Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 05 maj 2025 13:22

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ] 
Forfatter besked
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Fuldtidsforvirret på fyn
Hej.
Så er jeg tilbage i medaljens bagside. Jeg har et kæmpe problem for tiden. Jeg er begyndt at drikke en hel del igen. Kan ikke overskue min hverdag uden, jeg går arbejdslyst og har MEGET svært ved at finde et job. Grundet angst og en lidt plettet straffeattest. :(

Men nu til sagen, efter jeg begyndte at drikke mere og mere igen falmede forholdet til min kæreste, hun ville ikke rigtig være hjemme, kysse, have sex osv. Så hun "rejste" fra mig nogen dage, men fik hende overbevist om at komme hjem igen, men nu gik det så galt igen og hun er igen "rejst", hun fortæller at hun bliver væk 10 dage ca for at tænke over tingene. Hun skrev så igår om jeg var villig til at ændre mig 100% denne gang - skal jeg tolke det som om hun vil prøve en sidste gang? Kan bare ikke forstå hun skriver det, hvis hun ikke vil? Jeg har en million tanker kørende i hovedet, så håbede i kunne hjælpe mig lidt. Spørg gerne ind hvis jeg mangler at skrive noget.

Jeg må for alt i verden få hende hjem!!

Jeg har selvfølgelig svaret at jeg vil ændre mig, og det har jeg også tænkt mig at gøre. Men hvordan får jet hende hjem så jeg kan bevise det :(

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: On top of myself i hope
Ked af at høre det går dig skidt. Måske skulle du snakke med din læge i forhold til depressionen, angsten og dit overforbrug af alkohol?
Jeg tror godt du kan tolke det som om hun vil give dig en "chance" til, men jeg syntes du skal opsøge hjælp for din egen skyld og ikke hendes.
En ting af gangen. håber du kommer ovenpå igen snart.

Junior medlem

noget kunne tyde på hun kan lide din ædru side, men ikke din berusede? :) og hvis du tiere og tiere er fuld har hun måske svært ved at se hvad hun holder fast i? jeg syns personligt selv berusede mennesker er belastende når jeg ikke selv har drukket, og jeg har svært ved at forestille mig at jeg ville syntes om at have en roomie/ kæreste der drak hele tiden.. selvom det er lettere sagt end gjort, så kunne du gå all-in på at få styr på det misbrug? som du selv skrev: "Jeg må for alt i verden få hende hjem!!" hvilket da må siges at være en kæmpe motivation! alternativt så smutter hun måske, og så får du nok ikke nemmere ved at lade være.. tvært imod!
held og lykke med det hele :)

EDIT: jeg er enig i ovenstående, man skal stoppe fordi man gerne vil,og ikke fordi andre syns. så ja stop for din egen skyld, men fordi du ved det er det bedste.. håber det giver mening :)

Medlem

Det lyder som en ærgerlig situation, men set fra den lyse side er det jo tydeligt, at din kæreste også gerne vil have det til at fungere, men blot har et problem med, at du drikker.
Jeg synes, du skulle søge lægehjælp med hensyn til dine angstproblemer. Alt andet end lige vil du nok få nogle tilbud om terapi og/eller medicin, der kan hjælpe dig noget mere på langt sigt end alkohol, men jeg kan godt forstå behovet for at 'lette' lidt på det hele ved at beruse sig. Det kan være svært at tage sig sammen til at lave noget om eller bede om hjælp, når man har det skidt, men jeg håber virkelig, du får taget hul på bylden og finder ud af det med din kæreste og dig selv.

Alt et bedste herfra.

Medlem

træf beslutningen og drop alkohol LIGE NU. Og hold fast i det, hvis du elsker din kæreste. Det nytter ikke noget at du gør det for hendes skyld. Gør det for din egen skyld. Gør det fordi at det muligvis er en af de værste følelser i verden at sidde og se sin kæreste komme videre, imens man er ynkelig, savner hende og ved at I to stadig havde været sammen hvis det ikke var pga. substanser. Pris dig fucking lykkelig for at hun ikke er skredet med det samme, hun får ikke noget ud af at være sammen med en angst præget alkoholiker, så det at hun stadig er der betyder nok at hun husker den ægte dig som hun forelskede sig i og gerne vil holde fast i ham og det er stort af hende. Når du bliver ædru tror jeg det vil gå op for dig for alvor og du vil elske hende mere end før. Hvis ikke, så drop hende og kom videre i dit liv (og gør det på en ordentlig måde hvor du tager højde for hvad hun har gået igennem for dig). Du kommer ingen steder med et misbrug lige meget hvad. Det at have en kæreste er desuden måske den største hjælp man kan få når man skal stoppe et misbrug, det går bare først op for de fleste når det er for sent!

held og lykke, håber virkelig for dig at du kommer ovenpå igen

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tak for beskederne, det hjælper at læse!
Jeg kan ikke finde ud af om jeg skal kontakte hende? Jeg hørte sidst fra hende igår ved 12.00 ca. Der er stadig Mange dage til hun kommer hjem igen og fortæller mig hendes valg. Skal jeg lade hende tænke. Eller lige skrive jeg f.eks. Elsker hende og vil ændre mig for at få det til at fungere igen?

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: up yours
sjældent har jeg været så enig i et indlæg som det BryGs har skrevet herover.

lad for guds skyld være med at lyde panisk og needy, for det er virkelig noget der slukker begæret hos piger. giv hende noget tid, ellers tror hun nok du vil sige hvad som helst bare for at få hende til at blive hos dig. handling taler højere end ord, og det er det som vil overbevise hende. så fy styr på dit eget lort først og kom derefter tilbage til hende og vis du er en mand.

Medlem

Ked af at høre om din depression.
Sig til din kæreste at du ikke kan stoppe med at drikke på egen hånd, det bliver i hvertfald svært og at det er et problem du behøver hjælp til. Hun bliver sikkert og i får stoppet dit alkohol misbrug hvis det altså er det du ønsker.

- Held og lykke!

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jeg kunne ikke lade vær med at skrive til hende. Jeg skrev at jeg håbede hun stolede på mig når jeg sagde at jeg ville ændre mig og jeg nok skulle blive en bedre kæreste. Hun skrev tilbage at hun håbede jeg brugte tiden på at ændre mig og tænke over tingene - for hun elskede mig jo stadig. Jeg kan ikke lade vær med at tænke at det lidt går i den rigtige retning når hun skriver sådan?? :)

Jeg skal begynde på antabus imorgen igen, for jeg vil virkelig ikke drikke sådan mere. Tænk at nogle fucking væsker kan ødelægge så meget!!

Dedikeret medlem

Hold fast i det med antabusen så går det i hvert fald i den rigtige retning ;)

Medlem
Brugeravatar

jo hun vil dig gerne stadig når hun skriver sådan...
det er rigtig som som lunokhod* skriver, handling før ord. og lad være med at skrive for ofte, gi hende tid til, også at savne og tænke på dig.
held og lykke med det.

Administrerende Direktør
Brugeravatar

Hun trænger nok til at se, at du VIL droppe alkoholen, ikke bare for at "vinde" hende tilbage, men fordi du er klar til, at tage ansvar for hvordan dit liv skal begynde at forme sig fremover. Det lyder som om, at du er klar til at give den en skalle, og at hendes reaktion har motiveret dig fremfor bare at give dig skyldfølelse. Lad dette valg være et statement og ikke en apologi, og indskrænk det ikke til kun at være til hende, men til hele din verden!

Jeg ønsker dig alt det bedste!

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tusind tak for alle jeres input! Det gavner virkelig =)

Min "kæreste" har ikke været hjemme endnu, men kommer hjem imorgen et par timer. Jeg har gjort alt hvad jeg kunne, begyndt at interessere mig for hende, snakker rigtig pænt, og har ryddet hele lejligheden op fuldsændig, så hun ihvertfald ikke skal tænke på det når hun kommer hjem. Jeg er kommet til et punkt hvor jeg tænker "nu er det enten eller". Det er virkelig hårdt og der vil gå MEGET Lang tid før jeg glemmer hende, men nu vil jeg sku op igen, komme ud igen og være social. Jeg blir jo nødt til at tænke på mig selv også =) men krydse da selvfølgelig fingre for at hun vil mig. Endnu en gang tak =)

Administrerende Direktør
Brugeravatar

Sådan! Ud af sumpen og mød verden :)

Junior medlem

Geografisk sted: Aalborg
sjældent har jeg været så enig i et indlæg som det BryGs har skrevet herover.

lad for guds skyld være med at lyde panisk og needy, for det er virkelig noget der slukker begæret hos piger. giv hende noget tid, ellers tror hun nok du vil sige hvad som helst bare for at få hende til at blive hos dig. handling taler højere end ord, og det er det som vil overbevise hende. så fy styr på dit eget lort først og kom derefter tilbage til hende og vis du er en mand.

plus 1 ( har i læst The Game af Neil Strauss/kender Tgo/danskpickup.dk ? )

noget andet og mindre vigtigt i den her forbindelse men du siger at du har svært ved at finde arbejde jeg har lidt samme baggrund som dig ( efter hvad du skriver ) har haft problemer med psyken og en plet på straffeatesten men har haft held til at finde arbejde gennem et vikarbureau

men håber alt komme til at køre på skinder igen for dig og din kæreste !
Venlig hilsen Towlie :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]