Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 06 maj 2025 11:17

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Hejsa
I fredags tog jeg for første gang 2g mexicanske svampe. Havde læst en masse trip rapporter og var sat godt ind i det, og set og settings var helt perfekte.
Men nu hvor jeg havde læst så meget om det, havde jeg dannet mig et billede om hvordan det ville være. Jeg havde forventet der ville være mange flere farver og visuals, men det var kun i den første halvanden time ca. at de var der, og det var slet ikke så intens som jeg havde troet. Efter halvanden time havde jeg det som om jeg slet ikk var påvirket som man f.eks føler sig på MDMA, jeg var bare naturligt glad og dejlig afslappet.
Hvad angår tankerne var det heller ikk helt som forventet, det var som om man kunne se nogle ting med en ny vinkel, det var ikke hele tiden men når det så kom, var det lidt sådan en aha oplevelse, som om tingene gik op for en, netop fordi man så det fra en ny vinkel.
Efter trippet har tankerne lidt holdt ved og jeg ser stadig tingene lidt fra en anden vinkel, hvilket er rigtig positivt.

Så mit spørgsmål er så om der er andre som har haft det på samme måde med at de fik en helt anden oplevelse af hvordan det var i forhold til hvad de troede? og hvordan bearbejder man bedst sådan en oplevelse, fordi kan mærke at jeg har fået rigtig meget ud af det.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Neogen
Det er vidt forskelligt fra person til person. Hvis jeg selv skal dele erfaring så tog det mig et par tripes før jeg selv fandt ud af om jeg ville have visuals ellers ej. Mit første trip fra på 2x1.5g svampe hvor da de sidste 1.5 gram kickede ind, så kunne jeg se hvordan stue planten visnede, spirrede, blomstered og døde igen. Farver var der nok af og jeg kunne ikke rigtig styre om de skulle være der eller ej. Men hen af tiden lærte jeg at styre det og selv på 1.5 g svampe kunne jeg skabe de flotteste fraktaler og mønstre.

Så vær ikke skuffet og lær at kende et svampe trip og lad vær med at gøre det få ofte fordi du er ivrig efter og se farver.
IMO lad der gå minimum en måned.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
Svampe virker bedst, hvis du ingen forventninger har overhovedet... Det er kun i høje doser hvor målet er en introspektiv oplevelse hvor du har en idé om hvad du kan forvente, sådan a la 4-5-6 g... Så øv dig selv i at tage afstand fra dine forventninger, så gør svampen underværker for dig :P

Tror alle har prøvet at blive overrasket af svampe, hvis man ikke har, har man ikke taget det nok gange... Mht. bearbejdelsen, så skriv dine oplevelser ned, eller lav/skab noget der skal repræsentere oplevelsen for dig, på den måde får du nye perspektiver på de ting du har oplevet, enten i ord eller nye oplevelser..

Medlem
Brugeravatar

Som Snoezel siger, så er det bedst at glemme sine forventninger, når man tripper psykedeliske substanser. Det handler om at "go with the flow" og tage tingene som de kommer. Kan fortælle dig, jeg nogle gange har fået et meget mildt og kontrolleret trip af en ellers halv-stærk dosis svampe (f.eks. 6-10 g. friske), og andre gange er jeg blevet revet rundt i universet efter 3-5 gram af de samme svampe. Tag tingene som de kommer undervejs og hold hovedet koldt. Så længe man er i trygge omgivelser, med mennesker man stoler på, og ikke panikker, er det svært at gå helt galt i byen med svampe.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]