Far Far sidder i stolen Og klokken er omkring kvart i syv Og lige om lidt vil mor kalde At om lidt er der mad Som altid eller i hvert fald Mange gange før Har kaldt
Far sidder i stolen Han laver den der sjove bevægelse Nikker i takt til nyhederne Som siger at man bare ikke skal drikke mælk Som han så om et par dage vil fortælle videre Ligesom han altid eller næsten altid gør Så vi kan lære at det bare ikke er i orden Ligesom man altid skal sørge for at slukke lyset i gangen Da man derved kan spare strøm Og det er jo også et stort problem her i vores samfund At man bare bruger for meget
Far sidder i stolen Og tænker på de billeder han skal ind og systematisere Som han har fundet på et helt nyt system til Meget simplere end det gamle Ligesom han skal systematisere hans computer filer Og diskdefragmentering en gang om ugen Ligesom man skal smøre sin cykelkæde engang om måneden Ligesom det også er vigtigt at sørge for At hunden bliver klippet om - Nå ja, pyt
Far sidder i stolen Han er egentlig ret træt Han var jo også til body pump Eller et eller andet andet fitness Han har sikkert løbet for livet For man skal jo jævnligt dyrke motion så man er i god form Og spise sundt og huske at børste tænder bagefter også Og drikke mælk for at styrke knoglerne og tænderne Og sådan
Ligesom jeg skrev i sidste besked, vil jeg blive ovenud lykkelig for enhver form for respons. Hav en god dag!
Senest rettet af MrBlobie 22 jun 2012 01:44, rettet i alt 4 gange.
Tilmeldt: 13 jun 2007 18:56 Indlæg: 3533 Geografisk sted: Outside
Hahaha, det er fedt, der er lidt af alles fædre i det digt, det kan jeg godt lide. Det føles dejlig hjemligt, den underspillede selvmodsigelse virker perfekt, bringer masser af minder hehe. Jeg har egentlig ikke noget negativt at sige - jeg vil dog lige fluekneppe, diskfragmentering er noget far helst vil undgå, så derfor diskDEfragmenterer han en gang om ugen
_________________ "Inform yourself. What does inform yourself mean? It means transcend and mistrust ideology. Go for direct experience." - T. McKenna
Hahaha, det er fedt, der er lidt af alles fædre i det digt, det kan jeg godt lide. Det føles dejlig hjemligt, den underspillede selvmodsigelse virker perfekt, bringer masser af minder hehe. Jeg har egentlig ikke noget negativt at sige - jeg vil dog lige fluekneppe, diskfragmentering er noget far helst vil undgå, så derfor diskDEfragmenterer han en gang om ugen
Åh ha, det var jeg slet ikke opmærksom på! Tusind tak!!
Jeg elsker mit barn Jeg elsker mit barn ubetinget Jeg ønsker ham at få alt Der synes smukt for mig i verden Og det ægte er smukt Og det ægte er godt Er hvad mit barn skal få
Der er kærlighed Venskab, partnerskab Der er frihed, nysgerrighed Og eventyr det er det Verden bør være Et stort eventyr og det Er det mit barn skal have
Intellekt Når idioti er blevet sat lig med Grineren er det fordi Smøger er blevet mere populære På trods af at de er farligere End de var for tyve år siden
Forelskelse Dansende oxytocin sammen med dig Uimodståelige glitrende iris der giver ekstase Dit korpus skal være kun for mig Du som en ørkenvandrers frugtbare oase
Aktiv dødshjælp Besiddende af ingen åndsevne og mit syn mørkelagt Er stadig levende trods mit korpus er dødt Jeg føler mig ildebefindende - ja fuldkommen det som at blive martreret Himlen er som synet – mørkelagt Ingen æstetiske stjerner våger deroppe Naturen fortæller det nu det sker, men doktoren beretter – Han kan sagtens klare mer’ Min dignitet borte – Jeg vil bare ikke mindes sådan her Vær venlig likvider mig nu Det er ikke at leve med tilstanden sådan her
Tilmeldt: 26 jun 2009 11:55 Indlæg: 2307 Geografisk sted: Casa Tranquila
En lille fundering over min egen situation.
Jeg sidder mere alene end nogensinde Kan du gætte hvor jeg er? Før blev jeg inviteret til kaf' og la'kae' Nu bliver jeg inviteret til Café Latte og Økologisk Fairtrade Brownie fra Meyers Bageri Kan du gætte hvor jeg er? Før var jeg en alle kendte Nu er jeg en der ikke har en nær ven i nærheden Kan du gætte hvor jeg er? Svaret er ganske simpelt?
Geografisk: 2200 København N Kosmisk: På Jorden Psykologisk: Tilflytter sind, diagn. nr. 1215, SSRI-Tabletter ad libitum. Humør efter eget udsagn: Endelig Fri
_________________ «Jeg tror, det er vigtigt med oplevelser, der taler til vores sanser, noget, der befrugter vores fantasi, som nærer tanken, og som kan gøre vores verden større. Det er slet ikke så unyttigt endda.» HKH Margrethe ll af Danmark
Tilmeldt: 30 sep 2006 14:50 Indlæg: 523 Geografisk sted: On top of myself i hope
Der hvor det går op for en, at man er blevet forført at noget falskt. Af en løgn, ens egen forskruede fantasi. Det er tankespind syltet i paranoia. Når det går op for dig at det ikke er en vibrator, men en stikdåse der laver den Vibrerende lyd. Og al humoren siver ud af situationen, nu troede Du lige at du havde taget hende i at gemme sin vibrator væk og du jagtede legende lyden Med et sjofelt udtryk. Men da du fandt ud af det ikke var sandt, men at det var tankespind syltet i paranoia blev du først virkelig paranoid.
_________________ "Do the thing you fear most and the death of fear is certain" - Mark Twain
Tilmeldt: 03 okt 2011 18:06 Indlæg: 185 Geografisk sted: In a curious mind
MAJOR DEPRESSIVE DISORDER Crawling insects of decomposition consume the rough edges A hole in the chest of my human reflexion.
I conciously breathe with caution: any inhalation might result in liquid dropping from my sight The pain is ever growing as the question lingers, beneath my skin, It seems, I have no god at all.
I wake with body moist, the flesh rotting away no vital signs are retrivable But yet The mind continue active! they whisper it, tauntingly it would seem, "patient not reacting".
We decide another substance Which may cause succes! reciept, deliver, water, now swallow... Take a deep breath you will soon be in company.
I cannot decide Do I even fancy the guest? I try, looking deep into the being This one, visually not appealing bringing back memoria of nightmares in my childhood
The mans presence uncounciousness I dive into the black water - he catches me. He silently guides me, my unwilling body onto a blade.
What follows are screams, dreams, and in the end I open my eyes. The unpleasant guest has left! and I try to think twice Yet i know they've already decided It's time for yet another visit.
IT How can anyone truly understand - if it can't be uttered in words or phrases? So yes - we use metaphoric language to express it, but it still loses 90% of it's meaning. What is it? Well depends who you ask - we all have something we cannot explain.
_________________ I tried sniffing Coke once, but the ice cubes got stuck in my nose. ~Author Unknown
Intet er som det ser ud til, virkeligheden er drejet, regeringen spiller skuespil - Nyhederne manipuler vores hjerner med frygt, bilder os ind at vores land ikke længere er trygt -
Men hvad er virkeligheden, det burde jo være det vi kan se - Jamen virkeligheden er blevet kneppet af falske mennesker, politik og kendiser fra tv -
Intet er perfekt som det er - det skal redigeres, manipuleres og blive så falsk som det kan være -
Vi kan ikke ryge en pind og få fred inde i vores sind - uden politiet sparker døren ind - Giver dig en bøde og gør krav på din ryger, flår dit hjem fra hinanden, så det eneste du ejer er stumper og stykker -
For vi lever i et land hvor det er ulovligt at ryge en joint og se solen gå ned over Østerbro - Men det er iorden og lovligt at gå ud på en mark og bolle en ko -
Tilmeldt: 13 jun 2007 18:56 Indlæg: 3533 Geografisk sted: Outside
Haha, jeg kunne rigtig godt lide det! Jeg ville måske nok lige fjerne det der "Jamen" fra starten af 5 strofe, så passer versefødderne lidt bedre Thumbs up!
_________________ "Inform yourself. What does inform yourself mean? It means transcend and mistrust ideology. Go for direct experience." - T. McKenna
Der er den ondenhamfløjtme mange gode digte hérinde - glad for at jeg tog en kigger..! Nu jeg har læst lidt vil jeg da også dele lidt af mine skriblerier med alle jér, omend mine tekster som oftest er ret banale, a la "hjerte/smerte"-klicheér.
[ʞk] - Dét Slut Nu
Jeg føler tomrum i det rum der rummede begyndelsen og enden -
Utrættelige tårer der konstant render ned af kinden -
Vinden - blæser heftigt udenfor -
Regnen falder stille mens jeg sidder og slikker mine sår...
//
Tyve tomme flasker klirrer under stolen på mit tæppe -
Åbner en ny - vil gerne stoppe - men kan ikke slippe -
Disse tanker der banker rundt i kraniet om dig min ven -
Jeg er blevet en fucking dranker og der vanker onde tømmermænd...
//
Jeg ved godt at det ikke hjælper én hujende fis -
Kold sprit i litervis - vil ikk' ku' læg' mine følelser på is -
Præcis - det modsatte vil ské -
Fred være med dét - jah, fred være med dét...
// *Omkvæd* //
Jeg siger til mig selv - at dét bliver godt igen..
Ét liv i ve og vel - at vi godt kan gå i spæn..
Men jeg spænder ben - skrev beskeder som jeg ikke ville ha' ment -
Nu dét for sent - og alt er gået itu -
Og dét er slut nu - dét slut nu...
En gammel tekst jeg har skrevet, som jeg faktisk for nyligt har taget op igen og er igang med at udvide - med mere kød på teksten og opdateret/totalt revideret musisk og melodisk akkompagnement.
Hér er en lidt ældre video, hvori jeg synger teksten - jeg er ikke en fandens god rapper, ej heller sanger - men kan godt lide at rode med diverse musiske stilarter - bare for spas, gak og løjer.
_________________ "Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music." ~ Kristian Wilson, Nintendo Inc