Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 05 maj 2025 12:06

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 
Forfatter besked
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Casa Tranquila
Hey psy.

Jeg er lidt bekymret for min ven.

Han er en rigtig sød dreng og udover dovenskab også kløgtig. Han har røget rimelig meget og det var ca. hverdag til sidst inden han tog til australien med vores fælles mere afholdte gode ven. I Australien røg han ikke lige så meget men der var dog nogle perioder med meget røg også, især da han var på en form for tempel i en uges tid hvor der blev dyrket forskellige spirituelle ritualer, svjv.
Han kom hjem for et par uger siden og han har egentlig fungeret rimelig normalt, dog er hans hashforbrug steget igen. På roskilde var han ligesom de fleste andre i vores lejr konstant påvirket af hash/alkohol og svjv intet andet. Sidste morgen lagde jeg mærke til at han opførte sig lidt aggressivt hvilket er meget unormalt for ham. Men da han blev frisk var han ganske normal igen, så det kunne have været tømmermænd.

Det der gør mig nervøs er at han omkring onsdag beslutter sig for at blaffe mod nepal over sverige (for at komme til en musik festival) uden at nævne noget om det til nogen af alle hans bedste venner. Han nævnte det for sin far, som synes det lød vældig uovervejet grundet manglende penge og at blaffemakkeren er en han mødte onsdag nat, altså en han slet ikke kender. Han tog så afsted om natten uden at sige farvel til sin far. Desuden har han ringet til sin mor og fortalt om et budskab som TV og radio prøver at fortælle ham, og svjv kæder han det sammen med nogle af de spirituelle oplevelser fra templet i Australien. Jeg har lige set ham skrive på facebook om hvordan ham og blafferen åbenbart næsten skulle have haft samme liv. Det beskriver han som noget ret fascinerende og skæbnesvangert. Selvom det de har tilfælles er at han var midt imellem sydpolen og ækvator mens blafferen var mellem nordpolen og ækvator. Desuden har de åbenbart begge 2 et hus i sverige der kun ligger 50 km. fra hinanden. Altså er det jo rene tilfælde.

Jeg synes det hele lyder som lidt af en manisk handling. Kan der var tale om en hashpsykose eller en maniodepressiv tilstand fremprovokeret af søvnmangel og et massivt alkohol og THC forbrug.

Det virker heldigvis som om han er kommet fra tanken og har tænkt sig at lytte til sin mor og tage til det svenske hus istedet for at udleve sin uopnåelige drøm om at blaffe til nepal med 700 kroner på lommen.

Senest rettet af Hector Salamanca 15 jul 2012 19:05, rettet i alt 1 gang.

Medlem

Få ham overtalt til at gå til en læge, hvis du er bekymret for ham. Det kunne godt lyde som et manisk anfald. Men igen, det kan godt være at opholdet Australien, har fået ham til at tænke over nogle ting.

Dedikeret medlem

Geografisk sted: sted
Jeg synes det lyder unormalt at tage med en fremmed til nepal når man kun har "kendt" hinanden i et halvt døgn. Meget mærkeligt.
Det lyder som om han tror han klare alt. Om han har fået en psykose er svært at sige, men at tage til nepal for 700,- er langt ude. Har han opført sig anderledes (trods roskilde) efter han er kommet hjem fra Australien altså udover den spontane tur til nepal.

Medlem

kan da godt forstå han vil til nepal, meeeeen virker lidt mærkeligt.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

lyder som skitzofreni, synes jeg

Stodder
Brugeravatar

Jeg havde en ven som blev diagnostiseret med skizofreni, som desværre er død, men hans opførsel mindede meget om det du fortæller.

Insane psychedelia user!

Det lyder som om din ven gerne vil opleve noget. Han behøver altså ikke være psykisk syg, på grund af det.

Det der burde bekymre folk, er i virkeligheden samfundets higen efter at boksere mennesker der gør mærkelige ting, som skitzofrene, bipolar, borderline osv. osv.

Lad ham rejse.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Casa Tranquila
Jeg synes det lyder unormalt at tage med en fremmed til nepal når man kun har "kendt" hinanden i et halvt døgn. Meget mærkeligt.
Det lyder som om han tror han klare alt. Om han har fået en psykose er svært at sige, men at tage til nepal for 700,- er langt ude. Har han opført sig anderledes (trods roskilde) efter han er kommet hjem fra Australien altså udover den spontane tur til nepal.

Altså han kørte bilen om mandagen og dem der var med der sagde han var helt normal og tror ikke andre end hans far har set ham siden. Men nu er han taget til sin mors ødegård og hun kommer op til ham om lidt. Hun må være den der bedst afgør om der er noget helt galt eller om det bare er en over ordentlig spontan handling. Jeg håber på det sidste.

Dedikeret medlem

At blive hængt ud som sindsyg fordi man er spontan :D, jeg kan godt se at den måske er gal, men jeg kender ligeså mange "normale" mennesker, der kunne finde på det samme

Medlem

Hvis han oplever, at TV og Radio giver ham særlige instrukser, han er nødt til at føre ud i livet, lyder det som om, han lider af paranoide tvangstanker. Det er et textbook-syptom på skizofreni, og så kan folk sgu brokke sig ligeså tosset de vil over de mærkater, vi som samfund sætter på anderledestænkende.
Din ven skal søge læge, holde sig langt væk fra alle rusmidler og blive i Skandinavien, så han ikke ender i en grøft i Centralasien.

Jeg håber, han får det bedre.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]