Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 jun 2025 17:17

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hey, Under Alkymistens hjørne har jeg et topic over en Vaporizer jeg er igang med at bygge :D

Først ville jeg bare bygge den sådan at man bruger en lighter nedenuder for at lave dampen. Ligesom "Eagle Bill's Shake & Vap pipe" Men nu vil jeg indbygge en batteri dreven varmekilde i den :mrgreen:

Når jeg Googler "Verdampfer" <- tysk, heating element, fordamper, vaporizer heating element, etc. så kommer der en masse produkter frem, Bland Andet E-Cigarret vaporizers..

Jeg skal bruge en Batteri dreven en, fordi den skal med ud og rejse.

Hvormange grader skal jeg ha for at dampen opstår? Dampen må gerne opstå hurtigt da :mrgreen:

Junior medlem

På et forum fandt jeg "anywhere from 365 degrees to 390 degrees." Hva sir i?

Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Geografisk sted: Acidophilic environments
Hvad vil du fordampe? Hash? I såfald skal du undersøge cannabisplantens psykoaktive molekylers fordampningstemperaturer (kogepunkt). Disse vil give dig et godt estimat for temperaturen, du skal opnå med din apparatur.

Produktet du vil fordampe er key. Hvis det ikke er hash, men fx. DMT, så undersøg da fordampningstemperaturen for DMT. Hvis det er en hel række stoffer du vil efterprøve den med, kan du være heldig at alle fordampningstemperaturer ligger i samme boldgade. Hvis ikke, kan det være praktisk med mulighed for at justere temperaturen, da visse molekyler kan blive ødelagt, hvis temperaturen er for høj.

Senest rettet af syreperlen 10 jul 2012 15:52, rettet i alt 1 gang.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: hasselager
det gælder om at ramme punktet hvor der er varmt nok til at de æteriske olier fordamper men samtidig en lav nok temperatur således at bladmateriale ikke begynder at antænde/ryge da det jo ikke er røg man ønsker

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det må være fahrenheit du har fundet der, uden at jeg lige har regnet efter.
I Celcius er det fra 180 til 230 grader typisk, alt efter hvad den skal kunne dampe.

Det du skal finde er et keramisk varme-element. Tag evt. et kig på dem der sidder i Silver Surfer, eller Da buddha vaporizers.
Så vidt jeg ved sidder den slags legemer i loddekolber af god kvalitet. Om du kan få dem til at køre på batteri skal jeg ikke gætte på, men de bruger ikke voldsomt meget strøm(25w).

Junior medlem

Good points :)

Det var nu mest Weed og skunk jeg tænkte på at vordampe. Altså grønt :p

Overvejede ikke virkelig at hash kunne være en option :o Det ville squ være nemmere med hash fordi jeg skal ud og rejse i Europa.

Indbygge en temperaturmåler og justering?

Medlem
Brugeravatar

På et forum fandt jeg "anywhere from 365 degrees to 390 degrees." Hva sir i?

THC's kogepunkt ligger på 160 grader celsius, så jeg tror ikke der vil ske noget ved at få den til at varme med 190 grader for en hurtigere fordampning. Mener også det er omkring denne temperatur jeg har haft volcano vaporizer på de gange jeg har prøvet sådan en.

Junior medlem

Nogen Ide om hvormange sekunder det kommer til at tage? Alt relativt til varmekilden, mængten og størrelsen af glasset ofc.

Størrelsen af glasset bliver nok omkring det 1½-2 gange af en "lightbulb".. Medmindre I vil anbefale mindre.

EDIT:

Fandt dether: http://www.instructables.com/id/Make-a-battery-powered-soldering-iron/

Hva synes i?

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Du kan købe 24 volts loddekolber som reservedel til loddestationer, altså uden transformator og holder og alt det. Det tror jeg er vejen frem, for hvis du sætter et sted mellem 6 og 12 volt til den tror jeg fint du kan ramme de 190 grader. Det vil et billigt grilltermometer iøvrigt kunne fortælle dig mere om.

Idag kan vi dø af at elske med hinanden
Så vi lever som vi gør. fordi vi ved vi' på spanden
Verden er for fuld af lort, til jeg kan sortere
Så jeg prøver bare på at få mit liv til at fungere

Dedikeret medlem
Brugeravatar

www.instructables.com/id/How-to-Pick-th ... ron/?f=m60 jeg vil bare lige Være sikker på at du ikke misforstår mig. På den side jeg linker til kan du se et billede af en typisk loddekolbe, og den del som bliver varm er metal, men inde under det metal kan der sidde et keramisk varme element. Det var bare så du ikke tror at jeg mente du skulle bruge en loddekolbe spids som varmelegeme..

Junior medlem

Det er jeg klar over Mr.Cookie :)

Det har ikke noget med dit post at gøre ^^ No worries

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: KBH
mig og en kammerat har haft lavet en af en gammel loddestation med variabel varme indstilling fungerede fint.. vi brugte en keramik skål fra en cigaret tænder som skål til det vi fordampede fungerede dog ikke helt optimalt .. har man mulighed for at få bøjet/støbt en i kobber så tror jeg det er vejen frem...

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]