........ så du siger at hvis du rent faktisk havde vist noget om risikoen ved at tage stoffer, da du tog stoffer, var du nok blevet sindsyg ?..
Jeg kender en gut der fik en psykose under en cannabisrus, om det var en hashpsykose ved jeg ikke, men jeg var til stede da det "rablede" og han havde røget hash hver dag fra han var 14-15 til 23 år, og han var da nok det mennesker jeg kender der mindst gik op i "psykoser og psykiske sygdomme".
Jo du har nok ret i at folk bekymre sig for meget om det, men man må jo snakke om det man er bange for - for at få forløst det, bare fordi psykosen ikke har ramt dig eller dine venner betyder det jo ikke den ikke findes...så er der heller ikke fisk i havet, jeg tog et glas vand forleden fra det og kiggede, og der var ingen fisk

Men er det ikke kun godt at folk blive oplyst op risikoen ved brugen omkring stoffer istedet de skal gå rundt og tage dem og ikke ane hvad der kan ske !?!
Jeg skrevede jo "Er også godt klar over at det er godt man ved hvad der kan ske når man tager stoffer,"
Du må ikke misforstå, jeg siger blot at havde jeg vidst meget om psykose når jeg spiste svampe hver weekend, så havde jeg noget gået i panik mange gange, fordi når jeg kigger tilbage så var nogle af mine trips ikke så gode, men jeg havde så lidt forstand på psykiske-bivirkninger(psykose og lign.) at jeg tænkte slet ikke "shit, nu får jeg psykose og bliver sindssyg", og derfor blev det nemmere at håndtere det....
Det er heller ikke min mening at psykose ikke findes, og slet ikke at det ikke er et alvorligt problem, jeg synes bare at folk der har oplevet en lille smule paranoia tænker med det samme "shit, jeg får psykose nu", og det kan jo ikke være godt for en....
Man skal lære at håndtere alle sine trips, gode og slemme, uden at tro at man får psykose bare fordi man har hørt så meget om det. Det er jo sådan at ens tanker påvirker en rigtigt meget når man er på psychedelics som svampe eller LSD, og hvis bekymringer for Psykose eller lignende ligger i mans hoved i forvejen, så kan det jo gå helt galt.
Hold kæft det er sværere end jeg troede at forklare hvad jeg mener på dansk, har kun boet her i 2år