Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 06 maj 2025 20:35

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Ville 3 timers faste være fint inden svampene blev spist ? og hvor lang tid skal man ca tygge på dem :) ?
Har søgt lidt rundt men syntes ikke jeg kunne finde nogle konkrete svar.

Site Webmaster
Brugeravatar

3 timer er fint, og det ligegyldigt hvor meget du tygger på dem.

"Det hendte paa et Theater, at der gik Ild i Coulisserne. Bajads kom for at underrette Publicum derom. Man troede, det var en Vittighed og applauderede; han gjentog det; man jublede endnu mere. Saaledes tænker jeg, at Verden vil gaae til Grunde under almindelig Jubel af vittige Hoveder, der troer, at det er en Witz." - Søren Kirkegaard

Medlem
Brugeravatar

Tak for det ! puha nu glæder jeg mig godt nok til min første tur i skoven i morgen !

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Lad være med at spise for meget inden. Selvom du faster kan det stadig godt give noget uro i maven.

Tit vælger jeg at kaste op en time eller to efter at have spist svampene, hvis jeg kan mærke uro i maven, for jeg synes det giver et langt bedre trip når kroppen har "fået renset ud." Flere gange har jeg ligget og skraldgrinet og brækket mig og det har bare været det fedeste nogensinde, så lad være med at prøve at holde det tilbage hvis det er.

Idag kan vi dø af at elske med hinanden
Så vi lever som vi gør. fordi vi ved vi' på spanden
Verden er for fuld af lort, til jeg kan sortere
Så jeg prøver bare på at få mit liv til at fungere

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg vil sige 6 timers faste hvis du kan klare det, jo længer jo bedre. Men det skal heller ikke være sådan du bliver fristete til en cheeseburger lige inden trippet, for så er der stor chance for du kaster op. Og det er surt at kaste op den første time af trippet da nedsætter virkningen. Men som Randy siger så skal du ikke holde tilbage når du først tripper, hellere få det ud end at gå og spekulerer over det. Selv om jeg sjælden kaster op på svampe har jeg også brækket mig i lår tykke stråler og haft grine anfald samtidig.
Ha' et godt trip og pas godt på dig selv.

Medlem
Brugeravatar

Super tak for de gode råd !

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: NRBX
3 timer er fint, og det ligegyldigt hvor meget du tygger på dem.

jeg synes at jo mere jeg tygger på svampene, desto mindre kvalme får jeg.
Jeg ved ikke om det bare er mig

Edit: altså ikke kvalme pga. af smagen, men kvalme under trippet.
Det har iøvrigt været et problem for at jeg fik voldsom kvalme under trippet.
Det er svært at sige om det var mig eller svampene. Men jeg har faktisk ikke spist svampe i et år nu pga. det.

Senest rettet af snufkin 25 jul 2012 14:17, rettet i alt 1 gang.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
nu vi lige er inde på det med at tygge, så har jeg ladet mig fortælle at jo mere man tygger jo bedre. Fordi at grøden blandes med enzymer i spyttet og derfor giver en hurtigere og mere potent virkning, da det bl.a. optages hurtigere og mere direkte, end hvis du først skal opløse det i mavesækken og derefter absorbere det. Er der nogen der kan bekræfte dette?

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
kun igennem erfaringer... Selvom jeg hader at tygge længe på dem, gør jeg det altid, for det giver det bedste trip... De trips hvor jeg kun har tygget overfladisk og så ellers bare har skyllet ned, har været nogle turbulente nogen med ekstra maverumlen og meget vildere skift i intensitet ifht. hvis jeg har tygget dem ordentligt til grød - det giver en mere "strømlinet" rus synes jeg... Jeg har sågar læst i nogle gamle guides, at det anbefales at man tygger på svampene, indtil man kan mærke de første effekter, dvs. at der også skulle forestille at blive optaget noget af psilocybinen sublingualt.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Er i seriøse :? Jeg har spist svampe friske, tørret, som pulver, som te, i alkohol, i honning, på pizza, i kapsler og i 10mg. tabs. osv. Jeg har tygge dem og har spist dem hele og syntes ikke der er den store forskel. Nogle af måderne for måske trippet til at starte lidt hurtigere af den simple grund at psilocybinen kommer hurtigere i blodet, men hvad betyder et kvarter fra eller til?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: NRBX
altså hvis du læser tråden igennem, vil du erfare at grunden til at jeg tygge mine svampe grundigt, er at jeg får meget kvalme af svampene.
Den grundige svampetygningen medføre at jeg synes at jeg får mindre kvalme.

Men der er også stor forskel på svampe, nogen virke på en måde, andre på en anden måde.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

altså hvis du læser tråden igennem, vil du erfare at grunden til at jeg tygge mine svampe grundigt, er at jeg får meget kvalme af svampene.
Den grundige svampetygningen medføre at jeg synes at jeg får mindre kvalme.

Men der er også stor forskel på svampe, nogen virke på en måde, andre på en anden måde.

Ok, hvis det hjælper for dig, så er det jo bare fint. Hvad jeg opponeret lidt imod var at der skulle være nogen grund til at tygge sine svampe udover personlig preference.

Jeg har det med ayahuasca, jeg må ha' fornærmet en DMT-nisse eller sådan noget, for jeg kaster op og det er på en måde der ødelæger rusen for mig. Det er så slemt jeg meget sjældent bruger det, og hvis jeg gør er det først efter flere dages faste.

Medlem

det er normalt at kaste op på ayahuasca, derfor skal du ikke have mad i maven inden, kun væsker, så det er nemt at komme op med. det er nemligt meget voldsomt for maven.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]