Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jun 2025 16:40

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 55 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Blå stue afdeling 2A
Nej nej nej..... Rockerne sælger et produkt som køberne efterspørger, de opfylder bare det behov vi har. Ingen pushere ingen stoffer, med den nuværende lovgivning vi har. Thank god for pushere og rockere når det kommer til narkotika, også selvom de cutter stofferne op...
De politi indsatser er idiotiske, og uden nogen logik. Den eneste effekt de vil få er at sprede narko salget til andre dele af byen, det er som at puste til en mælkebøtte!

Dumme, onde, strissere..........

Alt hvad jeg skriver her på boardet er baseret på fantasi og forestillinger. Jeg tager intet ansvar for mine udtalelser, ej heller for dine beslutninger baseret her på. Mine holdninger har ingen troværdighed, og bør forstås med kraftig ironi. Jeg har intet personlig kendskab til stoffer, eller folk der tager dem. :)

Mvh.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Nej nej nej..... Rockerne sælger et produkt som køberne efterspørger, de opfylder bare det behov vi har. Ingen pushere ingen stoffer, med den nuværende lovgivning vi har. Thank god for pushere og rockere når det kommer til narkotika, også selvom de cutter stofferne op...
De politi indsatser er idiotiske, og uden nogen logik. Den eneste effekt de vil få er at sprede narko salget til andre dele af byen, det er som at puste til en mælkebøtte!

Jeg ville ha' sagt "putte et kanonslag i en hundelort", men indrømmer gerne at dit ordvalg er mere poetisk :)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: NRBX

Nu er cannabis jo et produkt, der er rimelig tilgængeligt og som kan fremstilles af hvem som helst. Så rockerne og Ak81 er temmelig overflødige her. Og heldigvis bliver der ikke solgt andre former for narkotika på CA.

Og nu skrev jeg også at jeg bestemt IKKE synes det er både sjovt og rart at have en masse politiet rendende, men på den anden side synes jeg heller ikke det er sjovt og rart at have en organiseret kriminel bande der har en autonom enklave inde midt i min by. Det er pest eller kolera som jeg også skrev tidligere.

Og som jeg også skrev tidligere i tråden, ang. det med at når PS ryddes, så spredes hashsalget sig til resten af byen. Selvfølgelig er det et problem, men på den anden side synes jeg ikke at det er CA ansvar at beskytte hashmarkedet, pusherne, brugerne, når det nu i virkeligheden ikke er CA der står for hashsalget længere. CA og PS er blevet til to forskellige ting. To ting med meget forskellige værdiger. Og jeg ved med 100 procent sikkerhed at rigtig mange andre CAnitter har det på samme måde.

Så find din fucking ryger et andet, hvor svært kan det være.

Edit: og jeg synes ærlig talt at det er temmelig egocentric at mene at rockerne og Ak81 skal blive på CA, fordi man skal ha sine egne behov opfyldt. Få tilfredsstillet misbrugerhjernen om du vil. Jeg kan ikke se hvad andre grunde der skulle være til at bevare PS i sin nuværende form. Jo, en grund kunne være at sende et signal om frihash. Men ærlig talt synes jeg ikke det er nogen særlig positiv måde at signalerer på. Pusherstreet er ikke noget der gavner legaliseringen eller CA på nogen som helst måde, tvært i mod.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Nu er cannabis jo et produkt, der er rimelig tilgængeligt og som kan fremstilles af hvem som helst. Så rockerne og Ak81 er temmelig overflødige her. Og heldigvis bliver der ikke solgt andre former for narkotika på CA.

Og nu skrev jeg også at jeg bestemt IKKE synes det er både sjovt og rart at have en masse politiet rendende, men på den anden side synes jeg heller ikke det er sjovt og rart at have en organiseret kriminel bande der har en autonom enklave inde midt i min by. Det er pest eller kolera som jeg også skrev tidligere.

Og som jeg også skrev tidligere i tråden, ang. det med at når PS ryddes, så spredes hashsalget sig til resten af byen. Selvfølgelig er det et problem, men på den anden side synes jeg ikke at det er CA ansvar at beskytte hashmarkedet, pusherne, brugerne, når det nu i virkeligheden ikke er CA der står for hashsalget længere. CA og PS er blevet til to forskellige ting. To ting med meget forskellige værdiger. Og jeg ved med 100 procent sikkerhed at rigtig mange andre CAnitter har det på samme måde.

Edit: og jeg synes ærlig talt at det er temmelig egocentric at mene at rockerne og Ak81 skal blive på CA, fordi man skal ha sine egne behov opfyldt. Få tilfredsstillet misbrugerhjernen om du vil. Jeg kan ikke se hvad andre grunde der skulle være til at bevare PS i sin nuværende form. Jo, en grund kunne være at sende et signal om frihash. Men ærlig talt synes jeg ikke det er nogen særlig positiv måde at signalerer på. Pusherstreet er ikke noget der gavner legaliseringen eller CA på nogen som helst måde, tvært i mod.

HA eller andre bander er ikke overflødige når det gælder stof handel. Hvis du vil ha' et hash marked er der nød til at være en organisation bag. Den kan så være lovlig eller ulovlig og som tingene ser ud i dag er det sortbørs handel. Hvis HA forsvinder fra Staden så er det fordi der nogle mere brutale der har taget over.
Man kan så håbe på at indendørs hjemmedyrkning bliver så let og billigt at det gør HA og lovgivningen overflødig, hvilket ikke er et helt urealistisk håb, men vi er ikke der endnu.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: DK
Jeg ryger ikke cannabis mere, men da jeg gjorde endte jeg også op med et mindre skunk laboratorium, for at få dækket mit behov.

Trods højere pris, så var det rart at være uafhænigig af kriminelle kanaler og få præcis den vare jeg ønskede. Havde jeg haft muligheden, så ville jeg ha dyrket udendørs.

Jeg vil da også opfordre til at man dyrker selv, i stedet for at købe. Jeg tror det er en tendens i vækst og måske kan det ligefrem blive en trend.

Most of the physical world is unseen.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg vil da også opfordre til at man dyrker selv, i stedet for at købe. Jeg tror det er en tendens i vækst og måske kan det ligefrem blive en trend.

Enig, i England er det virkelig blevet populært at dyrke sit eget. I Canada anslår man at der findes mindst et hjemme dyrkeri pr. gade.
Jeg synes at alle der har muligheden for det skulle overveje at lave sit eget. Lad os starte en dyrkningsrevolution!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Blå stue afdeling 2A

For det første så er jeg sikker på at de der har mulighed for det, dyrker deres skunk selv, men det er ikke alle der har mulighed for det!
For det andet, handler det ikke om mit behov, men tusindvis af mennesker (købere) der færdes på Christiania hver dag. Nogle mere tilfredse end andre med det produkt de køber, men i det store hele kommer folk tilbage frivilligt for at købe mere.
Uden rockere/pushere/distributører om du vil var der ingen stoffer for os at købe med den nuværende lovgivning, så jeg siger det igen, thank god for rockerne!
Jeg så gerne at vi slap for bande relateret kriminalitet som vold og mord, men det gør vi ikke sådan som det er nu.

Er du virkelig så naiv at du tror politiets indsats vil have nogen gavnlig effekt på Christiania set i det store perspektiv?
En lov ændring er hvad der skal til, ikke øget politiindsats.

Du bør i øvrigt få dig et pænere sprogbrug, jeg er sikker på at din nuværende attitude får dig til at virke mere uintelligent end du egentlig er.

Alt hvad jeg skriver her på boardet er baseret på fantasi og forestillinger. Jeg tager intet ansvar for mine udtalelser, ej heller for dine beslutninger baseret her på. Mine holdninger har ingen troværdighed, og bør forstås med kraftig ironi. Jeg har intet personlig kendskab til stoffer, eller folk der tager dem. :)

Mvh.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

England har også noget møg tjald, soapbar :x Jeg ryger ikke tjald længer(ok, måske et par gange om året), men jeg kunne da godt finde på at dyrke en plante eller to bare for fornøjelsens skyld. Og vil da også opfordre folk med et daglig forbrug til at dyrke selv. Men jeg kender mange -gamle- rygerer der ikke kan li' Skunk og der sku også noget over en god hash lige som der kan være noget over en god vin. Vi må håbe der snart kommer nogle lamper der er billige i strøm og ikke giver så meget varme fra sig, det er gerne de begrænsende faktorer indendørs.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Citat:

For det første så er jeg sikker på at de der har mulighed for det, dyrker deres skunk selv, men det er ikke alle der har mulighed for det!
For det andet, handler det ikke om mit behov, men tusindvis af mennesker (købere) der færdes på Christiania hver dag. Nogle mere tilfredse end andre med det produkt de køber, men i det store hele kommer folk tilbage frivilligt for at købe mere.
Uden rockere/pushere/distributører om du vil var der ingen stoffer for os at købe med den nuværende lovgivning, så jeg siger det igen, thank god for rockerne!
Jeg så gerne at vi slap for bande relateret kriminalitet som vold og mord, men det gør vi ikke sådan som det er nu.

Er du virkelig så naiv at du tror politiets indsats vil have nogen gavnlig effekt på Christiania set i det store perspektiv?
En lov ændring er hvad der skal til, ikke øget politiindsats.

Du bør i øvrigt få dig et pænere sprogbrug, jeg er sikker på at din nuværende attitude får dig til at virke mere uintelligent end du egentlig er.

Jeg vil starte med at beklage mit mere ufine sprogbrug i den kommentar, det var ikke meningen, og det vil aldrig ske igen. Undskyld.

Jeg er overbevidst om at når poltiet forlader PS, så går der meget kort tid, så er alt tilbage til det normale igen, medmindre der 24/7 er politi derinde.

Nu blander du narko generelt, sammen med cannabis på staden. Rockerne må for min skyld gerne sælger alt det amf de vil. Jeg er bare træt af HA og Ak81 der udnytter og har overtaget PS fuldstændig. Det skær i min sjæld at se på det, når jeg tænker på hvad CAs værdiger i virkeligheden går ud på.

Hvis du læser hvad skriver, så er jeg heller ikke glad for politiet. Det som jeg dog er glad for er at politiet nu skælner imellem Christiania og Pusherstreet. Politiet har også forstået at der nu er tale om to meget forskellige ting. Og jeg sikker på at politiet ved at mange christianitter heller ikke ønsker Ak81 og HA på staden længere. De eneste der reelt set ønsker at HA og Ak81 fortsat skal drive deres virksomhed på CA er hashbrugerne og narkoturisterne.

Det her så jeg hænge nede Indkøberen, den udstreger vist nok pointe
Billede

Medlem

Geografisk sted: Min sækkestol
Pusherstreet er ikke noget der gavner legaliseringen eller CA på nogen som helst måde, tvært i mod.

Jeg tror så heller ikke på at en udryddelse af PS på nogen måde gavner legaliseringen :|

Iøvrigt er der stadig mennesker som ikke ved hvordan de ellers skulle skaffe deres ryger, det er langt fra alle der ryger, som kender de "rigtige" miljøer og da de stadig har et behøv, synes jeg det er fair de handler på staden når vores regering ikke kan ta' sig sammen..

Ps. Fedt billede du har fra Indkøberen... :lol:

Vi må håbe der snart kommer nogle lamper der er billige i strøm og ikke giver så meget varme fra sig, det er gerne de begrænsende faktorer indendørs.

LED `?, det er dyrt her og nu, men billig på sigt... 209 kroner årligt pr 50 watt (afhænget af din pris på strøm og specifikt hvilke pærer selvfølgelig), (Og det kan sikkert blive billigere alt efter pærene / lamperne, antal timer og self. mængden af pærer.... Men i hvert fald, LED FTW.) Regnet ud fra højeste KW pris og 1 pærer af dem jeg kører med... på et lys skema med 18/6 lystimer, året rundt, altså...

Håber det var forståeligt...

EDIT: Mangler en ordbog idag -.-

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Citat:
Jeg tror så heller ikke på at en udryddelse af PS på nogen måde gavner legaliseringen :|

Jeg tror faktisk at det vil gavne legaliseringen. Sådan som PS ser ud nu, ligner det noget fra en dårlig 80er fremtidsfilm, med brændende olietønder, skumle hætteklædte pushertyper, kamphunde, dårlig tekno osv. Det sender et vildt dårligt signal om at cannabis er noget negativt, og at man helt sikkert ender som dem, hvis man begynder at 'tag' hash. I hvertfald når man kommr fra vestjylland, stemmer venstre og sjældent har været ude fra sognet.

Men hør nu her, jeg er ikke imod pusherstreet. Jeg ville af hele mit hjerte ønske at det blev som før 2004. Men sådan som det er nu, ville jeg hellere ønske at der slet ikke var noget pusherstreet..

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: sydschlaraffenland
Jeg ryger ikke cannabis mere, men da jeg gjorde endte jeg også op med et mindre skunk laboratorium, for at få dækket mit behov.

Undskyld på forhånd for OT, men hvad var det lige der gjorde det til et laboratorium? :shock:

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Undskyld på forhånd for OT, men hvad var det lige der gjorde det til et laboratorium? :shock:

Det var egentlig lidt ironisk, fordi den betegnelse ofte nævnes i medierne: "Skunk laboratorium afsløret" eller lignende. Så mere videnskab var der heller ikke i det.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: sydschlaraffenland
Så er jeg straks mere rolig Agathos :)

Troede det var seriøst :P

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: hulen
Jeg kommer ikke til at føre en lang diskussion, men at inddrage nazisterne og retsforfølgelserne etc. er ikke relevant eller sundt i denne sammenhæng. Forskellen er, at vi har et i grunden sundt system, der forudsætter en tillid til de folkevalgte love (som jo kan omstødes). Hermed er det ens pligt at opfylde sin rolle, f.eks. som en af statens "håndlangere". Tyskland var et fascistisk diktatur, hvilket er en uretfærdig statsform, hvor man aldrig kan have pligt til at gå statens erinder. Dette er selvfølgelig meget grove træk. Det korte af det lange er: loven er dum, men at politiet skulle sabotere den gennem ulydighed er endnu værre, da det underminerer retsstaten som sådan, og den er vigtigere end at få fikset en midlertidig halvdum lovgivning.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Det er relevant fordi: Mennesker udsættes for overgreb, selvom de ikke gør andet end at sælge cannabis. Overgrebet (frihedsberøvelse mm.) tilsvarer helt åbenlyst ikke forbrydelsens karakter. Hvori består retfærdigheden og hvor kommer din tillid fra, til de folkevalgte love?

Der er masser af eksempler fra vores usunde samfund. Fx. tavsheden hos personalet på psykiatriske afdelinger, hvor patienter bliver dopet gennem årevis, langt ud over de tilladte grænser (som det lige har været fremme). Det er foregået i årtier, men man har intet hørt. Rigtig mange mennesker har været vidende om det der er sket, men har ikke turde sige fra, af frygt for at miste deres job. Det ved jeg, fordi jeg selv har arbejdet indenfor psykiatrien og fik mine patienter ned i medicin gennem hårde kampe.

DET er dit "i grunden sunde system" Paul Muad Dib.

Hvis det skal blive et sundt system, så kræver det personlig moralsk stillingtagen og om nødvendigt, at man nægter at udføre sit job og gør opmærksom på de uretfærdigheder, man er vidende om. Det undergraver ikke retsstaten, men påvirker den i den rigtige retning.

Loven er ikke lig den rigtige moral. Loven er lig den mere eller mindre tilfældige moral og de tendenser som hersker i tiden.

Man får ikke et sundt samfund, ved at reducere demokratiet til at afgive sin stemme hvert 4 år. Der skal kæmpes.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg siger ikke, at alle love er retfærdige - jeg er sådan set selv modstander af den nuværende narkotikapolitik. Men jeg mener ikke, at politiet, eller betjente i uniform overhovedet, skal tage stilling til de love, de håndhæver, selvom de meget gerne må gøre det ved siden af jobbet. Min pointe er blot, at den demokratiske retsstat er den arena, hvor slagene skal tages, og at vi ikke skal sigte mod selve dette, når vi modsætter os en lov, der ikke afspegler systemet, men som kan ændres eller rettes til. Det er netop styrken ved vores system, at dette kan lade sig gøre i fuldt dagsslys. Dermed ikke sagt at det sker hurtigt, eller at det sker så hurtigt, som det burde. Men det ændrer ikke på, at der ikke findes andre systemer, der sikrer, at uretfærdige love kan diskuteres og afsløres for hvad de er. Skulle politiet sætte foden ned og tage stilling, så havde vi i realiteten i bedste fald et militærdiktatur, i værste fald et fragmenteret anarki. Til en given tid er der altid lorte love. Demokrati i den form, vi (og de fleste demokratiske nationer) har skal sikre, at lortelovene ikke i princip kan stadfæstes af en lorteregent. Så kan man altid pege på, at folket er en slags lorteregent. Men vi har stadig nogle sikrede rettigheder, der gør, at vi kan påpege det - vi kan ændre lovene indefra, hvilket er en mulighed, der mangler i andre statsformer. Det er selvfølgelig sat på spidsen. Jeg mener dog, at politiulydighed er et værre onde en narkotikalovgivningen. Selvom jeg da nok på et personligt plan nyder, hvis en betjent ser igennem fingrene med en joint, Det skal dog ikke opmundres som et princip, da man dermed lægger retslige spørgsmål i politiets hænder, som det netop ikke skal!

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
Jeg kan godt se din pointe, det ville blive noget rod, jeg synes bare der mangler et offentligt forum hvor almindelige mennesker kan ytre deres utilfredsheder med systemet uden at risikere at blive udstødt fra det... Vi har medierne, men alt der kommer ud den vej er redigeret og tilrettelagt og vinklet og siger man noget gris om en virksomhed man arbejder i, så får man sparket... Jeg har dog lagt mærke til, at der dukker flere whistleblower ordninger op, det er også positivt - alle organisationer burde have én og de skulle være offentligt tilgængelige. Pointen er ikke som sådan at politiet skal tage stilling, men at alle I TEORIEN burde, om man så arbejder for politiet eller ej, er ligegyldigt...

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Alle burde tage stilling til vigtige spørgsmål. Alle burde ikke tage stilling til alle spørgsmål (da det er en praktisk umulighed, og dermed kan det ikke være en pligt). Alle burde dog tage stilling til spørgsmål om rettigheder, især tilsyneladende basale rettigheder (hvor skal grænsen til retten til selvbestemmelse gå? Narkotikalovgivningen er en sådan, som nok godt kunne ligge et sted, hvor liberale kunne se en konflikt med grundlæggende rettigheder, selvom total narkoanarkistisk "ikke"-lovgivning ikke kan være svaret). Og betjente, der går op og ned ad loven burde - som private - tage stilling, hvad de nok også ofte gør. Der har jo også været en del larm fra politiet på det sidste netop om narkotikalovgivningen. Nu har de nu engang en dagsorden, der er fastsat gennem demokratiet, så de er desværre nødt til at gøre det så godt, de kan med de midler, de har til rådighed (strategisk fokuserede sigtelser krydret med knippelsuppe). Men som jeg ser det, så er vi på vej mod en sundere politik. Lad nu dette projekt synke i grus og blive en af de brosten, der udgør vejen til helvede, så betjentene ikke kun skal tage stilling til moralargumenter, men også kan se det pragmatisk nyttige i en alternativ ikke-politimæssig indsats mod skaderne af narkotikamarkedet.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hvis dette projekt mislykkes stort, som det sagtens kan, så skal det nok skabe larm i medierne. Det er ærgeligt, at det skal gå så langt.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 55 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]