Det var måske en meget subjektiv formulering af hvordan stofferne forskellige rus er.
Jeg vil nok indele det sådan her:
Hallucinogener (LSD, svampe, DMT, meskaline)
Stoffer der giver hallucinotioner og er psychedeliske.
Stimulanser eller upper (amfetamin, kokain)
Opkvikende Stoffer der giver mere energi og eufori
Depressant eller downer (alkohol, opiater, morfin, heroin)
Beroligende stoffer der også giver eufori.
Psykofamika (CBD, SSRI)
Antipsykotiske stoffer.
[
Billede ]
bemærk at de forskellige stofgrupper lapper ind over hinanden. Så nogen ( f.eks MDMA) både kan virke som et hallucinogen og som stimulans.
Virkelig godt billed ! godt sat sammen.
*Regyr, din forklarig er jo bygget ud fra det billed du selv har dannet dig ? du har ingen kilder til at bakke det du siger op, f.eks skriver du at man bliver vildt hyper af amf og coke som er to meget forskellige stoffer som unge mennesker har det med at sammenligne - god kokain har jeg oplevet at jeg sagtens kan falde i søvn på, 30-60 minutter efter jeg har taget noget, cannabis behøver ikke at gøre dig sløv selv om det meste af det du ryger vil gøre det.
har du prøvet heroin eller bare set for mange film ?

du viste jo godt at din forklaring ikke var særlig god, folk endda allerede kommet med links der førte til langt mere detaljeret forklaringer en den du kom med, så nogle gange må man spørge sig selv om man bare gerne vil ses på og have opmærksomhed, eller om man rent faktisk kommer med noget nogen kan bruge til noget.