Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 06 maj 2025 13:37

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hej Syrehoveder.
Har fulgt siden i mange år og er lige blevet medlem. Jeg er 56 år og har taget 48 LSD trips og 221 svampetrips.
Har ikke spist svampe i de sidste 12 år da jeg tilsidst fik det lidt som Obelix.
Når jeg læser på svampe foraet kan jeg se at der er et par myter jeg godt vil mane i jorden.
Den der med nattefrosten holder ikke en meter.
Har plukket SN siden 1978 og nogen gange kommer frosten jo ikke før December, hva så, tror i så ikke at SN alligevel har stukket hatten op.
Det er en myte Steen Larris desværre skabte, som jeg gerne vil af mytificere.
Den anden myte er tidspunktet for hvornår sæsonen går igang. Jeg har plukket SN den 7 juli
og den 7 December. Den smarte plukker starter selvfølgelig med at gå ud 2 gange om ugen til der er gevinst.
Min mangeårige erfaring siger dog at de 3 uger omkring skolernes efterårs ferie er der hvor de kulminerer.
Ang. hvor de vokser har jeg fundet dem på Heste/Ko/Får marker, golfbaner og steder med hjorte .
En erfaring mere er at de marker de vokser på skal se syrede/romantiske ud, hvis marken er grim er der som hovedregel ikke SN, spørg mig ikke hvorfor.
Den sidste ting jeg vil sige er en løftet pegefinger,SN er ikke legetøj men

en psyko/spirituel dannelses rejse på godt og ondt.

Go høst og pas på jer selv og hinanden.
Og husk det vigtigste
SET og SETTING
især SETTING er Alfa og Omega.

Senest rettet af Psykofreak 30 aug 2012 12:23, rettet i alt 3 gange.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: sydschlaraffenland
Det der menes med sæson i forbindelse med SN er det som du kalder kulminationen tror jeg.. Årstiden er for så vidt ligemeget, så længe det er koldt og fugtigt nok i et par dage til at de kan vokse.

Nu er jeg ikke ligeså gammel som dig, men i mit liv på knapt 26 år mindes jeg ikke at have at nattefrosten først er trådt ind i december.. Der vil jeg mene den har været der et godt stykke tid.

Frost er ikke en betingelse for SN, men det er en god indikator for hvornår sæsonen starter. Til gengæld - med den varme vi har haft på det seneste og med masser af sol, er betingelserne for SN rigtigt dårlige.

Selvfølgelig kan man være heldig at finde SN uden for "sæsonen", men det kræver altså at vejret er med en, dels så de vokser og men også at solen ikke brænder dem af.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Flux- tak for det.
Ja det er da mærkeligt især idag hvor vi har internettet at folk ikke bare googler SN.
Da jeg og mine venner startede havde vi kun Steen Larris bog at gå ud fra, men vi fulgte den regel som man osse bruger når man plukker madsvampe "hvis du er i tvivl, så hold snotten væk"
I virkeligheden er den rasende nem at kende, den har nogle kendetegn, og de andre svampe den ligner adskiller den sig alligevel så meget fra som en agurk adskiller sig fra en squash.
Blazr-Glem alt om det med frosten, det er derimod noget med at omkring 14 dage efter meget regn popper de op, og solen brænder dem ikke af.
Jeg har plukket dem i bar mave og shorts, pragtfuldt oven på en joint, okay skal så lige styre noianen fra de nærgående heste og aggressive han Får.
I de sidste år af min plukning kunne jeg ikke klare at være skæv på grund dyrene.
En anden ting er at hvis det er en go sæson for spisesvampe er det en dårlig sæson for SN og omvendt.
Jeg har tænkt mig senere at ligge nogle trip rapporter ind, men tror jeg venter til jeg får fat i min pcer igen, er sygemeldt i mit sommerhus.
Men har nogle helt vilde oplevelser med bla.kommunikation med mit Valnøddetræ og dyre identifikationer og en Havealf sgu osse, et par ud af krop oplevelser og sammensmeltning med Altet. Jeg mener det,.fik det ligsom Obelix, sku ikke ha mer;)

Senest rettet af Psykofreak 30 aug 2012 12:26, rettet i alt 1 gang.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: sydschlaraffenland
Blazr-Glem alt om det med frosten, det er derimod noget at omkring 14 dage efter meget regn popper de op, og solen brænder dem ikke af.

Læs lige hvad jeg skriver i mit tidligere indlæg igen... Frost er ingen betingelse - NEJ! Men nattefrost(som nogle gange også findes i maj måned og som regel finder sted i september) er en god indikator.

Overskyet og regn er betingelser for SN og frost er IKKE det samme som nattefrost.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Blazr- okay, ingen grund til diskussion om frost/nattefrost.
Grunden til at jeg skrev det er jo at på utrolig mange indlæg blir
der skrevet om at de først popper når nattefrosten har vist sig.
Min overskrift er jo netop myter, og det er en af de myter jeg mener skal aflives.
Intet andet.
Grunden til at det er vigtigt er jo at hvis der sidder nogen og ventet på nattefrosten
kan de jo risikere at misse en sæson, der måske er giga stor.

Så forøvrigt på en mark for 14 dage siden at der var en del der var poppet,

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]