Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 13:31

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: smerter
Medlem

Hej psy.
Jeg har lige et lille spørgsmål. Jeg har taget amf og cocain mange gange, og de første gange mærkede jeg ingenting.
Så her for en måned siden tog jeg amf og der fik jeg små brystsmerter, og har haft ondt lige siden. Lægen har taget ekg, og der var ingenting galt. Jeg tror selv det er angst, da jeg kun mærker dem når jeg tænker over det. Og lige siden har jeg haft smerter når jeg sniffer. Er det angsten og fordi jeg tænker over det, eller kunne det være andet? Er 17 år gammel.

Titel: Re: smerter
Medlem
Brugeravatar

Stimulanter er hårdt for hjertet og blodomløbet. Det er højest sandsynligt det du kan mærke, så hold godt øje med at du ikke får for høje doser, hvis du virkelig vil tage det.

Medlem

Hej

Amfetamin er jo en kraftig stimulans og øger ens puls og blodtryk mm. Når man er på kraftige stimulanser som amfetamin kører ens krop på højtryk, især hvis det er store mængder man indtager.

Jeg synes du skal tage dine brystsmerter meget seriøst, og holde dig fra stærke stimulanser som amfetamin og kokain i et godt stykke tid, også selvom din læge siger der ikke er noget galt.
Det symptom du oplever er din krop der prøver at fortælle dig noget: At den har kørt på højtryk, og har brug for at komme ned i gear, og slappe af. Dine brystsmerter er ikke nødvendigvis farlige, men de er der for at fortælle dig noget.

Jeg har selv oplevet brystsmerter efter at have brugt amfetamin. Foruden at holde en lang pause med stimulanser, så hjalp gåture, motion (ikke hård motion, men letmotion) sund mad og masser af hvile og søvn.

Tjek denne tråd. Der er en som oplever det samme som dig http://www.psychedelia.dk/forum/viewtopic.php?f=4&t=41351

edit: Jeg var vist lidt distræt i går. Lagde ikke lige mærke til det var dig der havde oprettet den tråd også

Senest rettet af bbbbbb 15 jul 2012 13:00, rettet i alt 1 gang.

Medlem

Har også tænkt mig det at holde mig fra amf for evigt. Hvad gør kokain ved kroppen som er så hårdt?
Og det er mig der har skrevet det forum du linkede til, og det var for at få diagnose.
Det her er bare om jeg burde holde mig fra det for evigt.
Men mig og nogle af mine rigtigt gode venner skal prøve lsd snart, da jeg føler jeg er klar til det, og har læst meget om det.
Mine venner har prøvet det før og er meget erfarende. Føler mig tryk i deres hænder.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: up yours
kokain er rigtig rigtig cardiotoksisk, hvilket betyder at det påfører hjertet en voldsomt stor belastning. hvis du vil ødelægge dit hjerte, pulmonære arterie, lunger, kredsløb og andre organer, så er kokain lige sagen. du er alt for ung til at have den slags problemer. det er overvejende sandsynligt at dine smerter skyldes stimulansmisbruget. det er virkelig bekymrende at du har haft dem en hel måned. jeg vil råde dig til at stoppe omgående, medmindre du vil risikere at gøre uoprettelig skade. du vil helst gerne leve lidt længere end til de 40, ikke?

står den på amfetamin/coke hver weekend? tager du flere ting på en aften? jeg går næsten som en selvfølgelighed ud fra at du også drikker de aftener. så vil jeg bare lige informere dig om at coke + ethanol danner cocaethylen, som også er rigtig slemt for hjertet, muligvis værre en coke alene. så tænk dig nu om.

iøvrigt er LSD også stimulerende, omend ikke i et alarmerende omfang.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Skru ned for stimulansforbruget. Hvis du vil fortsætte så træn dit hjerte op til at være vant til hård belastning - løb f.eks. 20-30km om ugen i en hastighed over de 10km/t i gennemsnitshastighed. Jeg har oplevet samme problem og det forsvandt ved at jeg stoppede forbruget og dyrkede store mængder cardio.

Junior medlem
Brugeravatar

yep....

Senest rettet af haltukjafti 17 sep 2012 08:07, rettet i alt 1 gang.

Medlem

Selvfølgelig sniffer jeg da ikke hver weekend. Gjorde i sidste weekend, og der var det over en måned siden sidst. Jeg kan godt kontrollere hvor meget jeg skal have, og jeg drikker heller ikke imens.

Junior medlem
Brugeravatar

eeeee

Senest rettet af haltukjafti 17 sep 2012 08:08, rettet i alt 2 gange.

Medlem
Brugeravatar

Hvis du er blevet undersøgt af lægen som siger du intet fejler, så fejler du nok intet. Stimulanser kan udover øget pres på hjertet også give paranoia og nervøsitet.

Medlem

Jeg har helt glemt at takke for jeres gode svar :) Det dejligt at i er så seriøse!
Er begyndt at cykle mountain bike. 20km i en skov 2 gange om ugen. Det er noget der får pulsen op, og jeg kan allerede mærke en forbedring. Er også begyndt at spise B12 vitamin, og gå lange ture med min hund for at få samlet tankerne lidt :)
Og så har jeg så lige haft mit første 2-cb trip i dag :) Jeg kan sige jer at det var hyggeligt og sjovt!

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]