Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 23:09

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 35 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Medlem

Nu skal i høre min historie og måske i har nogle gode råd til mig.

Det hele startede for lidt over en måned siden, hvor mig og en masse venner skulle i byen og dertil skulle vi have noget amf. Jeg havde prøvet det nogle gange der, men ikke i store mængder. Så tog jeg ca 1 gram til den aften og fik lidt ondt i brystet, ved hjertet. Tænkte helt vildt meget på det og guidede sikkert også mig selv lidt op.
Så en uge efter var der sidste skoledag, og igennem hele dagen og natten tog jeg ca 2gram amfetamin. (Det have grønt skær men virkede pisse godt og smagte stærkt af amf) Så fik jeg lidt brystsmerter om aftenen, de var ikke slemme, bare som om der er et reb rundt om mit hjerte. Det var så det, men i en uge efter min sidste skoledag havde jeg ondt i brystet og følte ikke jeg kunne trække vejret nok, så jeg tog til lægen og hun lyttede på mig, tog blodprøve og en EKG scanning. Alt så normalt ud og jeg fortalte jeg havde taget amfetamin og dertil sagde hun at det var ude af kroppen og ikke havde lavet noget skade. Jeg stolte på hende som man normalt gør ved sin læge og tog hjem. Nu her, lidt over en måned efter har jeg stadig åndenød og brystsmerter, har været ved vagtlægen en gang og han gav mig en astma inhilator. Den virker fint, men når jeg vågner om morgenen hoster jeg og har meget åndenød til jeg tager den. (Fik den fordi jeg har allergi, og han TROR det er en allergisk reaktion)

Og btw, FEDT FORUM! Har lært mig så meget om alle forskellige rusmidler og givet mig respekt!
Pas nu på jer selv alle sammen! :)

Medlem

Sidste skoledag... altså du er 14-15 år?

Medlem

Jeg er 17.

Junior medlem

Fik samme symtomer første gang jeg tog coke. (Ved godt det var amf du tog)
Jeg fik bryst smerter kan føles som om det var hjertet. Samt lidt hoste.
Dette er ikke skadeligt. Hvis du er ryger kan dette være en af dine grunde. Man ryger generelt meget mere når på er påvirket. Og dine lunger er på overarbejde og skal af med noget af alt det tjære der har sat sig.
Når du er nervøs spænder du automatisk i dine muskler især i ryggen som er forbundet med dine bryst muskler
Prøv at slap af, gå en tur det løsner op
Det skal nok gå væk.

God weekend

Medlem

Tak for det beroligende svar :).
Har nu stadig tænkt mig at tage til lægen igen hvis det nu fortsætter! Jeg har tit ondt i venstre skulderblad. Og jeg ryger men prøver at stoppe :).
Og når jeg tager coke er det kun nogle gange jeg får smerter.

Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Inside the animal
Jeg fik bryst smerter kan føles som om det var hjertet.
Dette er ikke skadeligt.

Det var en meget skråsikker udtalelse. Du kan jo umuligt vide, hvad der foregår i hans krop. Faktum er, at stimulanser er belastende på kredsløbet, så det kan i nogle tilfælde godt være skadeligt

Junior medlem

Prøv at læg mærke til næste gang du tager amf eller coke ( hvis du gør)
Du ryger mere end du tror.
Har tit haft en tændt smøg i hånden og tænk jeg skal snart ryge igen.
Selvfølgelig skal du tage til lægen hvis det fortsætter. ;)

Hvor meget af din energi bruger du på at tænke på dit problem der?

Junior medlem

Jeg fik bryst smerter kan føles som om det var hjertet.
Dette er ikke skadeligt.

Det var en meget skråsikker udtalelse. Du kan jo umuligt vide, hvad der foregår i hans krop. Faktum er, at stimulanser er belastende på kredsløbet, så det kan i nogle tilfælde godt være skadeligt

Ja det er rigtig. Jeg gik også til lægen og fik tjekket mit hjerte og tage blodprøve.
Ligesom tråd starter.

Medlem

Jamen for eksempel hvis jeg sidder og spiller Diablo tænker jeg mere over det end hvis jeg måske er en tur i aalborg for at shoppe.
Og når jeg tænker over det bliver det bare slemmere. Føler jeg er nødt til at trække vejret igennem munden, hvilket jeg også nogengange er, da min næse bliver stoppet af mit allergi, og det kan jo også give ømme ribben, am i right?

Junior medlem

Hvis du trækker vejret gennem munden ilter du ikke dit blod nok. Og hvis du kigger ned af din brystkasse er det kun den der løfter dig. Man skal trække vejret med maven og det gør du nemmest med næsten. Dybe træk gennem næsen
Din underbevisthed "plejer" at trække vejret for dig. Det er det du selv prøver nu, fordi du er nervøs.
Skal ikke kunne svare på din allergi og hvad det kan have med det at gør ;-)

Medlem

Ja tænker meget på det nu nemlig! Men det også svært når min næse er stoppet helt til :).
Men har lovet mig selv én ting, og det er ikke at tage Amf mere. Det alt for urent til jeg tør udsætte mig selv for det.

Junior medlem

Næsespray ;-)

Et lille trick som er nemt og virker

Gå ud og find en elastik i skuffen.
Tag den rundt om dit håndled ikke så den sidder stramt.
Tit og ofte når mennesker får negative tanker
Er hjernen kørt i stilling lang tiden inden du tænker den negative tanke og det kan være svært at flytte fokus.

Når du får de negative tanker eller kan mærke de er på vej
Tager du fat i elastikken hiver ud og slipper, så den klasker mod din hud
Der vil blive sendt signaler op til din hjerne om der sker et eller andet
Og den flytter lyn hurtig fokus til dit håndled. Altså glemmer den det tanke mønster du var/er inde i.
Det kan godt lyde lidt spøjst men det virker.
Bruger det selv hvis jeg er på vej ned.

Dette kan også virke hvis man er ved at få bad trip og er påvirket.

Medlem

[quote="Vipen » 07 jul 2012 16:18"]Hvis du trækker vejret gennem munden ilter du ikke dit blod nok. Og hvis du kigger ned af din brystkasse er det kun den der løfter dig. Man skal trække vejret med maven og det gør du nemmest med næsten.

hvis det kun er din brystkasse der "løfter" sig, når du trækker vejret igennem munden. så er det fordi du ikke trækker vejret ordenligt. når man meditere for at finde sig selv eller for at komme på et lille trip, så er det KUN munden du bruger til at trække vejret, altså er det faktisk den bedste måde at trække vejret. også logisk set, du kan trække meget mere luft ned med munden end med næsen.

ikke noget negativt herfra, ville bare lige rette dig.

Medlem

Mikael, når man trækker vejret gennem næsen trækker man vejret helt ned i maven, og når du trækker vejret med munden kun, trækker du det kun ned i lungerne.

Medlem

så er det fordi i ikke trækker vejret ordenligt, når jeg trækker vejret med munden, så er det ligesom at jeg trækker vejret med næsen. den eneste forskel er, at når jeg bruger munden til det, får jeg mere ilt i blodet, og kan slappe meget bedre af.

hvis du skal lære at meditere af en munk, ville han sige det samme.

Medlem
Brugeravatar

Jeg led af det samme i ret stor grad da jeg var amfetamin-misbruger for en del år siden -astma inhalator gjorde det også for mig.

Jeg er dog temmelig sikker på at mit var psykisk betinget og hang samme men den angst, som afm provokerer frem hos mig, også i en del tid efter.

Da jeg havde et regulært misbrug, tog det 5 mdr i døgnbehandling før problemet var helt væk i angstprovokerende situationer (at være sammen med mange andre).

Så mit bud er at din psyke har fået en på lampen af dit amf-trip. Men jeg er ikke læge, så det er kun et bud.

Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Inside the animal
Mikael, når man trækker vejret gennem næsen trækker man vejret helt ned i maven, og når du trækker vejret med munden kun, trækker du det kun ned i lungerne.

What? "kun ned i lungerne"? Hvad havde du ellers tænkt dig? Man trækker ikke vejret 'ned i maven' :?

Medlem

http://www.skab-din-egen-sundhed.com/traek-vejret.html

"Når du trækker vejret gennem næsen, så opvarmes og fugtes luften, så den ikke skader dine lunger.
Samtidig fjernes både større og mindre partikler fra luften. De større partiker fjernes af hårene i næsen og længere oppe i næsen fjernes de mindre partikler.
Hvis disse partikler ikke fjernes, ryger de i lungerne, hvor de kan gøre skade."

Så træk vejret
* gennem næsen
* helt ned i maven
* og spænd helt af i udåndingen

Medlem

And btw. Tag lige et kig på dette! Det er da lidt vildt.

http://www.buteykoclinic.dk/mundaanding/

Medlem
Brugeravatar

And btw. Tag lige et kig på dette! Det er da lidt vildt.

http://www.buteykoclinic.dk/mundaanding/

Meeeen kan man nu stole helt på det? Der er jo altså også genetiske faktorer der spiller ind i hvordan man er bygget.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 35 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]