Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 15 aug 2025 07:26

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 27 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Junior medlem

Hej Alle
Jeg røg på Ketogan igen efter kort at være udtrappet!!
Er der en der har erfaring og kan give mig en nedtrapningsplan !! Jeg startede igen ca 2 juli. Har taget ca 5 x 5 mg dagligt!! Jeg vil ud af det nu!! jeg har 35 stk tilbage. Jeg kan flytte ind hos en god ven i perioden. Han vil administrerer min daglige dosis med hård hånd..

Hvad kan jeg forvente af abstinenser?? Sidst havde jeg 2 x 10 ng Oxycontin til at dække mig ind dagligt. Det har jeg ikke mere.
På forhånd tak
Matra

Medlem
Brugeravatar

hej matra.
hvorfor begyndte du igen, nu du var kommet ud af det..
nå men hvis du vil ud af det nu, så ta en kold tyrker, det er det nemmeste og hurtigste. smid pillerne ud, hvis du ikke kan styre, at ha dem at ligge, eller læg dem over til din ven.
du får det nok lidt skidt pga abstinenser, men værre er det heller ikke, men lidt hovedpine, fryse/svede, snotnæse,smårysten, dårlig mave, regn med det, men det er hurtigt overstået.
held og lykke med det :)
knus s

Medlem
Brugeravatar

du kan gøre det meget forsigtigt over 12 dage sådan her:

dag 1-3: 4 x 5mg om dagen
dag 4-6: 3 x 5mg om dagen
dag 7-9: 2 x 5mg om dagen
dag 10-12: 1 x 5mg om dagen

Så vil du højst sandsynligt ikke mærke det store.

Du kan også tage intervallerne af 2 dage i stedet for 3, det vil også med sikkerhed få dig igennem uden de helt store problemer.
Jeg ville ikke anbefale en kold tyrker selvom det nok sagtens kunne lade sig gøre at holde abstinenserne ud. Jeg synes det er fint at bruge de resterende tabletter du nu har og så få din ven til at administrere dem for dig og smide evt. overskydende ud.

Held og lykke med det hele, skriv gerne hvordan det går også hvordan det går med at holde dig fra dem :)

EDIT:
Og ellers så prøv bare at føle dig frem, mærk efter om du virkelig har brug for tabletterne eller om det bare er fordi du har lyst.

Junior medlem

Hej igen

Ja det er tåbeligt at starte igen..

Jeg vil helt klart benytte mig af "Peter Pan`s " plan.

Men hvordan skal jeg tage Dem?? da jeg ikke har Oxycontin mere..Så skal jeg vel tage dem spredt over hele dagen, da de kun virker 3 til 5 timer??

Mvh matra

Medlem
Brugeravatar

Som sagt, mærk dig frem. Hvis du føler ubehag når du vågner kan du tage en, måske supplere med en halv til en hel hvis det er slemt. Ellers så bare føl efter og mærk hvornår der er behov, men hold dig selvfølgelig inden for din daglige dosis.

Skriv endelig hvis det er uklart eller du har flere spørgsmål, har efterhånden selv været igennem turen 2 gange.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg vil virkelig ikke forslå en kold tyrker og jeg ved det er utænkeligt du smider dine ganer ud :wink: hvilket også ville være dumt af adskillige grunde.
@S Der er flere ting der spiller ind på hvor kraftige ens abstinenser bliver, bla. hvilket stof du slipper, Ketogan er en kras, men en rimelig kort omgang. Man får det ikke "lidt skidt" af at tage en kold fra dem :?
Peters Pan's plan virker fornuftig nok, specielt at du bliver et par dage på hver trin. Men du er nød til at have din ven til at hjælpe dig ellers er chancen for at der går rod i det alt for stort. Du skal dog nok regne med nogle små abstinenser -om ikke andet psykisk- når du stopper, så hvis du kan være hos nogle gode venner eller lig. frem for at være der hjemme i tiden bagefter, ville det være en stor hjælp.

Held og lykke!!

Medlem
Brugeravatar

*bindegal nej men det jeg mener det er-- at det mange gange, ikke er værre end det man selv gør det til. og jeg siger heller ikke at det virker for alle *én kold tyrker, er godt klar over, at der også er forskel fra hvad stof man har taget,( men jeg har altså også læst fra andre, at de synes en kold tyrker på subutex kan være slemt).. og jeg har da også selv prøvet både at ha abstinenser fra metadon og subutex..- det jeg mener er bare at når man trapper ned så trækker man bare pinen ud, for man har det smådårligt hele tiden,også psykisk, så er det nemmere bare at stoppe helt og så få det overstået. synes jeg.

Medlem
Brugeravatar

jeg håber nedtapningsplanen vil virke for dig, og at du denne gang kommer helt ud af det.
held og lykke med det.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg
Jeg tror ikke du skal være bange for de vilde abstinenser..

Hvis jeg var dig vil jeg lave en kort udtrapning på en under en uge .

Junior medlem

Hej Alle.
Jeg starter nedtrapning dd. efter "peter pan`s " plan. Den plan føler jeg mig tryg ved.
Dog har jeg et enkelt spørgsmål. Jeg kan forstå at abstinenserne, er kvalme, rysteture,sveder ,fryser, tynd mave samt muskel smerter. Hvad kan mantage ved siden af af håndkøbsmedicin, For at mildne det lidt??

Tak til alle deltagene

Mvh
Matra

Medlem
Brugeravatar

jeg synes ikke du skal ta noget andet, se det som, at det er noget du bare skal igennem, og det skal nok gå, og du trapper jo ned, så du får jo ketogan hver dag.

Junior medlem

hej "S"

ja, det har du nok ret i.
Og et eller andet sted gør det jo ikke noget at man får sig en "lærestreg".
Således at man ALTID vil huske det, hvis man skulle være så tåbelig at nærme sig et misbrug igen..

Knus
matra

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hej Alle.
Jeg starter nedtrapning dd. efter "peter pan`s " plan. Den plan føler jeg mig tryg ved.
Dog har jeg et enkelt spørgsmål. Jeg kan forstå at abstinenserne, er kvalme, rysteture,sveder ,fryser, tynd mave samt muskel smerter. Hvad kan mantage ved siden af af håndkøbsmedicin, For at mildne det lidt??

Tak til alle deltagene

Mvh
Matra

Du skal nok ikke regne med slemme fysiske abstinenser, men hvis du får tynd mave, hvilket er meget almindelig, så kan du købe noget Loperamid eller lig. på apoteket. Husk at drikke godt med væske -specielt hvis du har tynd mave- og få noget at spise. Ellers kan du bliver du udmattet af den grund. Et par gåture i det fri med en ven er også en godt ting at få tiden til at gå med og det er godt for dig.

May the Force be with you 8)

Junior medlem

Hej Bindegal.

Det lyder godt. For det er frygten for de fysiske abstinenser som "fylder" hele mit hovede iøjeblikket, velvidende om at der nok går nogle dage før de rigtigt viser sig grundet reduceringen af dosis..

Thank you Obi-Wan Kenoby

Medlem

@Matra
Det er rigtig godt, at du følger Peter Pan´s nedtrapningsplan. Den er sikker og skånsom - det er kun de egen vilje til ikke at lade dig friste, som er en udfordring.
Nedtrapningen foregår over 10-15 dage og eftersom du kun har indtaget Ketogan i 1 måned, så vil du ikke opleve de slemme abstinenser. Du får lidt uro, måske afbrudt nattesøvn og lidt sensitiv - altså det modsatte af den effekt du har haft ved misbruget af Ketogan.

Men som du selv skriver, så er det frygten for abstinenser, som fylder og derfor vil du måske være meget opmærksom på om du får abstinenser. Den bedste kur til abstinenser er træning - løb, cykel, fitnes osv.

Så op på hesten, mester. Det skal du nok klare det og det er ikke så slemt.

Mvh
Peter Pedal

Junior medlem

Hej Alle
Tak for de gode råd.Jeg holder Peter Pans plan og er ude af det om ca 10-11dage.
Det er nok det sidste der bliver det hårdeste. men jeg er ved supergodt mod.

Mvh
Matra

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg tror ikke du skal være bange for de vilde abstinenser..

Hvis jeg var dig vil jeg lave en kort udtrapning på en under en uge .

Nemlig.

Junior medlem

Uhaa . nu er jeg nede på 1 tablet. kvalme og svedture..

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Uhaa . nu er jeg nede på 1 tablet. kvalme og svedture..

Husker du at dele din tab op? Tager du den hele på en gang virker den jo kun 4-6 timer. Hvor mange dage har du været på en?

Medlem
Brugeravatar

Godt at høre fra dig og høre du holder planen, stærkt gået :) Det lyder ikke til du har det helt af helvede til så bare hold ud lidt endnu. Del gerne din tablet op som bindegal påpeger. Det kan være fristende lige at tage en ekstra eller bare en halv mere, men gør det for guds skyld ikke, det ville være for dumt på dette tidspunkt. Sørg få at holde dig beskæftiget med et eller andet så du ikke tænker for meget over du har det skidt, meget af det du oplever er også psykologisk.

Hold hovedet højt og giv dig selv et klap på skulderen, stærkt gået ind til videre.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 27 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]