Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 jun 2025 22:55

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Jeg har røget før, både til fester og bare chill stoner aftener. De første par gange jeg røg, var det bare sammen med nogle venner, hvor vi bare så film. Der synes jeg, at jeg var tilpas skæv og havde det godt.

De sidste gange har været til fester, det vil sige, at jeg har været fuld imens jeg har røget. Det har resulteret i en sygt underlig følelse, som hele min krop får. Det føles som når en ben sover, og det er ved at vågne. En ubehagelig prikkende følelse som giver "stød" når man bevæger sig. Den følelse fylder hele min krop, når jeg er skæv og fuld.
Samtidig med at jeg ikke har lyst til at bevæge min krop, da den føles så underlig, føler jeg at jeg bliver nød til at bevæge mig, for at ikke synke ind i mit helt eget univers. Nærmest som at hive mig selv til bevidsthed. Hvis det giver mening.

Jeg TROEDE at dette kun skete når jeg var fuld og skæv, men jeg har røget efterfølgende hvor jeg har været sammen med de samme venner, igen, chill aftener, men igen får jeg den ubehagelige følelse over hele min krop? Det skal siges, at den går væk efter godt en time, men kommer igen, og er voldsommere jo mere jeg ryger.

Nogen har har oplevet samme følelse?
Og hvad kan det være, der gør at det påvirker mig på den måde? Er det kun psykisk eller kan det også have noget at gøre med kvaliteten på det man ryger?

Håber I gider at svare.

Error404

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: ja
Mærkeligt? Måske skal du prøve at ryge lidt mindre næste gang du chiller (uden alkohol). Ellers må du jo holde en pause med hashen, hvis du ikke synes det er fedt at være skæv - på den måde som du beskriver. I hvert fald synes jeg du skal holde en lang pause, før du blander hash og alkohol igen!

Junior medlem

Geografisk sted: Aalborg
Tror helt bestemt det er psykisk der er mange hash rygere ink. mig selv der kan genkende det med at man tænker den er helt gal når man har lavet en kombo af alkohol og hash/skunk.
For ca. 14 dage siden havde jeg en lørdag hvor jeg drak rimelig tæt og røg lidt joint det resulterede så i at jeg på vej til wc kan mærke at jeg var fucking svimmel og lade mig ned og brækkede mig/svedte helt vildt. Vil ikke sige at jeg troede jeg skulle dø men noget der hen af, i et par minutter indtil jeg "kommer i tanke om" at det jo nok bare er var en konsekvens af mit indtag af canna og alkohol da jeg havde fået det banket ind i hovedet gik der måske 5 min og glas vand så havde jeg det fint igen.
Jeg ville ellers mene jeg har en del erfaring med at blande alkohol og cannabis og hvis man er uerfaren vil jeg helt sikkert anbefale at man ryger og drikker bagefter og være meget forsigtig hvis man vil redose efter at havde drukket !
Det er selvfølgelig også den mulighed at det er noget møg hash ( som du selv er inde på ) og at noget der ikke er hash kan give dig denne følelse men det kan du jo teste ved at prøve at ryge noget du ved er "den ægte vare" eller skunk det er lidt svært at fuske med hvis du stadig har mod på at ryge ? der er mange andre tråde herinde med nogen der har oplevet noget lignende du kunne jo prøve at læse nogen af dem og se om ikke det giver ro i sindet.
Ellers er det beste råd nokl at ikke tænke så meget over det selv om det er lettere sagt end gjort men håber finder glæden ved cannabis igen og god weekend :-D

Junior medlem

Tak for svarene.

# Towlie.
Det kan være jeg har røget for meget, fordi jeg hænger ud med nogen ret vilde hashhoveder, så det kan være jeg ikke lige har taget højde for at jeg ikke er så vant til det, som dem jeg ryger med.
Du skriver det med kvaliteten og skunk. Det har været skunk jeg har røget de sidste par gange. Samme virkning.

Men igen, tak for svarene.

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Amager
Jeg ved PRÆCIS hvad du mener, både det, hvor det summer i kroppen, og hvor man er ved at synke i, får lyst til barre ligge ned, men alligevel har den følelse af, at man er nødt til at bevæge sig for ikke at synke helt i. Jeg har selv oplevet begge følelser flere gange, og synes mest jeg får dem hvis jeg f.eks. ryger for meget på kort tid eller bare ryger efter ikke at have gjort det i et længere stykke tid. Jeg tror at grunden til at du får de følelser, når du både er skæv og fuld, er fordi du under din alkoholrus ikke helt kan kontrollere hvor meget du ryger, samtidig med at alkoholen gør skævheden mere intens. Prøv evt. næste gang du ryger, at have sodavand (eller bare vand) og så lidt sukkerholdigt slik med, og så kun tage et par hvæs, passe jointen, og så ryge videre først 5-10 minutter senere hvis du ikke er tilfreds med hvor skæv du er.

Alt dette er selvfølgelig kun mine tanker, så jeg kan ikke love noget.

Jeg undskylder stavefejl, da jeg har skrevet dette på min mobil :)

-Maketho

Medlem
Brugeravatar

Jeg har også oplevet den samme følelse efter lidt rygning med alkohol i blodet. Jeg brækkede mig og gik i seng.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]