Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 05 maj 2025 12:26

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: ja
Hej. Kom til at tænke på noget ubehageligt der skete i vinters, og som jeg aldrig rigtig har fået opklaret. Det drejer sig om nogle ting jeg hørte på en amfetamin-rus. Dette indlæg er mest en historie (dog vil jeg gerne vide hvad der virkelig skete), så lad være med at læse det, medmindre du sidder og keder dig lidt. Altså dette er ikke enormt vigtigt eller spænende ville mest bare fortælle om min oplevelse. Jeg kom hjem en aften hvor jeg havde taget noget der eftersigende skulle være amfetamin, selvom jeg tvivler. Havde prøvet det før, og kunne ligesom sidste gang intet mærke. Pusheren var ret upålidelig. Dårlig HR, ved det. Nå, men da jeg kom hjem i seng var det som om jeg hørte nogle stemmer. MEGET MEGET lavt. Lå først og tænkte på om jeg virkelig kunne høre dem, eller om det bare var stilheden der larmede. Det var ikke rigtige stemmer men mere dyre-lyde og trommer, så vidt jeg husker. Hver gang jeg rejste mig op for at høre hvor de kom fra (kan ikke huske hvorfor jeg gjorde det, da jeg godt vidste det var noget psykisk?) forsvandt de.

Jeg kørte stemningen op, og begyndte at græde ret meget. Jeg var bange for at have fået en hash-psykose, da jeg et par dage forinden havde røget hash (dengang vidste jeg ikke at man kunne få amfetamin-psykoser). Jeg var bange for at lydene aldrig ville gå væk, selvom jeg stadig var i tvivl om jeg overhoved kunne høre noget. Jeg var ikke et øjeblik i tvivl om at selv hvis jeg kunne høre dem, var de ikke virkelige, men det var stadig ubehageligt. Jeg skrev rundt til dem jeg stolede mest på, for at søge trøst. Ingen af dem tog det særlig seriøst. Enten fordi de var "Belinda'er" eller fordi de ikke vidste en dyt om stoffer. Jeg kan huske at jeg græd ret falskt fordi jeg ville have medlidenhed og fordi jeg ville bevise overfor mig selv at der virkelig var noget galt. Og også fordi det føltes godt at græde. I virkeligheden var det slet ikke nødvendigt, og jeg gjorde det mest for at kunne sige: "jeg græd mig selv i søvn". Jeg har altid været meget medlidenheds og opmærksomheds krævende :cry: . Jeg fik den ide at lydene kom fra min nabo, men den tanke slog jeg væk, da jeg følte at lydene var meget tættere på. Det føltes som om den ene kom fra min radiator og den anden kom ude fra min dør. Her skal i igen huske på at jeg ikke var høj. For det blev jeg ikke af amfetaminen.

Til sidst hørte jeg min nabo køre væk i sin bil og lydene forsvandt. Jeg var overlykkelig og lagde mig til at sove. Siden da har jeg ikke tænkt så meget på det, men hvad skete der egentlig? Var det "amfetaminens" skyld? Eller kan det ha' været en slags placebo-psykose? Jeg var jo i tvivl om jeg overhoved kunne høre noget? Hvad tror i? Hvis det var amf'ens skyld, betyder det så at jeg skal holde mig fra alle stoffer fordi jeg har en skrøbelig psyke? Jeg ryger en masse hash og det har ALDRIG givet mig badtrip eller lign..

Tog forresten for ikke så længe siden en HALV pille der skulle forestille at indeholder amf og koffein ( :roll: ). Synes jeg blev en smule frisk og fik lyst til at gå en tur, men jeg er 50-50 på om det var placebo eller rus. Det var self. dumt at tage amf hvis jeg ikke kan tåle det, men tænkte slet ikke på min "psykose-episode" da vi tog pillen. Hende jeg tog pillen med havde prøvet pillerne før og sagde at hun slet ikke kunne styre sig når hun tog en hel. Hun sagde at hun godt kunne mærke det selvom vi DELTE en hel, så kan jeg ikke blive høj af "amfetamin" eller troede hun blot at hun var høj? Jeg kunne ikke blive skæv de første 10-15 gange jeg røg fed, er det måske det samme med amfetamin? Dog skal det lige siges at pillen nok ikke har indeholdt amfetamin - måske noget andet der kvikker op?
Som jeg ser det er der 3 muligheder:
1) Jeg kan ikke blive høj af amfetamin, og min veninde troede bare hun var høj. Min "psykose" var indbildt.
2) Jeg har bare været uheldig med at få for små doser af amfetamin, eller dårlig amfetamin. Måske havde jeg virkelig lyd-forstyrrelser.
3) Jeg bliver høj af amfetamin men rusen er så "kedelig" at jeg bare tror det er placebo.

Indvendinger, råd og besvarelser af mine spørgsmål, tager jeg varmt imod. Alle løftede pegefingre, har jeg fortjent ved godt jeg ikke har været særlig smart. :oops:

Medlem

Tror virkelig bare det noget du bilder dig sig ind. Gør jeg altid når jeg har røget hash, og det er grunden til jeg ikke kan ryge det, for de næste par dage efter jeg har røget, er jeg så bange for at have fået psykose, at jeg ikke kan lave andet end at sove.

Medlem
Brugeravatar

Tak for dit indlæg! Måske har du ret, men dette er kun sket for mig én gang, og jeg plejer bestemt ikke at være bange for at få en psykose!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nordkysten
Beklager min nysgerrighed, men hvor gammel er du regyr?

Medlem
Brugeravatar

Intet at beklage, jeg er 15 og alt for ung til at tage stoffer - ved det.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nordkysten
Tjaaah. Det virker ihvertfald på mig som om, at dit forbrug af substanser indtil nu, mest af alt har givet dig anledning til at bekymre dig en masse og det er da lidt synd, for du virker da ikke helt dum.

Jeg har før oplevet lydhallucinationer, den slags må får i en psykotisk tilstand og forvrængninger af lyd pga. af forskellige stoffer.

Du skal ikke være spor bange for du har fået en psykose, det er ret tydeligt at du nok bare har kørt dig selv op. Man kan overbevise sig selv om mange skøre ting. (:

Du lader til at have en temmelig naiv tilgang til stoffer og det virker ikke som om folk omkring dig har særlig meget at byde ind med heller. Hvis du absolut vil lege med stoffer, så tag at voks lidt med opgaven. Sæt dig godt og grundigt ind i tingene, læs lidt om kulturen bag evt. og find for guds skyld nogle mennesker du kan stole på og regne med.

Bliv ikke endnu et ungt naivt individ der bliver groft udnyttet af en led pusher der kun tænker på penge, det kan bringe alverdens dårligt med sig.

Medlem
Brugeravatar

Jeg har oplevet det samme, bare i større grad og kun i forbindelse med mit amf misbrug. Enten hvor jeg synes jeg kunne høre nogle der skændtes med hinanden, talte grimt om mig eller bare lyde som blev lavet om til bestemte stykker musik.

Det gik væk da jeg stoppede med at bruge amf.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Strawberry Fields
Det lyder mest af alt som noget du har bildt dig ind, altså placebo effekt. Ved rigtige lyd hallucinationer vil du for det meste høre stemmer eller opleve at lyden bliver forvrænget (altså at de lyde du hører pludselig bliver hurtigere eller langsommere, mens tonerne er blevet højere eller dybere). De lyde du har hørt, har garanteret været der, men været meget subtile, og så har du prøvet at overfortolke dem. Blot det, at du til en vis grad har været skeptisk overfor lydene viser, at du ikke har været i en psykose tilstand.

Du siger lydene er kommet fra din radiator og din dør - din radiator kan sagtens komme med nogle lyde, når vandet løber rundt i den, ligesom der kan ske ting og sager udenfor din dør der afgiver lyde.

Men det kunne godt virke som om, at du har en lidt svag psyke. Så vent med at tage stimulanser som speed, der tit gir psykose, og pas især på psykedeliske stoffer - det lyder slet ikke som om du er moden til at prøve en omgang på psykedelika.

Medlem
Brugeravatar

Ok tak for svarene! :)
Tror bare det har været noget indbildning. Og bare rolig, har ikke tænkt mig at tage psychedeliske stoffer endnu.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Et rigtig godt råd, som jeg selv skulle have benyttet mig af, er at vente med stimulanser og generelt, ALLE psykoaktive stoffer til at du er mindst 18 år. Du bliver glad for det i sidste ende.
I teenage årene har man noget så travlt oppe i hovedet, så at overbelaste den med div rusmidler, gavner den ikke just. Det kan blandt andet føre til tidlige depressioner, og angst tilstande.

Du har hele livet foran dig, hvorfor haste med at tage stoffer? :)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Et rigtig godt råd, som jeg selv skulle have benyttet mig af, er at vente med stimulanser og generelt, ALLE psykoaktive stoffer til at du er mindst 18 år. Du bliver glad for det i sidste ende.
I teenage årene har man noget så travlt oppe i hovedet, så at overbelaste den med div rusmidler, gavner den ikke just. Det kan blandt andet føre til tidlige depressioner, og angst tilstande.

Du har hele livet foran dig, hvorfor haste med at tage stoffer? :)

Motherfucking this. Eller til du er 21. Hug i lidt fisse, uddan dig og dyrk dine ungdomsår.

Besides tror jeg også det var indbildning.

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]