer.
Lider nemlig af angst, så er det rart at vide jeg gør det rigtigt (Det andet kan trigger en dårlig reaktion hvis jeg er i tvivl om hvad jeg laver).

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: KBH
der er jeg lidt uenig med dig DoYouSpeakWak. Hvis jeg bruger mere end en halv cigaret synes jeg at skunk smagen bliver svagere, en hel del faktisk. Især med sådan en lav dose.
Det med at det er stærkt at ryge uden tobak er rigtig nok, men det problem kan jo løses ved at ryge pot :O så er tolerance-"problemet" også løst.
Men at det er svært at ryge, og at man konstant skal tænde op i sin All-Green joint, er dog ikke sandt. Hvis den skunk man har fat i er tør, brænder det fint. Og hvis det er grindet ordentligt (med en grinder) brænder det næsten lige så godt som en cigaret.

Hvis man ikke ejer en grinder, er det sandt at det brænder dårligt. Uanset hvem man er bør man investere i en grinder, det gør rygeoplevelsen MEGET bedre.

Btw, hvilken vægt bruger du DoYouSpeakWak?

Go' ryger herfra :joint:

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Det har vel også lidt at gøre med sativa/indica' mængden samt mængden af cannabinoider i skunken? Jeg har røget noget meget potent sativa skunk som var så ringe til afslapning. Rusen var utrolig ustabil og faktisk på grænsen til ikke at være rar. Fandt så ud af at en mild pind med skunken + alkohol var virkelig godt til bytur/fest.

Efter at have "erfaret" mig lidt mere i skunk-verdenen, har jeg anskaffet mig noget White Rhino(homegrown) som er høstet sent = flere cannabinoider som gør den mere sløv i det. Denne er perfekt til at falde i søven på hvis en rytme er fucked samt bare slappe af.
Røg det for at falde i søven mens jeg havde 24-timers eksamen, og det hjalp virkelig meget, da jeg var pimped op på kaffe og stod til ikke at få noget søvn.

Tjald påvirker mig bare rigtig meget dagen efter, men kan så tilføje at de dealers der er sælger noget ringe noget. Så kan jo være derfor.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]