Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 jul 2025 13:04

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Benzoer
Junior medlem

Hejsa alle. Jeg er ny på forummet.

Er der nogen der har erfaringer med benzoer her? Jeg har taget dem i 3 år nu. Kraftigt stigende forbug. Jeg kan ikke få det samme "kick" ud af dem som jeg kunne første gang jeg fik en. Da jeg prøvede dem første gang var det bare SÅ fedt. Sad ved søen og gloede på ænder og syntes alt bare var pisse smukt efter de virkede.

Har prøvet at kombinere dem med alkohol for at få samme virkning igen men det hjælper ikke rigtigt mere. Skal tage 30 mg Oxapam og skylde dem med med en guldbajer for at få den samme fantastiske følelse som nogen af de første gange jeg tog de.

Nogen der har nogen omkring hvordan man får en god benzorus? Det eneste irriterende ved de fantastiske piller er at man risikerer at blive pisse træt hvis man tager for mange (især hvis man har drukket)

Titel: Re: Benzoer
Medlem

Det eneste irreterende er ikke kun at du bliver træt, men benzoer er noget af det mest vanedannende rusmiddel der findes, og at trappe ned på et hæftigt benzo forbrug kan have døden til følge. Angående dit spørgsmål kunne jeg forestille mig at en længere pause ville have en effekt... Desuden kunne du så også lige få tjekket efter om abstinenserne faktisk er det værd...

Medlem
Brugeravatar

Du skal helt sikkert quitte dit forbrug, gå ned til din læge så i kan få lavet en nedtrapningsplan. Du må også meget gerne spørge om hjælp her inde, ved der sidder nogle meget kompetente mennesker der kan hjælpe.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: sydschlaraffenland
Hvis du har taget Oxazepam eller andre benzoer i 3 år er det derfor du ikke mærker den samme effekt som til at starte med; tolerance...

Er det din læge der ordinerer dem og hvorfor?
Hvis det er medicin, er det jo ikke meningen du skal tage det i "lamme-dosis" - hvis ikke det er lægeordineret synes jeg du skal søge enten læge eller misbrugshjælp. 3 år er rigtigt lang tid og benzodiazepiner er svjhar forstået noget at det værste at blive afvænnet fra mht. abstinenser.

Desuden har langt de fleste benzodiazepiner en lang halveringstid, eller metabolitter med lang halveringstid - hvilket vil sige at de sidder i kroppen og har virkning i dage, måske endda 1 uges tid i nogle tilfælde.

Dedikeret medlem

Tager du dem hver dag?

Junior medlem

Tak for de fine svar. Ja tager dem hver dag. Har igennem længere tid spekuleret over om det ikke var ved at tage overhånd. Har ikke taget dem i 2 dage nu.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: .....
Hvis du har taget benzoer hver dag i 3 år, vil du ganske sikkert opleve abstinenser.
At du ikke har taget benzoer i 2 dage nu, uden at opleve abstinenser, skyldes nok, at du stadig har noget i kroppen...
Mit råd er at du bør snakke med din læge om en udtrapningsplan, hvis det er den vej du vil gå - det kommer til at tage ret lang tid, 3 års misbrug straffes hårdt og hvis du går kold tyrker vejen, kan det være fatalt...

Det korte af det lange; du skal trappes ud i samarbejde med din læge eller et misbrugscenter.

Rigtig meget held og lykke fremover!

Junior medlem

Geografisk sted: Aalborg
Går lige lidt off topic her, Er det kun mig der undre mig over at benzoer ikke var en del af den tradionelle info om stoffer man modtager i fx. folkeskolen jeg viste først hvad benzoer var efter jeg var kommet i behandling for et hashmisbrug. Det vil sige at jeg var 23 år og havde været i et "misbrugsmiljø" uden at fatte hvad en benzo er ? havde hørt folk snakke om valler ( valium ) og krydser ( rivotril ) men anede intet om afhæninghedspotentialet og muskelkramper.
ps. Rigtig meget held og lykke med at trappe ud

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: sydschlaraffenland
Går lige lidt off topic her, Er det kun mig der undre mig over at benzoer ikke var en del af den tradionelle info om stoffer man modtager i fx. folkeskolen jeg viste først hvad benzoer var efter jeg var kommet i behandling for et hashmisbrug. Det vil sige at jeg var 23 år og havde været i et "misbrugsmiljø" uden at fatte hvad en benzo er ? havde hørt folk snakke om valler ( valium ) og krydser ( rivotril ) men anede intet om afhæninghedspotentialet og muskelkramper.
ps. Rigtig meget held og lykke med at trappe ud

Det kan du have ret i. Jeg husker i hvert fald heller ikke at have hørt om benzodiazepiner i folkeskolen da vi havde om stoffer - måske der ligges mest vægt på de illegale stoffer. Det kan også være det er anderledes i dag, det er 10-11 år siden jeg gik ud af folkeskolen...

Men ritalin, RC's og andre var heller ikke med i folkeskolernes narko-pensum(:P) dengang.

Junior medlem

Geografisk sted: Aalborg
Ja mon ikke de har opdateret det lidt.. lad os da håbe det for vores ungdom :-) ikke mere off topic fra mig

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]