Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 18 jul 2025 14:27

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Vejle
Det føles faktisk som en åbenbaring ved den psykedeliske oplevelse. Jeg var den person som altid godt kunne ryge en cigaret hvis jeg blev tilbudt en, ja jeg købte faktisk mine egen pakker. Den regelmæssige tobakrygning stod på i 2-3 år. Jeg er 17 år, dvs. at det begyndte som en weekends-vane som 15 årig. Jeg går i 2.g på gymnasiet, og har røget en del/meget hash i 1.g. Jeg har haft rigtig gode oplevelser med det, og hvor det i starten var på det meget useriøse plan, forstået på den måde at trippet altid bare var en god griner uden for mange tanker, er jeg kommet dertil hvor jeg filosoferer ret kraftigt over meget forskellige ting. En dag blev mine tanker, holdninger til cigaretter blæst på fuld skærm og siden da har jeg ikke haft lyst til en cigaret, medmindre der er alkohol involveret, hvor lysten/behovet stadig er meget mere begrænset! Psykedeliske/filosofiske tanker præget af primært hash har virket utroligt kraftigt på mig.

Jeg ser det som en meget positiv ting, jeg er bare overrasket over hvordan cigaretter blev fortrængt fra den ene dag til den anden.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg
Hvordan er dette emne havnet i Cannabis Generelt?? :) Lyder nu mere som off topic.. Men fornuftigt at kvitte smøgerne!

Cannabis entusiast

Junior medlem
Brugeravatar

Jeg forstår godt din undren, Jaaz ;) Men jeg har valgt at placere emnet i Cannabis Generelt, fordi at det udelukkende er cannabis der har ført mig på de tanker. Altså beskriver det lidt virkningsmekanismerne ved cannabis. Men jeg undrer mig bare over, hvordan jeg fik tanken om at droppe det fra den ene dag til den anden uden videre :)

Junior medlem

Geografisk sted: København
Det er meget normalt at miste lysten til cigaretter når man ryger tjald. Men trangen vender dog ofte tilbage når man stopper med hashen bare så du er forberedt :)

Medlem
Brugeravatar

Selvom det nu er meget fornuftigt at du har kvittet smøgerne så tror jeg måske du bruger begreberne "filosofisk" og "psykedelisk" meget løst.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

alkoholrygning fungerer for ret få (måske ingen). Du ryger stadig, selvom du er stiv. Eftersom du stadig ryger, er du ikke stoppet, og du er stadig afhængig (afhængighed forsvinder aldrig), og eftersom du stadig er afhængig, er du mere tilbøjelig til at tage en smøg på et tidspunkt, hvor du ikke må (altså hvor alkohol ikke er involveret).

Medlem
Brugeravatar

Cannabis er rigtig sjovt og fint til mange ting, MEN har du tænkt på om disse tanker omkring cigaretrygning er kommer helt naturligt? Du er 17 formegentlig i en periode (jaja, det er forskelligt fra person til person) hvor du tænker sådanne "store" tanker helt uden påvirkning af cannabis..
Tænker lidt at titlen på denne tråd ligeså godt kunne være "17-årig skipper cigaretter efter længere tids tænkning..."

Junior medlem
Brugeravatar

Du har nok en pointe frækfyr! Men jeg undrer mig bare over hvordan det skete fra den ene dag til den anden. Det var nemlig ikke længere tids tænking, men derimod en impulsiv beslutning at skære ned på det i stor stil! Det var jo under en rus, at jeg kom på de tanker! Jeg føler mig ikke afhængig af tobak, og når jeg ryger en cigaret nu, så er det fordi at det virker underligt for mig ikke at gøre det, i og med at jeg har gjort det så meget førhen, hvis i forstår hvad jeg mener. At afhængighed ikke kan forsvinde lyder meget underligt i mine ører. Det må vel være naturligt at kunne fortrænge en afhængighed, hvis ellers psyken vil det. Det er jo psyken der skaber afhængigheden.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Under hatten, over bordet.
kender en gut der røg 40-60 cigaretter om dagen, hvor efter han stoppede.
Han har ikke røget en cigaret i 3 år, og han siger der går ikke en dag uden at han tænker på smøger.

Dedikeret medlem

Flux. skrev:
Han har ikke røget en cigaret i 3 år, og han siger der går ikke en dag uden at han tænker på smøger.

Jeg tror det er meget individuelt. Jeg røg selv 20-30 smøger om dagen gennem 5-6år, stoppede impulsivt fra den ene dag til den anden og har aldrig haft lyst til en smøg siden - andet end ved indtagelse af større mængder alkohol, hvor det sidste jeg har lyst til dagen efter er en smøg mere.

I mange henseender tror jeg det kommer mere an på ens psyke end egentligt afhængighed. Man skal pludseligt ændre mange daglige vaner og passe ind i nye rammer - ikke længere at være en del af "ryger slænget" på arbejde/skole kan fx være en meget stor barriere for vanemennesker..

Medlem

Flux. skrev:

Jeg tror det er meget individuelt. Jeg røg selv 20-30 smøger om dagen gennem 5-6år, stoppede impulsivt fra den ene dag til den anden og har aldrig haft lyst til en smøg siden - andet end ved indtagelse af større mængder alkohol, hvor det sidste jeg har lyst til dagen efter er en smøg mere.

I mange henseender tror jeg det kommer mere an på ens psyke end egentligt afhængighed. Man skal pludseligt ændre mange daglige vaner og passe ind i nye rammer - ikke længere at være en del af "ryger slænget" på arbejde/skole kan fx være en meget stor barriere for vanemennesker..

Jeg har intet problem med at stoppe med jointsne, men det er bare det vi laver, når vi er sammen. Og det er svært bare sådan uden videre at ''gå'' fra sine bedste venner.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]