Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jun 2025 14:44

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 
Forfatter besked
Jeg så filmen "Requiem for a Dream" for nyligt, og jeg overvejede lidt om folk der tager stoffer bliver nervøs eller noget i den retning... Så hvis at der er nogen der har set den, så venligst svar :)

Svar med citat  
Medlem
Brugeravatar

Første gang man prøver noget nyt, kan man da godt være lidt spændt på det. Men hvis man har læst godt op på stoffet og har taget alle forholdsregler, ser jeg ikke nogen grund til ligefrem at være nervøs. Nu kan jeg jo kun tale for mig selv, så det kan sagtens være at andre folk bliver meget nervøse.

Svar med citat  
Medlem

Jeg så filmen "Requiem for a Dream" for nyligt, og jeg overvejede lidt om folk der tager stoffer bliver nervøs eller noget i den retning... Så hvis at der er nogen der har set den, så venligst svar :)

Tænker du på Sara Goldfarb i filmen, som får ordineret amfetamin-piller af lægen, så hun kan tabe sig? Hun bliver jo psykotisk og er paranoid, nervøs og hallucinerer, fordi hun kokser rundt på de piller hver dag, og ikke får søvn, mad og drikke. Man bliver ikke "nervøs" sådan som hun gør i filmen af at bruge stoffer fornuftigt. Hvis du i forvejen har psykiske problemer, eller hvis man misbruger et stof (f.eks hvis man tager hårde stimulanser mange dage i træk) kan man godt opleve at blive paranoid, meget nervøs mm.

Senest rettet af bbbbbb 29 jul 2012 23:26, rettet i alt 1 gang.

Svar med citat  
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
Normen for mange folk der tager stoffer er desværre nok at de er nervøse, når de ikke er på stoffer..

Svar med citat  
Medlem

Normen for mange folk der tager stoffer er desværre nok at de er nervøse, når de ikke er på stoffer..

Indeed!

Svar med citat  
Medlem
Brugeravatar

Disagree

Måske er det sådan i din omkangskreds, men langt størstedelen af dem jeg kender der tager stoffer har det altså også helt fint når de ikke er påvirket. Jeg tror mere at det er folk der enten har haft tendenser til at være nervøse før de begyndte at tage stoffer, der så har fået det værre at at tage dem. Eller folk der har haft et misbrug og efter noget tid får det svært ved at omgås andre, når de ikke er påvirket. Eller fået en psykisk lidelse grundet deres misbrug.
Når du skriver "nervøs" mener du så sådan noget som socialfobi, tvangstanker og angst i forskellige afskygninger etc.?

Svar med citat  
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
nej, sådan er det ikke i min omgangskreds. Det er bare en nøgtern konstatering af, at der findes flere misbrugere end der findes rekreative brugere i miljøet, om de så er bevidste om det eller ej er svært at sige... Mange mennesker selvmedicinerer f.eks. med hash eller amfetamin eller værre. Med nervøs mener jeg alt fra generaliseret angst til fullblown psykoser.

Der er i øvrigt ikke noget i vejen med, at det er sådan - det har altid været sådan, hvorfor drikker dansken når han/hun går i byen? Det er sgu da for at smide hæmningerne?! Alt med måde og til den rette tid og alt det pis dér...

Svar med citat  
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: In a curious mind
Jeg er ikke nervøs når jeg tager stoffer, jeg er ikke nervøs når jeg ikke tager stoffer, men jeg er nervøs hvis jeg ikke ved hvor mine stoffer kommer fra.

Svar med citat  
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nordkysten
Nok demonstrerer den nogle af de negative aspekter ved brugen af rusmidler, men det betyder ikke nødvendigvis, at du ender op med at være dildoen i ass-to-ass scenen.

Come on, det er bare en film.

Svar med citat  
Medlem

Jeg så filmen her igår aftes, og fuck en gøjseren film, er næsten stadig paranoid over den især slutningen hvor de klipper mellem de forskellige personer. I mine øjne er det en rigtigt godt lavet film, og synes det er en god måde at vise folk tingene på, ikke så de bliver afskrækkede, men måske tager nogle flere forbehold.
Alle ender ikke som dem i filmen nej, men synes det er en fed måde de viser nogle af de negative sider af stoffer, der desværre er sandhed for nogle.

Nu tager jeg ikke selv stoffer mere, men jeg kan godt sætte mig ind i deres tankegange.
Jeg havde selv en psykose for nogle år siden, så især moderen påvirkede mig
- alt fra hendes psykose til det lægeordinerede medicin hun fik uden grund. Og så generelt bare måden de unge mennesker fucker sig selv op på.
I starten er det bare sjovt og fantastisk, de nyder livet, men det ender med at det bare bliver en vane,
hvor de skal have stoffer for at 'overleve' og bare sidder og koger.

Svar med citat  
Insane psychedelia user!

Alle ender ikke som dem i filmen nej, men synes det er en fed måde de viser nogle af de negative sider af stoffer, der desværre er sandhed for nogle.

Jeg synes nu nærmere at historien fortæller om de negative sider ved samfundet. Stofferne er der bare, og er redskaber som bruges så det er nogenlunde tåleligt at leve et så ensomt og asocialt et liv som samfundetkonstellationen sporer mennesker ind på.

Nu er det godt nok lang tid siden jeg har set filmen, men det var den tolkning jeg kom frem til dengang. Måske jeg skal se den igen. Den var go, mindes jeg.

Svar med citat  
Nej, jeg tænker mere på ham der skulle have armen amputeret

Men mange tak for svarene :)

Svar med citat  
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]